Anketa: Ak cestujete električkami, prekáža vám dlhšie čakanie električiek na semaforoch na Nám. Ľ. Štúra a Šafárikovom nám. v časoch, kedy magistrát uprednostnil automobilovú dopravu?

Ranná nálada na Šafárikovom námestí
Foto © Tragáčik
áno (83 %)
nie (11 %)
neviem (7 %)

	

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Momentálne je topka "preferencia" pre električky na Púchovskej...
Pohnem sa z Komisárok a na pol ceste ku križovatke s Púchovskou skočí na stoj.
1:30 - 1:40 stojím 50m od zastáky...
Z Púchovskej samozrejme +2 minuty.
Lenže toto nie je o uprednostnení autodopravy. Toto je o vytvorení hlúpej cyklodialnice, ktorá spôsobila zápchy, ktoré sa mesto rozhodlo riešiť semaformi, ktoré teraz spomaľujú MHD.
Ja som len za to, aby sa cyklocesty stavali všade, kde sa dá, ale urobiť to tak, že tým trpia aj cestujúci MHD aj autá, to bol za mňa krok vedľa.
Tu si môžete pozrieť intenzity cyklistov, kde sú sčítače. https://data.bratislava.sk/pages/cykloscitace Mesto sa síce teraz chváli, že to je za júl 44 543 prejazdov po Vajanského za júl 2024. Ale keď si pozriete ostatné grafy s dennou intenzitou a aj hodinovou, tak to tak úžasne nevychádza. Hlavne júl a august sú cyklistiky najsilnejšie mesiace.
Reakcia na: bobitwo #3:
Určite? Okrem Vajanského sú tam len 3 sčítače, ktoré za celé obdobie namerali viac cyklistov - Dolnozemská, Starý most a River Park.
Zároveň, ak pozriememe na dáta z River Parku, tak tam klesol počet cyklistov na cca 1/3 za júl, čo podľa mňa indikuje chybu.
Tak ako tak, ten počet cyklistov nie je malý, z pešej zóny ich bolo treba dostať, len proste toto konkrétne riešenie je oničom.
Reakcia na: keks #4:
Všeobecnosti najsilnejšie mesiace na bicyklovanie sú júl - september. Teplo, dlho svetlo, čas, ľudia budú športovať, lebo leto.

Áno, počet cyklistov nie je malý opticky, ale týka sa to len letných teplých mesiacoch. Jazdím celoročne na biku, aj do roboty. Využívam na to aj Dolnozemskú. V lete ti tam na sčítači v pekné dni svieti 2000-3000 prejazdov v oboch smeroch dohromady za 24 hodín a máš to obľúbenú cyklotrasu. November - február si do 400 prejazdov za 24 hodín, máš tam dni, keď nie si ani na 200 prejazdoch. Boli teraz teplé zimy a sú to hlavne športovci, čo trénujú. To isté budeš mať aj na Vajanského. Čo sú zatiaľ údaje, tak špička je smer Most SNP okolo 17tej, kde je 60-70 ľudí za hodinu, smer Šafko 65-80 ľudí za hodinu medzi 16-18. Inak sa hýbeš do 40 ľudí za hodinu v letných mesiacoch. Január - marec máš v špičke ledva 80 prejazdov dohromady v oboch smeroch, inak tam máš tak do 40 prejazdov za hodinu v oboch smeroch. To znamená, že napríklad v januári o medzi 7-8 ráno ti tade prejde 25-30 ľudí obojsmerne. V júli to bolo pod 80 ľudí za hodinu obojsmerne. Ja podporujem cyklodopravu, len otázkou je, že keď v najsilnejšie mesiace tam je intenzita ledva 80 ľudí za hodinu, či musia mať až takú preferenciu, aby to negatívne ovplyvňovalo električky na danom úseku.

Nič viac, nič menej.
Otázka je formulovaná neférovým spôsobom voči magistrátu.

Magistrát v žiadnom prípade neuprednostnil automobilovú dopravu. Magistrát uprednostnil vzduch v prázdnom cyklopruhu. Následne musel upraviť semafory na námestí, čím poškodil úplne všetkých.

Reakcia na: keks #4:
Otázka je, či Mesto tými cyklosčítačmi nemanipuluje. Ja by som sa už ničomu nedivil. Daň z nehnuteľností zdvihli protiprávne. Existujú ľudia, ktorí majú osobnú skúsenosť s tým, že im vedenie Mesta klamalo do očí.
Reakcia na: andy27 #7:
nuz, ono to manipulovanie je v principe dost jednoduche, staci zaplatit par piv dakomu co tam bude chodit cez rozhodovaci bod donekonecna hore-dole....
Reakcia na: si #8:
To by bolo vidieť....ľahšie je zasahovať do databázy v noci....kto má čas, pozrite sa na to...
Reakcia na: bobitwo #5:
Skôr som chcel poukázať na to, že sa jedná o jednu z tých vyťaženejších trás, pričom cyklisti na nábreží vedeli byť niekedy dosť otravní (a niektorí stále sú). Preto súhlasím s tým, že premienstniť cyklistov bol dobrý nápad.
Napriek tomu 100% súhlasím aj s tým, že zabrať celý jazdný pruh bolo extrémne zlé rozhodnutie a ak už teda tých cykklistov premiestniť chceli, tak to jednoznačne bolo treba urobiť inak.

#9 Nie je to už trochu moc konšpirovania? Tie čísla vôbec nie sú nejako neuveriteľne vysoké. Alebo naozaj treba hľadať sprisahanie za každým rohom?
Reakcia na: keks #10:
Ja nespochybňujem, že dostať cyklistov z nábrežia je niečo, čo je plus. Dalo sa to ale spraviť inak. Ale to je na inú diskusiu.

Ja som len poukázal na to, že ak nám v čase cyklistickej špičky v najviac exponované dni v rámci 2-3 mesiacov obojsmerne prejde 150 cyklistov za hodinu, inak sme do 40 cyklistov za hodinu,tak je nutné dávať im dávať tak veľkú preferenciu? V 1, max 2 električkách určite v tých istých časoch bude sedieť viac ľudí ako tam prejde za 1 hodinu cyklistov. Ak nám električky napríklad v čase medzi 16-17 prepravia cez Starý most na Šafko a opačne čo ja viem 3000 ľudí (nemám dáta, len odhadujem, podľa počtu električiek a čo vidím ako sú plné), tak je ich spomaľovať kvôli 150 ľuďom niečo, čo chceme? Ale to máme len v rámci 2-3 mesiacov. Inak sme pod 80, či dokonca pod 40 cyklistami za hodinu vs 3000 ľudí v električke.
Reakcia na: bobitwo #11:
Nie len električky č.3, ale aj č.1 a č.4...

Ďalšie ankety