Dopravný podnik obstaráva nové električky a trolejbusy.
Dopravný podnik Bratislava vyhlásil začiatkom novembra 2012 dlhoočakávané verejné obstarávania na nové električky a trolejbusy. Nákup vozidiel bude spolufinancovaný z európskych fondov z Operačného programu Doprava.
V prípade trolejbusov ide o nákup 15 sólo vozidiel, 15 sólo vozidiel s prídavným dieselgenerátorom a 50 kĺbových trolejbusov vrátane údržby na 8 rokov. Zmluva má zahŕňať aj opciu na ďalších 20 sólo a 20 kĺbových vozidiel bez pomocného pohonu. Celková predpokladaná hodnota zákazky je 70 mil. € bez DPH. Uchádzači môžu predkladať svoje ponuky do 7. decembra 2012. Lehota na dodanie trolejbusov je 48 mesiacov od zadania zákazky.
Na nákup električiek boli vyhlásené dva tendre, jeden na nákup obojsmerných električiek a druhý na nákup jednosmerných električiek. V prípade obojsmerných vozidiel ide o nákup 15 kusov nízkopodlažných veľkokapacitných električiek s údržbou na 15 rokov a opciou na ďalších 15 rovnakých vozidiel. Dopravný podnik plánuje v druhom tendri nakúpiť rovnaký počet jednosmerných nízkopodlažných veľkokapacitných električiek s poskytnutím údržby a opciou na ďalších 15 vozidiel. V oboch prípadoch je predpokladaná hodnota zákazky 108 mil. € bez DPH. Uchádzači môžu predkladať svoje ponuky do 28. decembra 2012. Lehota na dodanie električiek je 48 mesiacov od zadania zákazky.
V prípade trolejbusov bude o víťazovi rozhodovať ekonomicky najvýhodnejšia ponuka, v ktorej sa budú hodnotiť kritériá s nasledujúcimi relatívnymi váhami:
- Celková cena trolejbusov - 40
- Cena údržby 1 trolejbusu za 1 rok - 20
- Úroveň technického riešenia - 40
U električiek bude o víťazovi rozhodovať ekonomicky najvýhodnejšia ponuka, v ktorej sa budú hodnotiť kritériá s nasledujúcimi relatívnymi váhami:
- Celková cena električiek - 50
- Cena údržby 1 električky za 1 rok - 20
- Úroveň technického riešenia - 30
Vo všetkých tendroch sa použije elektronická aukcia. Súťažné podklady pre všetky tri tendre je možné získať na stránke Dopravného podniku Bratislava www.dpb.sk.
Pieter
Netvrdím že ten autobus je dokonalý ale každého koho sa v mojom okolí spýtam tak zase p**** na MBCC na zadnú čast ( Myslím teraz pre zmenu ten roh ako je tam vyriešený) . Vozím sa pravidelne L21 či v špičke alebo mimo nej . Tak isto pokiaľ boli NB18 cez víkend vypravované na L28 .
Áno má ten autobus svoje chyby . To čo tu bolo spomenuté tie sklápacie sedadlá v nich . Podla mňa sú v pohode ale nie pri logike niektorých Bratislavčanov ktorý si tam pohodlne dalej sedia aj ked je autobus napráskaný ako konzerva od sardiniek . Z kĺbu sa osobne predieram len vtedy ak je v autobuse ľudí jak na****** . Inak si myslím že vystupovanie je v pohode . Neviem aký máte s tým problém .
Myslím si že 10x horšie vozidlo je ten šmatlavý duobus ktorý si frčí na DD . Vŕzga to , ľudia sa tam tlačia , vyzerá ako keby sa chcel každú sekundu rozpadnúť a to čo si tu prečítam je samá porucha u nich (Denno-denná skúsenosť).
O tých krátkych Tedomoch ktoré chodia najnovšie na L28 radšej ani nehovorím lebo to hrôza strach . Vŕzga to , prdí to , všelijaké pazvuky to vydáva som rád ked sa z toho vytrepem konečne .
Páčil sa mi tu jeden názor a to [Citujem]
"Jasne, ze sa proti korupcii da zasiahnut.
Ano, radsej by som videl MBCC ako SORky, ale to nic nemeni na tom ze SORky su uplne legitimne vyrobky, ktore su v poriadku. V tom ze sa obstaraju SORky by nebol problem. Problem je v tom, ze zrejme budu obstarané neférovým spôsobom."
Ďakujem za možnosť vyjadriť sa aj ked budem za môj príspevok ukameňovaný.
BTW : Prečo sa už na L28 nechodia cez víkend NB18 ? Lebo teraz je to cez víkend ako keby špička 95ky bola . Tlačenica , každý nadáva . Interval 30 min a malý autobus . Snáď to nebolo o tom že leto= veľa ľudí na hrad devín , ved to je na smiech...