Dopravný podnik obstaráva nové električky a trolejbusy.
Dopravný podnik Bratislava vyhlásil začiatkom novembra 2012 dlhoočakávané verejné obstarávania na nové električky a trolejbusy. Nákup vozidiel bude spolufinancovaný z európskych fondov z Operačného programu Doprava.
V prípade trolejbusov ide o nákup 15 sólo vozidiel, 15 sólo vozidiel s prídavným dieselgenerátorom a 50 kĺbových trolejbusov vrátane údržby na 8 rokov. Zmluva má zahŕňať aj opciu na ďalších 20 sólo a 20 kĺbových vozidiel bez pomocného pohonu. Celková predpokladaná hodnota zákazky je 70 mil. € bez DPH. Uchádzači môžu predkladať svoje ponuky do 7. decembra 2012. Lehota na dodanie trolejbusov je 48 mesiacov od zadania zákazky.
Na nákup električiek boli vyhlásené dva tendre, jeden na nákup obojsmerných električiek a druhý na nákup jednosmerných električiek. V prípade obojsmerných vozidiel ide o nákup 15 kusov nízkopodlažných veľkokapacitných električiek s údržbou na 15 rokov a opciou na ďalších 15 rovnakých vozidiel. Dopravný podnik plánuje v druhom tendri nakúpiť rovnaký počet jednosmerných nízkopodlažných veľkokapacitných električiek s poskytnutím údržby a opciou na ďalších 15 vozidiel. V oboch prípadoch je predpokladaná hodnota zákazky 108 mil. € bez DPH. Uchádzači môžu predkladať svoje ponuky do 28. decembra 2012. Lehota na dodanie električiek je 48 mesiacov od zadania zákazky.
V prípade trolejbusov bude o víťazovi rozhodovať ekonomicky najvýhodnejšia ponuka, v ktorej sa budú hodnotiť kritériá s nasledujúcimi relatívnymi váhami:
- Celková cena trolejbusov - 40
- Cena údržby 1 trolejbusu za 1 rok - 20
- Úroveň technického riešenia - 40
U električiek bude o víťazovi rozhodovať ekonomicky najvýhodnejšia ponuka, v ktorej sa budú hodnotiť kritériá s nasledujúcimi relatívnymi váhami:
- Celková cena električiek - 50
- Cena údržby 1 električky za 1 rok - 20
- Úroveň technického riešenia - 30
Vo všetkých tendroch sa použije elektronická aukcia. Súťažné podklady pre všetky tri tendre je možné získať na stránke Dopravného podniku Bratislava www.dpb.sk.
Bubak
Viac menej i nasledujúca správa, že Bratislava môže čerpať fondy a konečne sa to otvorilo i pre nich osobne aspoň pre mňa prišla pomerne, no proste som vôbec som neskákal do vzduchu. Osobne si myslím, že to nepomôže. Pekné električky budú jazdiť, ale na čom budú jazdiť, na akých tratiach? Jadro veci sa skrýva v tratiach. A tu sa to dá vyobraziť aké je zmýšľanie mnohých z nás. Tento postup má svoj vývoj, toto je akési zavŕšenie toho všetkého, problémy s tunelom, resp. jeho uzatvorenie, trate ktoré nevyhovujú, stále sa vynárajúce a objavujúce sa problémy, prechodnosť výhybiek (teda to tu mierne rieši v poslednom čase tá pekná mapka
Je treba počítať i s tým, že sa plánuje rozšíriť, nad rozdiel od Košíc, rapídne trolejbusová sieť. To sa tu tiež mierne riešilo v posledných mesiacoch, i keď to možno mierne zapadlo. Takže tam je možno koncepcia známa. Vlastne možno je to i odpoveď, uvedomenie si, že proste na niečo nemáme tak idú do niečoho viac schopného. Osobne som v tomto, a to teraz nehovorím len o prípade Ba, úplne skeptický a pesimistický, pretože osobne som veľmi zle znášal info ohľadom zrušeného tendra na CNG busy, resp. návrat do sveta nafty ( i keď teraz už bez OMV a teda Slovnaft tankuje DPB
Lebo proste, áno ak sa nájdu peniaze na to všetko aby to pekne fungovalo, tak to vážne bude zázrak. A tu nejde o tie "pošahané" eurofondy, ide tu o trate. A celkovo o výzor mesta, jeho architektúru, určitú nazvem to "modernosť", či skôr evolúciu...