Dopravný podnik obstaráva nové električky a trolejbusy.
Dopravný podnik Bratislava vyhlásil začiatkom novembra 2012 dlhoočakávané verejné obstarávania na nové električky a trolejbusy. Nákup vozidiel bude spolufinancovaný z európskych fondov z Operačného programu Doprava.
V prípade trolejbusov ide o nákup 15 sólo vozidiel, 15 sólo vozidiel s prídavným dieselgenerátorom a 50 kĺbových trolejbusov vrátane údržby na 8 rokov. Zmluva má zahŕňať aj opciu na ďalších 20 sólo a 20 kĺbových vozidiel bez pomocného pohonu. Celková predpokladaná hodnota zákazky je 70 mil. € bez DPH. Uchádzači môžu predkladať svoje ponuky do 7. decembra 2012. Lehota na dodanie trolejbusov je 48 mesiacov od zadania zákazky.
Na nákup električiek boli vyhlásené dva tendre, jeden na nákup obojsmerných električiek a druhý na nákup jednosmerných električiek. V prípade obojsmerných vozidiel ide o nákup 15 kusov nízkopodlažných veľkokapacitných električiek s údržbou na 15 rokov a opciou na ďalších 15 rovnakých vozidiel. Dopravný podnik plánuje v druhom tendri nakúpiť rovnaký počet jednosmerných nízkopodlažných veľkokapacitných električiek s poskytnutím údržby a opciou na ďalších 15 vozidiel. V oboch prípadoch je predpokladaná hodnota zákazky 108 mil. € bez DPH. Uchádzači môžu predkladať svoje ponuky do 28. decembra 2012. Lehota na dodanie električiek je 48 mesiacov od zadania zákazky.
V prípade trolejbusov bude o víťazovi rozhodovať ekonomicky najvýhodnejšia ponuka, v ktorej sa budú hodnotiť kritériá s nasledujúcimi relatívnymi váhami:
- Celková cena trolejbusov - 40
- Cena údržby 1 trolejbusu za 1 rok - 20
- Úroveň technického riešenia - 40
U električiek bude o víťazovi rozhodovať ekonomicky najvýhodnejšia ponuka, v ktorej sa budú hodnotiť kritériá s nasledujúcimi relatívnymi váhami:
- Celková cena električiek - 50
- Cena údržby 1 električky za 1 rok - 20
- Úroveň technického riešenia - 30
Vo všetkých tendroch sa použije elektronická aukcia. Súťažné podklady pre všetky tri tendre je možné získať na stránke Dopravného podniku Bratislava www.dpb.sk.
ophis
1. Pri novom linkovaní budú na L204 alebo 205 (alebo ako to sú v tom návrhu očíslované), keďže v Trnávke sa interval oslabí, tak aby udržali kapacitu.
2. Pri prípadne výstavbe trate k Tescu Lamač a do Avionu, keď sa bude nahrádzať L63 padnú opäť nejaké klbáky vhod.
3. Dajme tomu, že som optimista a verím, že DPB posilní ráno na L201 a 202 interval na 5min, čiže opäť vyššie nároky na vozový park.
4. Tipujem, že aj jedna linka na Kramáre obdrží kĺbové trolejbusy ak nie na všetkých spojoch, tak aspoň na každom druhom, ale momentálne neviem ktoré dve linky tam majú premávať, odkiaľ a nechce sa mi ani to moc skúmať a filozofovať tu.
5. Niektoré 15Tr pôjdu už na zaslúžený odpočinok.
6. Padne vhod aj nejaká rezerva pre trať na DD, aj keď ju tam bude treba dotiahnúť alebo tam bude odpočívať s SBS-kou na Molecke, ale lepšie ako tam ťahať autobusy. Bude možné aj posilniť L33, tak aby ani nejaké návaly ľudí nerobili problémy a L32 skrátiť po Molecku s otočkou cez Janotovu v prípade dostatočnej frekvencie L33.