Dopravný podnik obstaráva nové električky a trolejbusy.
Dopravný podnik Bratislava vyhlásil začiatkom novembra 2012 dlhoočakávané verejné obstarávania na nové električky a trolejbusy. Nákup vozidiel bude spolufinancovaný z európskych fondov z Operačného programu Doprava.
V prípade trolejbusov ide o nákup 15 sólo vozidiel, 15 sólo vozidiel s prídavným dieselgenerátorom a 50 kĺbových trolejbusov vrátane údržby na 8 rokov. Zmluva má zahŕňať aj opciu na ďalších 20 sólo a 20 kĺbových vozidiel bez pomocného pohonu. Celková predpokladaná hodnota zákazky je 70 mil. € bez DPH. Uchádzači môžu predkladať svoje ponuky do 7. decembra 2012. Lehota na dodanie trolejbusov je 48 mesiacov od zadania zákazky.
Na nákup električiek boli vyhlásené dva tendre, jeden na nákup obojsmerných električiek a druhý na nákup jednosmerných električiek. V prípade obojsmerných vozidiel ide o nákup 15 kusov nízkopodlažných veľkokapacitných električiek s údržbou na 15 rokov a opciou na ďalších 15 rovnakých vozidiel. Dopravný podnik plánuje v druhom tendri nakúpiť rovnaký počet jednosmerných nízkopodlažných veľkokapacitných električiek s poskytnutím údržby a opciou na ďalších 15 vozidiel. V oboch prípadoch je predpokladaná hodnota zákazky 108 mil. € bez DPH. Uchádzači môžu predkladať svoje ponuky do 28. decembra 2012. Lehota na dodanie električiek je 48 mesiacov od zadania zákazky.
V prípade trolejbusov bude o víťazovi rozhodovať ekonomicky najvýhodnejšia ponuka, v ktorej sa budú hodnotiť kritériá s nasledujúcimi relatívnymi váhami:
- Celková cena trolejbusov - 40
- Cena údržby 1 trolejbusu za 1 rok - 20
- Úroveň technického riešenia - 40
U električiek bude o víťazovi rozhodovať ekonomicky najvýhodnejšia ponuka, v ktorej sa budú hodnotiť kritériá s nasledujúcimi relatívnymi váhami:
- Celková cena električiek - 50
- Cena údržby 1 električky za 1 rok - 20
- Úroveň technického riešenia - 30
Vo všetkých tendroch sa použije elektronická aukcia. Súťažné podklady pre všetky tri tendre je možné získať na stránke Dopravného podniku Bratislava www.dpb.sk.
aquila
a to nadsenie nad obojsmernymi elektrickami vobec nechapem. v bratislave maju vsetky sucastne aj planovane trate obratisko. cize ich vyznam je len pocas vyluk, ale pocas nich sa aj tak nepremava a ani sa to nezmeni.
navyse su tie elektricky zbytocne drahe, maju mensiu kapacitu. a ked sme pri tej kapacite, je tam vobec definovane ake budu elektricky objednane ?
aby z toho nevzislo, ze sa tam budu porovnat rozne dlzky ... dufam, ze aspon trojclankove.
a prijde mi ich malo resp velmi malo aj ked sa pouzije opcia .. radsej mali dat 30 elektriciek jednosmernych aj s opciou na dalsich 30. bolo by to pre viac firiem atraktivna ponuka.