Neviem, či sme práve reprezentantívna vzorka. Viem si predstaviť, koľko "áno" by tu dostala anketa "Motivuje vás častejšie nasadzovanie Karos a Ikarusov k častejšiemu využívaniu MHD?".
Neviem, ako ma má modernizovaná trať motivovať. Voľba dopravného prostriedku predsa záleží od toho, či sa do cieľa dostanem za primeraný čas a za primeraného pohodlia. Či sa pritom veziem po modernizovanej alebo rozpadávajúcej sa trati je len malý dielik celej skladačky.
No, predsa kvalita trate ovplyvní potom "zážitok z jazdy", teda to spomínané pohodlie... Samozrejme, iba čiastočne, ale nepovedal by som, že je to úplne zanedbateľná položka.
Modernizovaná trať (rovnejšia, rýchlejšia, na čakanie príjemnejšia) s vozidlami v dobrom stave totiž nepôsobí ako socka, ktorej sa priemerný občan túži oblúkom vyhnúť...
Lebo tvoja poučka znie rozumne, len väčinou sťažovatelia jedným dychom hovoria, že bratislavská MHD je pomalá a stará, takže evidentne to pre nich hrá nemalú rolu.
Pomalá, stará, drahá, treba X krát prestupovať.... a modernizácia trate z toho vyriešila akurát prvý bod, preto hovorím, že je to len jedna časť skladačky.
Inak, celkom vhodne na túto otázku odpovedá aj obrázok v dispečerskom fóre pridaný cca v čase môjho príspevku.
Zatiaľ ešte nebolo zverejnené ani vyzvanie na predkladanie žiadosti o nenávratný finančný príspevok z OP II, takže na vypísanie verejného obstarávania si ešte počkáme. Pôvodne sa mali vyzvania na nákup električiek a trolejbusov zverejňovať v septembri, následne to zmenili v pláne vyzvaní na október a stále to vyhlásené nebolo. V októbri stihli akurát zverejniť vyzvania na predkladanie ŽoNFP na projekčné práce modernizácie údržbovej základe vo vozovniach Krasňany a Jurajov Dvor.
Valec
Inak, celkom vhodne na túto otázku odpovedá aj obrázok v dispečerskom fóre pridaný cca v čase môjho príspevku.