Zatiaľ ešte nebolo zverejnené ani vyzvanie na predkladanie žiadosti o nenávratný finančný príspevok z OP II, takže na vypísanie verejného obstarávania si ešte počkáme. Pôvodne sa mali vyzvania na nákup električiek a trolejbusov zverejňovať v septembri, následne to zmenili v pláne vyzvaní na október a stále to vyhlásené nebolo. V októbri stihli akurát zverejniť vyzvania na predkladanie ŽoNFP na projekčné práce modernizácie údržbovej základe vo vozovniach Krasňany a Jurajov Dvor.
Pomalá, stará, drahá, treba X krát prestupovať.... a modernizácia trate z toho vyriešila akurát prvý bod, preto hovorím, že je to len jedna časť skladačky.
Inak, celkom vhodne na túto otázku odpovedá aj obrázok v dispečerskom fóre pridaný cca v čase môjho príspevku.
Modernizovaná trať (rovnejšia, rýchlejšia, na čakanie príjemnejšia) s vozidlami v dobrom stave totiž nepôsobí ako socka, ktorej sa priemerný občan túži oblúkom vyhnúť...
Lebo tvoja poučka znie rozumne, len väčinou sťažovatelia jedným dychom hovoria, že bratislavská MHD je pomalá a stará, takže evidentne to pre nich hrá nemalú rolu.
No, predsa kvalita trate ovplyvní potom "zážitok z jazdy", teda to spomínané pohodlie... Samozrejme, iba čiastočne, ale nepovedal by som, že je to úplne zanedbateľná položka.
Neviem, ako ma má modernizovaná trať motivovať. Voľba dopravného prostriedku predsa záleží od toho, či sa do cieľa dostanem za primeraný čas a za primeraného pohodlia. Či sa pritom veziem po modernizovanej alebo rozpadávajúcej sa trati je len malý dielik celej skladačky.
Neviem, či sme práve reprezentantívna vzorka. Viem si predstaviť, koľko "áno" by tu dostala anketa "Motivuje vás častejšie nasadzovanie Karos a Ikarusov k častejšiemu využívaniu MHD?".