To je aj na Račianskej príde plná L3 za ňou L5 s L7 a potom 6-7 min.nič...
Blumentál je čarovné miesto na vytváranie zhlukov električiek pre namalované jazdné pruhy v električkovom páse.
Ja mám dvojku najradšej, keďže cesta L201 od Saleziánov na Stanicu je v špičke dosť komplikovaná, najmä ak idem na rýchlik s väčším množstvom batožiny. V poloprázdnej električke sa postavím na zadnú plošinu a nikomu nezavadziam. Preto si myslím, že linky smerujúce na dôležité dopravné uzly môžu byť aj kapacitne predimenzované, aby ostalo miesto práve na batožinu.
#22 Na ružinovskej radiále sa to stáva bežne, ale v obrátenom poradí, že L8 stratí cestou akurát tie 4 minúty náskoku na L9, a potom ide malá K2S pred 29T. A ľudia sadajú do prvého, čo príde...
L2 má slabý úsek jedine Blumentál-Hl.Stanica aj to iba mimo špičiek. Na Vajnorskej po Polus chodí slušne naplnená.
Čo sledujem je stále väčšia naplnenosť L4 aj v úseku Zátišie - Zlaté piesky v obidvoch smeroch kvôli prestupom zo Slovak lines či L53,56,525.
Možno sa tam časom uživí obnovená L10 aspoň v špičke no až po Zlaté.
Nemyslím si, Škodovky sú tam podľa mňa preto, že tam niekto nakreslil garantované NP spoje. Pred výlukou bola L6 (aj spojená s L7, aj predtým) delená s kačicami/súpravami. L6 je asi po L2 najmenej vyťažená linka a je nezmysel, aby sa ľudia tlačili v L8 a na L6 sa prevážal vzduch v predimenzovanej kapacite.
K2S musia byť vypravované, a možno aj viac ako na L2. Napr. Jurák dnes vypravuje +- 51 poradí. Z toho sú posledné týždne tak 2 - 3súpravy T3P. To zn, že 29,30T zo 60 ks je premávkyschopných 48-49. Čiže tú Tvoju rezervu za všetky električky si ľahko vyčerpáš novými vozmi.
A okrem toho musíš pri každom type tiež počítať tú rezervu na úrovni 10-20% (rôzne stupne opráv a plánovaných prehliadok, plus nejaké tie mimoriadne po nehodách; ktorých počet sa nedá žiaľ dopredu nikdy predpovedať ani naplánovať na určité .
Áno, prejazdy 6-8 by boli asi najideálnejšie z tu prezentovaných riešení.
Inak, momentálne máme v pracovné dni 98 poradí. 29/30T je dokopy 60, T3P je 11 súprav, T3M/G je 8 súprav (aj s autoškolskou 7841+42), T3S a plánovaná súprava 7303+04 sú ďalšie dve a T6 je 29 súprav. Dokopy s nimi možno vykryť 110 poradí (teda v zálohe by pri súčasnej výprave bolo 12 súprav). Teoreticky by sa teda všetky linky dali vypraviť so súpravami (resp. 29/30T). Pri najhoršom by na linke 2 boli K2S, tam myslím stačia.
Je absolútny nezmysel, aby nové, drahé, spoľahlivé, nízkopodlažné vozidlá jazdili špičky a potom išli do vozovne a po tratiach sa preháňali plesnivé kachny.
Ani nie asi, bo prestavkovat k2s aj 29t tam nevojdu skrz kratku zastavku. Pozeram ze 8 a 6 idu cca rovnako zo safka smer Kamenne/Jesenskeho takze by to.slo plynule spojit. 6zo safka smer Obchidna,Ruzinov
Teoreticky 29T mozu jazdit spicky na L8 a pak ist do vozovne. A K2S po rannej spicke z L6 prejdu na L8 . Maju aj spolocnu zastavku Safko takze by to nemal byt problem. Len zosuladit CP aby konciace L6 vedeli plynuje prejst na L8 zo Safka, kedze tam nejake postavanie ako na NLS neprichadza do uvahy.