Zas taka narvatá nebola počas celého dňa.
Plná chodila v špičke. Najviac sa plnila na SNP . No ku koncu prevádzky sa už delila s L1. Teraz sa plní L1 už na Šafku no najviac na SNP a dosť ludí poobede pristupuje na Obchodnej.
Z Eurovei som bol skôr na SNP peši po Štúrovej ako s X13 tou klukatou trasou a čakaním na každom semafore....
Tak ja Vám do toho nechcem kecať, ale keď som to pomeral na Google Maps, vyšlo mi, že je pre Vás rýchlejšie prejsť to pešo ako cestovať X13tkou.
na zastávku 4 minúty,
cesta busom (už tu nie je cestovný poriadok, tak ale odhadom) 7 minút,
zo zastávky 3 minúty,
celkovo teda 14, a to nezohľadňujem prípadnú rezervu, lebo presne na minútu odchodu na zastávku asi nechodíte.
Peší cez Lazaretskú, Jakubovo nám., Dobrovičovu a Štúrovu rovnako 14 min. A to nie ste viazaná prípadným meškaním autobusu alebo zápchami po ceste.
Zrovna ASMN ani Wustenrot nie, na 29. augusta (v smere Nivy) a Wustenrote nastupilo/vystupilo do X13 minimum ludi, casto 0. Najfrekventovanejsie zastavky pre X13 okrem konecnych boli Nam. SNP, Dunajska a potom prekvapujuco Suche Myto (ale aj SAV).
Reakcia na otázku odkiaľ a kam chodím do prace: Do prace dochádzam na Sturovu 4 vedľa Generálnej prokuratúry.
Cestovala som:
Spočiatku 8 rokov z Kramárov 206/212 na Hodžové a odtiaľ peši na Šturovú.
Po presťahovaní do Petržalky 1 rok z Ovsištské námestie na Šturovu - pomer čas/kilometre absolútne neakceptovateľné. Preto som využívala auto. Teraz z Panorama City.
Pán KANARCAN, okrem babky a krčmy ste opomenuli jasle, školy a nemocnice, kde je často problém s parkovaním. Prosím Vás neposudzujte moju lenivosť. Presťahovala som sa do Starého mesta možno práve preto, aby som mohla chodiť do/z prace peso.
A i napriek tomu si myslím, že X13 bola výborná linka. A je škoda, že bola zrušená a neplánuje sa zatiaľ nahradiť. Spájala časti, kde nič iné nechodí dokonca ani osobne auta.
Podľa mňa je tento tok plne nahradený 206/208 z Hodžovho a 202/205 z Rajskej a v ďaleko lukratívnejšom intervale. Ja osobne kedykoľvek som išiel tak bol najväčší tok ľudí SNP - Hlavná stanica a Hodžovo nám. - Hlavná stanica. Prvý je plne nahradený linkou 1 (ok až po dobudovaní zast. pri Manderláku) ktoráá je 1. s lepším intervalom, 2. kapacitenješia, 3. rýchlejšia (nie podľa grafikonu ale v reáli). Všetci by boli najradšej aby im chodila priama linka od domu k práci, z práce k babke, od babky domov, od domu do krčmy a najideálnejšie s celodenným intervalom 2 minuty.
Milá Angela. Nohy máme na to, aby sme ich používali. A trocha pohybu nikomu neuškodí. Máte to 20 minút do práce peši? Ste šťastná žena. Sú ľudia (napríklad ja) ktorí to majú 20 minút na zastávku, 45 minút s prestupom a 10 minút zo zastávky do práce. Tak si to vážte a nepožadujte na tie 2 km autobusovú linku len kvôli vlastnej lenivosti.
Nie je to irelevantne cim chodili ludia predtym. MHD je tu na vozenie ludi a kriteriom by malo byt ako su linky vyuzivane.
X13 chodila narvana. Napriek tomu, ze sa na jednej strane tesim, ze mi smradobus nebude jazdit popod okna, zrusenie X13 je zda sa chyba.
Spajala take oblasti, ktore L1 ani ine linky nenahradia. A to hlavne CMO + SNP a okolie s ASMN a Wustenrot.
Zrušenie linky X13 je obrovská škoda pre mnohých cestujúcich pracujúcich v centre (Námestie SNP, Dunajská, Grosslingová a okolie), ktorí nemajú možnosť využívať električky.
X13 bol výborný spoj. Navyše mnohí ho využívali na cestu z centra do Eurovei. Po prestavbe križovatky pred Starým mostom sa zo Štúrovej nedá odbočiť do ľava (osobné auta) do Eurovei, čiže ani žiadny autobus v budúcnosti tadiaľ nikdy nebude prechádzať. Veci, čo fungovali nefungujú. Dostať sa z/do centra na miesto, kde nechodia električky je problém. Nie všetci máme zástavky v blízkosti bydliska.
Pre mňa je to veľké sklamanie. Verím, že aj pre mnohých, ktorí sa chcú dostať z Hlavnej stanice do centra z pár minút. Cestujúci si za tie roky na X13 zvykli a všetkým, ktorí ju využívali bude chýbať. Od dnešného dňa musím chodiť do práce peši (20min), ale počasie nie je vždy vhodné na ranné a poobedňajšie, či večerné prechádzky. Niekedy fúka vietor, prší a je zima. Je namieste prehodnotiť zrušenie X13 a opäť obnoviť autobus na tej istej trase Hlavná stanica - Eurovea (Nove SND) natrvalo.
Príklady trás využivajúce X13:
1.Petržalka - Ovsište smer centrum: autobus 88, prestup na X13 (Twin city) výstup Námestie SNP. Cesta späť ta istá X13 - 88 (resp 50 a prestup na moste Apolo), prestup na ďalší autobus.
2. Panorama City smer centrum: nástup Nové SND na X13 výstup Námestie SNP = výborne priame spojenie. Cesta späť X13 z Námestie SNP na Twin City prestup 50/88 vystúp Panorama City
3. Kramáre Bárdošová smer centrum: trolejbus 206/212 prestup na SAV pokračovanie X13 výstup Námestie SNP. Cesta späť X13 z Námestie SNP na SAV potom prestup
Na záver, aké sú reakcie vodičov? Mali pocit, že autobus bol využívaný, len cestujúcimi z Hlavnej stanice?