Dopravný podnik obstaráva nové električky a trolejbusy.
Dopravný podnik Bratislava vyhlásil začiatkom novembra 2012 dlhoočakávané verejné obstarávania na nové električky a trolejbusy. Nákup vozidiel bude spolufinancovaný z európskych fondov z Operačného programu Doprava.
V prípade trolejbusov ide o nákup 15 sólo vozidiel, 15 sólo vozidiel s prídavným dieselgenerátorom a 50 kĺbových trolejbusov vrátane údržby na 8 rokov. Zmluva má zahŕňať aj opciu na ďalších 20 sólo a 20 kĺbových vozidiel bez pomocného pohonu. Celková predpokladaná hodnota zákazky je 70 mil. € bez DPH. Uchádzači môžu predkladať svoje ponuky do 7. decembra 2012. Lehota na dodanie trolejbusov je 48 mesiacov od zadania zákazky.
Na nákup električiek boli vyhlásené dva tendre, jeden na nákup obojsmerných električiek a druhý na nákup jednosmerných električiek. V prípade obojsmerných vozidiel ide o nákup 15 kusov nízkopodlažných veľkokapacitných električiek s údržbou na 15 rokov a opciou na ďalších 15 rovnakých vozidiel. Dopravný podnik plánuje v druhom tendri nakúpiť rovnaký počet jednosmerných nízkopodlažných veľkokapacitných električiek s poskytnutím údržby a opciou na ďalších 15 vozidiel. V oboch prípadoch je predpokladaná hodnota zákazky 108 mil. € bez DPH. Uchádzači môžu predkladať svoje ponuky do 28. decembra 2012. Lehota na dodanie električiek je 48 mesiacov od zadania zákazky.
V prípade trolejbusov bude o víťazovi rozhodovať ekonomicky najvýhodnejšia ponuka, v ktorej sa budú hodnotiť kritériá s nasledujúcimi relatívnymi váhami:
- Celková cena trolejbusov - 40
- Cena údržby 1 trolejbusu za 1 rok - 20
- Úroveň technického riešenia - 40
U električiek bude o víťazovi rozhodovať ekonomicky najvýhodnejšia ponuka, v ktorej sa budú hodnotiť kritériá s nasledujúcimi relatívnymi váhami:
- Celková cena električiek - 50
- Cena údržby 1 električky za 1 rok - 20
- Úroveň technického riešenia - 30
Vo všetkých tendroch sa použije elektronická aukcia. Súťažné podklady pre všetky tri tendre je možné získať na stránke Dopravného podniku Bratislava www.dpb.sk.
ophis
1. 12-metrák bude mať dosť miesta na státie
2. 18-metrák bude mať miesto na státie aj vo vlečke + inak riešený kĺb, dokázali to : Tedom, MAN, Mercedes, Van-Hool, Volvo, Solaris, Ikarus, nevidím dôvod prečo by mal byť SOR výnimka ak chcú na trhu zotrvať a expandovať prípadne.
Dokiaľ hore uvedené nespĺňajú, tak nech si zalezú do svojej libchavskej kôlničky a tam nech dumajú ako vyrobiť vozidlo na úrovni nie 90.rokov ale na úrovni 10.rokov 21.storočia.
Buď to je vyslovene lenivosť alebo laxný prístup ľudí v dopravných podnikoch, ktorí na to proste serú, alebo proste SOR nedokáže dať viac miesta na státie preto, lebo viac ľudí by znamenalo väčšiu záťaž, čo jemná konštrukcia autobusu nemusí uniesť, príp. sa boja riskovať, že čo by také miesto na státie vo vlečke s klbákom spravilo. Napadá ma, že toto flákanie ale môže mať význam do budúcna. Výrobca vyrába šunky, ktoré vypovedajú službu skôr ako bežné vozidlá. No nemusí sa báť o zakázky, lebo má dobré kontakty v tuzemsku, takže nejaká expandácia na iné trhy než CZ a SK mu môže byť ukradnutá. Behom 8 rokov pozískava tuzemské zakázky a kým ich všetky vyplní, tak prvé vozidlá začnú vypovedať službu a má v rukáve ďalší tender, krátko na to ďalší a ďalší. A takto to môže cirkulovať aj 30-40 rokov kľudne. Ostatne tak to funguje aj s elektronikou. Kedysi ti telka vydržala x-rokov, dnes to neplatí.