Dopravný podnik obstaráva nové električky a trolejbusy.
Dopravný podnik Bratislava vyhlásil začiatkom novembra 2012 dlhoočakávané verejné obstarávania na nové električky a trolejbusy. Nákup vozidiel bude spolufinancovaný z európskych fondov z Operačného programu Doprava.
V prípade trolejbusov ide o nákup 15 sólo vozidiel, 15 sólo vozidiel s prídavným dieselgenerátorom a 50 kĺbových trolejbusov vrátane údržby na 8 rokov. Zmluva má zahŕňať aj opciu na ďalších 20 sólo a 20 kĺbových vozidiel bez pomocného pohonu. Celková predpokladaná hodnota zákazky je 70 mil. € bez DPH. Uchádzači môžu predkladať svoje ponuky do 7. decembra 2012. Lehota na dodanie trolejbusov je 48 mesiacov od zadania zákazky.
Na nákup električiek boli vyhlásené dva tendre, jeden na nákup obojsmerných električiek a druhý na nákup jednosmerných električiek. V prípade obojsmerných vozidiel ide o nákup 15 kusov nízkopodlažných veľkokapacitných električiek s údržbou na 15 rokov a opciou na ďalších 15 rovnakých vozidiel. Dopravný podnik plánuje v druhom tendri nakúpiť rovnaký počet jednosmerných nízkopodlažných veľkokapacitných električiek s poskytnutím údržby a opciou na ďalších 15 vozidiel. V oboch prípadoch je predpokladaná hodnota zákazky 108 mil. € bez DPH. Uchádzači môžu predkladať svoje ponuky do 28. decembra 2012. Lehota na dodanie električiek je 48 mesiacov od zadania zákazky.
V prípade trolejbusov bude o víťazovi rozhodovať ekonomicky najvýhodnejšia ponuka, v ktorej sa budú hodnotiť kritériá s nasledujúcimi relatívnymi váhami:
- Celková cena trolejbusov - 40
- Cena údržby 1 trolejbusu za 1 rok - 20
- Úroveň technického riešenia - 40
U električiek bude o víťazovi rozhodovať ekonomicky najvýhodnejšia ponuka, v ktorej sa budú hodnotiť kritériá s nasledujúcimi relatívnymi váhami:
- Celková cena električiek - 50
- Cena údržby 1 električky za 1 rok - 20
- Úroveň technického riešenia - 30
Vo všetkých tendroch sa použije elektronická aukcia. Súťažné podklady pre všetky tri tendre je možné získať na stránke Dopravného podniku Bratislava www.dpb.sk.
wcz87
Nezabúdajme, že aj po realizácii spojenia Predmestie - Filiálka a vybudovanie novej modernej stanice na Trnavskom mýte, by zostalo aj na električky a trolejbusy.
Som zvedavý na provízie a transparentnosť tendrov.
čo je eśte smutnejšie nikto kompetentný mi nevie povedať čo s ďalšími prostriedkami - modernizácii Ba uzla, o nových koľajových obvodoch ani slovo o odstránení úrovňových križovaní, modernizácii zastávok Predmestie, Vinohrady a priľahlých úsekoch o termináloch integrovanej dopravy, o zdvojkolajení Hl. stanica - Nové mesto, o modernizácii zabezp. zariadení , aby sem mohli chodiť moderné rušne zo zahr. - skrátka nič rozvojové.
Jediné pozitívne je čo sa povedalo, že je v pláne stavať Filiálku v nasledovnom progr. období - prekopať projekt dať stanicu do menšej hĺbky s kratšími nástupiskami a bližšie k podchodu na Trnavskom mýte. A popod Karadźičovou smerom na Starý most. Som zvedavý aké vyvodí - teda tváril sa aspoň, že vyvodí dôsledky z toho, že projekt Filiálky do ktorého sa nasypalo toľko peňazí (myslím PD) nakoniec nebude realizovaný. Rovnako ma napadá otázka čo sa teraz udeje.