Dopravný podnik obstaráva nové električky a trolejbusy.
Dopravný podnik Bratislava vyhlásil začiatkom novembra 2012 dlhoočakávané verejné obstarávania na nové električky a trolejbusy. Nákup vozidiel bude spolufinancovaný z európskych fondov z Operačného programu Doprava.
V prípade trolejbusov ide o nákup 15 sólo vozidiel, 15 sólo vozidiel s prídavným dieselgenerátorom a 50 kĺbových trolejbusov vrátane údržby na 8 rokov. Zmluva má zahŕňať aj opciu na ďalších 20 sólo a 20 kĺbových vozidiel bez pomocného pohonu. Celková predpokladaná hodnota zákazky je 70 mil. € bez DPH. Uchádzači môžu predkladať svoje ponuky do 7. decembra 2012. Lehota na dodanie trolejbusov je 48 mesiacov od zadania zákazky.
Na nákup električiek boli vyhlásené dva tendre, jeden na nákup obojsmerných električiek a druhý na nákup jednosmerných električiek. V prípade obojsmerných vozidiel ide o nákup 15 kusov nízkopodlažných veľkokapacitných električiek s údržbou na 15 rokov a opciou na ďalších 15 rovnakých vozidiel. Dopravný podnik plánuje v druhom tendri nakúpiť rovnaký počet jednosmerných nízkopodlažných veľkokapacitných električiek s poskytnutím údržby a opciou na ďalších 15 vozidiel. V oboch prípadoch je predpokladaná hodnota zákazky 108 mil. € bez DPH. Uchádzači môžu predkladať svoje ponuky do 28. decembra 2012. Lehota na dodanie električiek je 48 mesiacov od zadania zákazky.
V prípade trolejbusov bude o víťazovi rozhodovať ekonomicky najvýhodnejšia ponuka, v ktorej sa budú hodnotiť kritériá s nasledujúcimi relatívnymi váhami:
- Celková cena trolejbusov - 40
- Cena údržby 1 trolejbusu za 1 rok - 20
- Úroveň technického riešenia - 40
U električiek bude o víťazovi rozhodovať ekonomicky najvýhodnejšia ponuka, v ktorej sa budú hodnotiť kritériá s nasledujúcimi relatívnymi váhami:
- Celková cena električiek - 50
- Cena údržby 1 električky za 1 rok - 20
- Úroveň technického riešenia - 30
Vo všetkých tendroch sa použije elektronická aukcia. Súťažné podklady pre všetky tri tendre je možné získať na stránke Dopravného podniku Bratislava www.dpb.sk.
fanatikmhd
Sukafon - Ano, aj skoda 105L je uplne legitimny vyrobok, a nevidim zeby sa ludia po nom nejak horlivo siahali......O tom ci su alebo ni su v poriadku je tiez trosku na uvazenie, kedze po tom, co jedine dva DP objednali po odkupeni firmy nemen.fin.skup. obrovske davky tychto vozidiel, sa nejak moc rychlo opravili prototypove vady a este rychlejsie boli schvalene a dodane na trh...... Ak sa pozries lepsie, uznavam, ze kvalita dielni a udrzovanie vozidiel je u DPB blizko bodu mrazu, ale aj tak. Tolko NB18 co vidam denne na poruche som nevidel IK snad za mesiac...... Mozno to je tym, ze uz stare vozy takmer nevidam, to uznavam, ale aj tak.... Pisany vykon by mal byt celkom slusny, no v s skutocnosti ma posledne pri rozbehu predbiehal invalida na invalidnom elektrickom voziku......Interierove riesenie je tiez blizko bodu mrazu... Sam uznaj, ze i ked mozno si nesu znacku CE, za tu istu cenu by sme mali od ineho vyrobcu mozno o vozidlo menej, no na kvalitativne inej urovni.
Petto - Nepamatam presne, bolo definovane v tendri na MBCC ze musia byt dvojclankove? Mmchdm, MAN so svojim Lion´s City GXL mal iba jeden prototyp s dokumentaciou rovnako ako MB so svojim CapaCity (2ks) v case tendru.....Takze teoreticky tam bola moznost aj ineho vyrobcu.(Ak by vyhral MAN, myslim ze by sa mu oplatilo na 40 vozidiel poupravit linku) Ale bez ohladu na rovnake zmanipulovanie, BA dostala na dlhe obdobie vozidla, ktore standard DPB pozdvihli na inu uroven. Takze tu i ked to stale bolo zle, bolo to pre cestujucich prinosom. SOR nie je prinos...... Teda nie v stave v akom boli dodane. Ono ked si clovek prezrie vozidlo riadne, zistil by, ze malou investiciou by polovica problemov s vozmi odpadla.......Ale to by uz neboli vozy o 0,01€ lacnejsie nez konkurencia......
Ale tak, vseobecne ostava dufat, ze niekto zo SORu nahodou citava tunajsie forum....zbiera info o chybach. A MOZNO v pripade vyhry na Tbusy dodaju vozidla ktore uz budu splnovat priemerny standard kvality.....