Dopravný podnik obstaráva nové električky a trolejbusy.
Dopravný podnik Bratislava vyhlásil začiatkom novembra 2012 dlhoočakávané verejné obstarávania na nové električky a trolejbusy. Nákup vozidiel bude spolufinancovaný z európskych fondov z Operačného programu Doprava.
V prípade trolejbusov ide o nákup 15 sólo vozidiel, 15 sólo vozidiel s prídavným dieselgenerátorom a 50 kĺbových trolejbusov vrátane údržby na 8 rokov. Zmluva má zahŕňať aj opciu na ďalších 20 sólo a 20 kĺbových vozidiel bez pomocného pohonu. Celková predpokladaná hodnota zákazky je 70 mil. € bez DPH. Uchádzači môžu predkladať svoje ponuky do 7. decembra 2012. Lehota na dodanie trolejbusov je 48 mesiacov od zadania zákazky.
Na nákup električiek boli vyhlásené dva tendre, jeden na nákup obojsmerných električiek a druhý na nákup jednosmerných električiek. V prípade obojsmerných vozidiel ide o nákup 15 kusov nízkopodlažných veľkokapacitných električiek s údržbou na 15 rokov a opciou na ďalších 15 rovnakých vozidiel. Dopravný podnik plánuje v druhom tendri nakúpiť rovnaký počet jednosmerných nízkopodlažných veľkokapacitných električiek s poskytnutím údržby a opciou na ďalších 15 vozidiel. V oboch prípadoch je predpokladaná hodnota zákazky 108 mil. € bez DPH. Uchádzači môžu predkladať svoje ponuky do 28. decembra 2012. Lehota na dodanie električiek je 48 mesiacov od zadania zákazky.
V prípade trolejbusov bude o víťazovi rozhodovať ekonomicky najvýhodnejšia ponuka, v ktorej sa budú hodnotiť kritériá s nasledujúcimi relatívnymi váhami:
- Celková cena trolejbusov - 40
- Cena údržby 1 trolejbusu za 1 rok - 20
- Úroveň technického riešenia - 40
U električiek bude o víťazovi rozhodovať ekonomicky najvýhodnejšia ponuka, v ktorej sa budú hodnotiť kritériá s nasledujúcimi relatívnymi váhami:
- Celková cena električiek - 50
- Cena údržby 1 električky za 1 rok - 20
- Úroveň technického riešenia - 30
Vo všetkých tendroch sa použije elektronická aukcia. Súťažné podklady pre všetky tri tendre je možné získať na stránke Dopravného podniku Bratislava www.dpb.sk.
fanatikmhd
len tak medzi nami dievcatami, si si vedomy toho, ze elektricky maju o nieco dlhsiu zivotnost nez autobusy, obzvlast pokial de o vozidla z produkcie byvalej ČKD. T6 su v podsatate pri nasej udrzbe zhruba v polovici az 2/3 zivotnosti, K2S 1/3 max polovici. Jediny adepti na zrusenie su prve vozy z prvych dvoch serii K2S. (101-105). Ale aj tie by po opatovnej drobnej uprave a dosadeni NP clanku mohli prekrocit kvalitu svojich sestier z T3 mas adeptov na likvidaciu SUCS(slapatka), M, pripadne G ( i ked ta TV8 by mohla este cas vydrzat).
A berme do uvahy aj to, ze T6 su jediny model vozidiel, ktorym sa zasadne GO vyhli! (v podstate az na drobnosti jazdia v takmer vyrobnom stave). Pri reko dosadenim modernej TV, drobnym upravam podvozkov, interierove a exterierove drobnosti, pripadne dosadenie klimatizacie, a aj cez svoj vek a morlanu zastaralost by stale este vedeli byt "konkurenice" schopne v prevadzke s modernymi vozmi. Az na tu privelku rit ktora vybocuje z prejazdneho profilu su celkovo dobre stavane na dlhu zivotnost, rovnako ako elektrickovy mytus....