Dopravný podnik obstaráva nové električky a trolejbusy.
Dopravný podnik Bratislava vyhlásil začiatkom novembra 2012 dlhoočakávané verejné obstarávania na nové električky a trolejbusy. Nákup vozidiel bude spolufinancovaný z európskych fondov z Operačného programu Doprava.
V prípade trolejbusov ide o nákup 15 sólo vozidiel, 15 sólo vozidiel s prídavným dieselgenerátorom a 50 kĺbových trolejbusov vrátane údržby na 8 rokov. Zmluva má zahŕňať aj opciu na ďalších 20 sólo a 20 kĺbových vozidiel bez pomocného pohonu. Celková predpokladaná hodnota zákazky je 70 mil. € bez DPH. Uchádzači môžu predkladať svoje ponuky do 7. decembra 2012. Lehota na dodanie trolejbusov je 48 mesiacov od zadania zákazky.
Na nákup električiek boli vyhlásené dva tendre, jeden na nákup obojsmerných električiek a druhý na nákup jednosmerných električiek. V prípade obojsmerných vozidiel ide o nákup 15 kusov nízkopodlažných veľkokapacitných električiek s údržbou na 15 rokov a opciou na ďalších 15 rovnakých vozidiel. Dopravný podnik plánuje v druhom tendri nakúpiť rovnaký počet jednosmerných nízkopodlažných veľkokapacitných električiek s poskytnutím údržby a opciou na ďalších 15 vozidiel. V oboch prípadoch je predpokladaná hodnota zákazky 108 mil. € bez DPH. Uchádzači môžu predkladať svoje ponuky do 28. decembra 2012. Lehota na dodanie električiek je 48 mesiacov od zadania zákazky.
V prípade trolejbusov bude o víťazovi rozhodovať ekonomicky najvýhodnejšia ponuka, v ktorej sa budú hodnotiť kritériá s nasledujúcimi relatívnymi váhami:
- Celková cena trolejbusov - 40
- Cena údržby 1 trolejbusu za 1 rok - 20
- Úroveň technického riešenia - 40
U električiek bude o víťazovi rozhodovať ekonomicky najvýhodnejšia ponuka, v ktorej sa budú hodnotiť kritériá s nasledujúcimi relatívnymi váhami:
- Celková cena električiek - 50
- Cena údržby 1 električky za 1 rok - 20
- Úroveň technického riešenia - 30
Vo všetkých tendroch sa použije elektronická aukcia. Súťažné podklady pre všetky tri tendre je možné získať na stránke Dopravného podniku Bratislava www.dpb.sk.
Juraj76
1. To len 15 trolejbusov bude aj s pomocným trolejbusom, alebo nie sú vylúčené ani pri ostatných trolejbusoch?
2. Je lepšie mať trolejbusy len klasické (na elektrický pohon), ktoré sú však odkázané na elektrický prúd, alebo trolejbusy aj s pomocným pohonom, ktorým to, že prúd nie je až tak neprekáža?
3. Môžu sa použiť trolejbusy na pomocný pohon vypravené aj na autobusové linky, alebo musia byť použité len na trolejbusových tratiach?
4. Ak sa naozaj kúpi tých 50 kĺbových trolejbusov, čo bude s doterajšími 45? Ak sa aj tieto nechajú (čo by znamenalo, že by sme mali 95 kĺbových trolejbusov), tak čisto kĺbové linky okrem doterajších 33, 201, 202, mohli byť aj linky 208 a 212. Tak by odpadli sťažnosti, prečo na jednu linku sú vypravované kĺbové autobusy a na druhú nie.
5. Budú sa kupovať nízkopodlažné trolejbusy, alebo nie? Alebo určené to nie je, ale nie je to ani vylúčené?
6. Existujú aj električky na pomocný pohon, alebo tie sú čisto len na elektrický pohon, ako to hovorí už ich názov?
7. Je plánovaný počet električiek podľa Vás dostatočný, keď sa chystá trať do Petržalky, časom sa otvorí tunel a hádam aj hlavná stanica pre električky? Veď vozovňa Jurajov dvor má aj teraz problém, keď musela z Krasňan dostať 6 súprav.