Dopravný podnik obstaráva nové električky a trolejbusy.
Dopravný podnik Bratislava vyhlásil začiatkom novembra 2012 dlhoočakávané verejné obstarávania na nové električky a trolejbusy. Nákup vozidiel bude spolufinancovaný z európskych fondov z Operačného programu Doprava.
V prípade trolejbusov ide o nákup 15 sólo vozidiel, 15 sólo vozidiel s prídavným dieselgenerátorom a 50 kĺbových trolejbusov vrátane údržby na 8 rokov. Zmluva má zahŕňať aj opciu na ďalších 20 sólo a 20 kĺbových vozidiel bez pomocného pohonu. Celková predpokladaná hodnota zákazky je 70 mil. € bez DPH. Uchádzači môžu predkladať svoje ponuky do 7. decembra 2012. Lehota na dodanie trolejbusov je 48 mesiacov od zadania zákazky.
Na nákup električiek boli vyhlásené dva tendre, jeden na nákup obojsmerných električiek a druhý na nákup jednosmerných električiek. V prípade obojsmerných vozidiel ide o nákup 15 kusov nízkopodlažných veľkokapacitných električiek s údržbou na 15 rokov a opciou na ďalších 15 rovnakých vozidiel. Dopravný podnik plánuje v druhom tendri nakúpiť rovnaký počet jednosmerných nízkopodlažných veľkokapacitných električiek s poskytnutím údržby a opciou na ďalších 15 vozidiel. V oboch prípadoch je predpokladaná hodnota zákazky 108 mil. € bez DPH. Uchádzači môžu predkladať svoje ponuky do 28. decembra 2012. Lehota na dodanie električiek je 48 mesiacov od zadania zákazky.
V prípade trolejbusov bude o víťazovi rozhodovať ekonomicky najvýhodnejšia ponuka, v ktorej sa budú hodnotiť kritériá s nasledujúcimi relatívnymi váhami:
- Celková cena trolejbusov - 40
- Cena údržby 1 trolejbusu za 1 rok - 20
- Úroveň technického riešenia - 40
U električiek bude o víťazovi rozhodovať ekonomicky najvýhodnejšia ponuka, v ktorej sa budú hodnotiť kritériá s nasledujúcimi relatívnymi váhami:
- Celková cena električiek - 50
- Cena údržby 1 električky za 1 rok - 20
- Úroveň technického riešenia - 30
Vo všetkých tendroch sa použije elektronická aukcia. Súťažné podklady pre všetky tri tendre je možné získať na stránke Dopravného podniku Bratislava www.dpb.sk.
Petto
Jednosmerné električky
15 ks električiek
Údržba električiek 15 rokov t.j. 900 000km/ks
Opcia na 15ks
Ráno o 4:00 najmenej 95% prevádzky schopných vozidiel
Rozchod 1000mm
Vyžaduje sa možnosť zmeny rozchodu z 1000 mm na 1435 mm jednorazovo bez akýchkoľvek úprav skrine vozidla. Pripustená je len výmena častí podvozka alebo výmena celého podvozka. Výrobca toto musí uskutočniť kedykoľvek počas životnosti vozidla.
Rýchlosť najmenej 60km/hod
Musí mať rekuperáciu
Obsaditeľnosť najmenej 220 osôb, čím viac tým viac bodov pri vyhodnocovaní
Dĺžka vozidiel najviac 32,5m (t.j. maximálne trojčlánková električka)
Minimálne 80% nízkopodlažnosť a aspoň 50% sedadiel bez schodíkov a pod.
Vozidlo musí byť prispôsobené klimatickým podmienkam -25°C až 40°C
Determálne sklá pre salón cestujúcich
Uzamykateľné okná v salóne cestujúcich
Plne klimatizované vozidlo
Plošina pre vozičkárov – manuálna
Protišmyková podlaha v priestore dverí musí byť vyhrievaná alebo podobný ekvivalent proti námraze
Chladnička pre vodiča
Vyhrievané nastaviteľné sedadlo
Kamerový systém pre interiér, sledovanie dverí, sledovania situácie na trati pred vozidlom
Vonkajší informačný systém ako u trolejbusoch t.j. zeleno-žlté displeje ako doteraz
Vnútorné LCD displeje
Displej s číslom linky na ľavej strane (tak ako trolejbusy)
Hlásiče zastávok + vonkajšie hlásiče pre nevidiacich
Označovače cestovných lístkov s čítačkou čipových kariet pri každých dverách (to isté aj trolejbusy)
Systém automatického počítania cestujúcich
Pohon z batérii využiteľný pri jazde do umyvárky alebo na prekonanie úseku bez napájania s minimálnym dojazdom 100 metrov
Prvé vozidlo v roku 2014 ďalšie do konca júna 2015
Obojsmerné električky
15 ks električiek
Údržba električiek 15 rokov t.j. 900 000km/ks
Opcia na 15ks
Ráno o 4:00 najmenej 95% prevádzky schopných vozidiel
Rozchod 1000mm
Vyžaduje sa možnosť zmeny rozchodu z 1000 mm na 1435 mm jednorazovo bez akýchkoľvek úprav skrine vozidla. Pripustená je len výmena častí podvozka alebo výmena celého podvozka. Výrobca toto musí uskutočniť kedykoľvek počas životnosti vozidla.
Rýchlosť najmenej 60km/hod
Musí mať rekuperáciu
Obsaditeľnosť najmenej 220 osôb, čím viac tým viac bodov pri vyhodnocovaní
Dĺžka vozidiel najviac 32,5m (t.j. maximálne trojčlánková električka)
Minimálne 85% nízkopodlažnosť a aspoň 50% sedadiel bez schodíkov a pod.
Vozidlo musí byť prispôsobené klimatickým podmienkam -25°C až 40°C
Determálne sklá pre salón cestujúcich
Uzamykateľné okná v salóne cestujúcich
Plne klimatizované vozidlo
Plošina pre vozičkárov – manuálna
Protišmyková podlaha v priestore dverí musí byť vyhrievaná alebo podobný ekvivalent proti námraze
Chladnička pre vodiča
Vyhrievané nastaviteľné sedadlo
Kamerový systém pre interiér, sledovanie dverí, sledovania situácie na trati pred vozidlom
Vonkajší informačný systém ako u trolejbusoch t.j. zeleno-žlté displeje ako doteraz, ale musia byť po oboch stranách kvôli obojsmernosti
Vnútorné LCD displeje
Hlásiče zastávok + vonkajšie hlásiče pre nevidiacich
Označovače cestovných lístkov s čítačkou čipových kariet pri každých dverách (to isté aj trolejbusy)
Systém automatického počítania cestujúcich
Pohon z batérii využiteľný pri jazde do umyvárky alebo na prekonanie úseku bez napájania s minimálnym dojazdom 100 metrov
Prvé vozidlo v roku 2014 ďalšie do konca júna 2015