Dopravný podnik obstaráva nové električky a trolejbusy.
Dopravný podnik Bratislava vyhlásil začiatkom novembra 2012 dlhoočakávané verejné obstarávania na nové električky a trolejbusy. Nákup vozidiel bude spolufinancovaný z európskych fondov z Operačného programu Doprava.
V prípade trolejbusov ide o nákup 15 sólo vozidiel, 15 sólo vozidiel s prídavným dieselgenerátorom a 50 kĺbových trolejbusov vrátane údržby na 8 rokov. Zmluva má zahŕňať aj opciu na ďalších 20 sólo a 20 kĺbových vozidiel bez pomocného pohonu. Celková predpokladaná hodnota zákazky je 70 mil. € bez DPH. Uchádzači môžu predkladať svoje ponuky do 7. decembra 2012. Lehota na dodanie trolejbusov je 48 mesiacov od zadania zákazky.
Na nákup električiek boli vyhlásené dva tendre, jeden na nákup obojsmerných električiek a druhý na nákup jednosmerných električiek. V prípade obojsmerných vozidiel ide o nákup 15 kusov nízkopodlažných veľkokapacitných električiek s údržbou na 15 rokov a opciou na ďalších 15 rovnakých vozidiel. Dopravný podnik plánuje v druhom tendri nakúpiť rovnaký počet jednosmerných nízkopodlažných veľkokapacitných električiek s poskytnutím údržby a opciou na ďalších 15 vozidiel. V oboch prípadoch je predpokladaná hodnota zákazky 108 mil. € bez DPH. Uchádzači môžu predkladať svoje ponuky do 28. decembra 2012. Lehota na dodanie električiek je 48 mesiacov od zadania zákazky.
V prípade trolejbusov bude o víťazovi rozhodovať ekonomicky najvýhodnejšia ponuka, v ktorej sa budú hodnotiť kritériá s nasledujúcimi relatívnymi váhami:
- Celková cena trolejbusov - 40
- Cena údržby 1 trolejbusu za 1 rok - 20
- Úroveň technického riešenia - 40
U električiek bude o víťazovi rozhodovať ekonomicky najvýhodnejšia ponuka, v ktorej sa budú hodnotiť kritériá s nasledujúcimi relatívnymi váhami:
- Celková cena električiek - 50
- Cena údržby 1 električky za 1 rok - 20
- Úroveň technického riešenia - 30
Vo všetkých tendroch sa použije elektronická aukcia. Súťažné podklady pre všetky tri tendre je možné získať na stránke Dopravného podniku Bratislava www.dpb.sk.
m@rtin
Pokud bude chtít Pragoimex uspět v tendru do Bratislavy, stačí aby tramvaj EVO upravil dle podmínek a podá nabídku. Nic víc v tom nehledej.
Pořád mě mnohem víc zaráží na diskusním fóru, kam přispívají spíše odborníci, že se tu stále dokola už roky řeší nějaké pitomé SORy a jejich dveře. Na imhd chodím už pár let za sebou jen sporadicky tak 2x do roka a pokaždý tu narazím na dohadování se o Sorkách a J&T a bla bla bla. Pro budoucí směřování bratislavské MHD je podstatná tramvajová doprava! Vůbec se zde nevede odborná diskuze o tom, jakou koncepci by nové tramvaje měly mít? Chce Bratislava zakoupit lacinější tramvaje s pevnými podvozky a dávat mnohem větší peníze v budoucnosti do údržby kolejového svršku? Nebo naopak?
Přeci jen tramvaj stojí 5x-7x tolik co trolejbus a bude jezdit v ulicích metropole 30 a více let. Je v rámci zakázky pamatováno i na design tramvají, který by měl být typický pouze a jen pro Bratislavu?