Dopravný podnik obstaráva nové električky a trolejbusy.
Dopravný podnik Bratislava vyhlásil začiatkom novembra 2012 dlhoočakávané verejné obstarávania na nové električky a trolejbusy. Nákup vozidiel bude spolufinancovaný z európskych fondov z Operačného programu Doprava.
V prípade trolejbusov ide o nákup 15 sólo vozidiel, 15 sólo vozidiel s prídavným dieselgenerátorom a 50 kĺbových trolejbusov vrátane údržby na 8 rokov. Zmluva má zahŕňať aj opciu na ďalších 20 sólo a 20 kĺbových vozidiel bez pomocného pohonu. Celková predpokladaná hodnota zákazky je 70 mil. € bez DPH. Uchádzači môžu predkladať svoje ponuky do 7. decembra 2012. Lehota na dodanie trolejbusov je 48 mesiacov od zadania zákazky.
Na nákup električiek boli vyhlásené dva tendre, jeden na nákup obojsmerných električiek a druhý na nákup jednosmerných električiek. V prípade obojsmerných vozidiel ide o nákup 15 kusov nízkopodlažných veľkokapacitných električiek s údržbou na 15 rokov a opciou na ďalších 15 rovnakých vozidiel. Dopravný podnik plánuje v druhom tendri nakúpiť rovnaký počet jednosmerných nízkopodlažných veľkokapacitných električiek s poskytnutím údržby a opciou na ďalších 15 vozidiel. V oboch prípadoch je predpokladaná hodnota zákazky 108 mil. € bez DPH. Uchádzači môžu predkladať svoje ponuky do 28. decembra 2012. Lehota na dodanie električiek je 48 mesiacov od zadania zákazky.
V prípade trolejbusov bude o víťazovi rozhodovať ekonomicky najvýhodnejšia ponuka, v ktorej sa budú hodnotiť kritériá s nasledujúcimi relatívnymi váhami:
- Celková cena trolejbusov - 40
- Cena údržby 1 trolejbusu za 1 rok - 20
- Úroveň technického riešenia - 40
U električiek bude o víťazovi rozhodovať ekonomicky najvýhodnejšia ponuka, v ktorej sa budú hodnotiť kritériá s nasledujúcimi relatívnymi váhami:
- Celková cena električiek - 50
- Cena údržby 1 električky za 1 rok - 20
- Úroveň technického riešenia - 30
Vo všetkých tendroch sa použije elektronická aukcia. Súťažné podklady pre všetky tri tendre je možné získať na stránke Dopravného podniku Bratislava www.dpb.sk.
Petto
Trolejbusy
15ks s APU sólo
15ks bez APU sólo
50ks kĺbové bez APU
Opcia 20+20 bez APU
Údržbu vozidiel bude zabezpečovať výrobca 8 rokov t.j. 560 000km/ks
Všetky trolejbusy musia mať rovnaké komponenty
Technická životnosť 12 rokov
Denne od 4:00 musí byť minimálne 94% prevádzky schopných vozidiel
Musia mať rekuperáciu brzdovej energie
Sólo trolejbus motor s výkonom min. 160kW
Kĺbový trolejbus s motorom s výkonom min. 240kW
Sólo trolejbus s APU musí obsahovať diesel-agregát s minimálnym výkonom 100kW a nádržou na prejdenie 250km
V prípade trolejbusov bez APU klasické zberače, s APU poloautomatické
Dvere s dopytom (všetky uzamkýnateľné)
Manuálna plošina pre invalidný vozík
Trolejbusy musia mať ABS a ASR
Plne klimatizovaný trolejbus s oddeleným ovládaním pre vodiča a cestujúcich
Klimatizácia s možnosťou nútenej výmeny vzduchu bez ochladzovania vzduchu
Determálne bočné okná pre cestujúcich (teda ináč povedané tónované)
Uzamkýnateľné okná (napr. pri použití klimatizácie)
Denné LED svetlá
Bočné obrysové LED svetlá
Sedadlá klasické ako doteraz – plast s textíliou
Osvetlenie salónu cestujúcich buď s LED alebo žiarivkami
Vybavené kamerovým systémom pre pohľad do interiéru, dverí + cúvacia kamera
Chladnička pre vodiča
Vyhrievané a nastaviteľné sedadlo pre vodiča
Vonkajší informačný systém ako doteraz zeleno-žltý s LED osvetlením (takže najskôr BUSE)
Vnútorný displej už nebude tenký červený ale LCD monitor
Predný + zadný displej ako doteraz
Displej na ľavom boku so zobrazením čísla linky (používajú to najmä Nemci)
Zastávkové hlásiče
Vonkajšie hlásiče (pre nepočujúcich)
Systém automatického počítania cestujúcich
Prvé vozidlo do 7 mesiacov od akceptácie čiastkovej zmluvy (t.j. niekedy v roku 2013)
Posledné vozidlo najneskôr do júna 2015