Dopravný podnik obstaráva nové električky a trolejbusy.
Dopravný podnik Bratislava vyhlásil začiatkom novembra 2012 dlhoočakávané verejné obstarávania na nové električky a trolejbusy. Nákup vozidiel bude spolufinancovaný z európskych fondov z Operačného programu Doprava.
V prípade trolejbusov ide o nákup 15 sólo vozidiel, 15 sólo vozidiel s prídavným dieselgenerátorom a 50 kĺbových trolejbusov vrátane údržby na 8 rokov. Zmluva má zahŕňať aj opciu na ďalších 20 sólo a 20 kĺbových vozidiel bez pomocného pohonu. Celková predpokladaná hodnota zákazky je 70 mil. € bez DPH. Uchádzači môžu predkladať svoje ponuky do 7. decembra 2012. Lehota na dodanie trolejbusov je 48 mesiacov od zadania zákazky.
Na nákup električiek boli vyhlásené dva tendre, jeden na nákup obojsmerných električiek a druhý na nákup jednosmerných električiek. V prípade obojsmerných vozidiel ide o nákup 15 kusov nízkopodlažných veľkokapacitných električiek s údržbou na 15 rokov a opciou na ďalších 15 rovnakých vozidiel. Dopravný podnik plánuje v druhom tendri nakúpiť rovnaký počet jednosmerných nízkopodlažných veľkokapacitných električiek s poskytnutím údržby a opciou na ďalších 15 vozidiel. V oboch prípadoch je predpokladaná hodnota zákazky 108 mil. € bez DPH. Uchádzači môžu predkladať svoje ponuky do 28. decembra 2012. Lehota na dodanie električiek je 48 mesiacov od zadania zákazky.
V prípade trolejbusov bude o víťazovi rozhodovať ekonomicky najvýhodnejšia ponuka, v ktorej sa budú hodnotiť kritériá s nasledujúcimi relatívnymi váhami:
- Celková cena trolejbusov - 40
- Cena údržby 1 trolejbusu za 1 rok - 20
- Úroveň technického riešenia - 40
U električiek bude o víťazovi rozhodovať ekonomicky najvýhodnejšia ponuka, v ktorej sa budú hodnotiť kritériá s nasledujúcimi relatívnymi váhami:
- Celková cena električiek - 50
- Cena údržby 1 električky za 1 rok - 20
- Úroveň technického riešenia - 30
Vo všetkých tendroch sa použije elektronická aukcia. Súťažné podklady pre všetky tri tendre je možné získať na stránke Dopravného podniku Bratislava www.dpb.sk.
ophis
- počet dverí u krátkeho trolejbusu : 3 = 0 bodov, viac ako 3 = 6 bodov
- počet dverí u dlhého trolejbusu : 4 = 0 bodov, viac ako 4 = 14 bodov
- pohotovostná hmotnosť sólo trolejbusu : viac ako 11t = 0 bodov, do 11t = 6 bodov (pohotovostná hmotnosť SOR TNB 12 = 10 200kg)
- pohotovostná hmotnosť kĺbového trolejbusu : viac ako 17t = 0 bodov, do 17t = 14 bodov (pohotovostná hmotnosť SOR TNB 18 = 16 700kg)
Dokedy bude takéto konanie beztrestné? Dokedy si budú takíto príživníci vypisovať tendre aby dostali do vrecka? Jediné, čo sa môže urobiť je, že tender bude pozastavený, alebo zrušený, ale kto bude niesť zodpovednosť za zmanipulovaný tender?! NIKTO ? A na vine sú tí ľudia v DPB,a.s., ktorí mlčia a dávajú priestor takejto činnosti, ktorá pripomína drzú totalitu a monopol pre jedného/vyvoleného výrobcu. ?