Mesto musí šetriť. Bratislava nie je Praha, ktorá si prevádzkuje šotoatrakciu známu ako linka 23. Zaujímalo by ma vyhodnotenie minuloročných jázd čo sa financií týka. Do akej miery si to na seba zarobilo (a či vôbec), a prosím pekne každú trakciu/linku zvlášť.
upravovač fotiek
1. Jazdiť za bežnú tarifu (vozidlá vybavené označovačmi).
2. Mať nejakú doplnkovú dopravnú funkciu - zabezpečovať spojenie, ktoré bežne nie je.
3. Výnimku zo "štandardov dopravnej oblsužnosti" - napr. nízkopodlažnosť, klimatizácia.
4. V rámci doplnkovosti by mali mať nejakú rozumnú prevádzkovú dobu, napr. cez víkendy v čase 10:00 - 18:00 (prípadne dlhšie, aby nejako rozumne vychádzali služby).
Linky napríklad nasledovne (je mi jedno akými číslami/písmenami ich označíte, len nech sú vyvesené na zastávkach a uvedené v mapách):
Električka:
HLST - Obchodná - tunel - nábrežeie - Jesenského - Špitálska - Blumentál - HLST. Interval 30 minút.
Trolejbus:
Búdková - Hodžovo nám. - Kollárovo nám. - 29. augusta - Nivy - Miletičova - Lovinského. Interval 30 minút.
Autobus:
Jesenského - Štúrova - nábrežie - Most SNP - Dvory - Hálova - Nám. hraničiarov - Lachova - Šustekova - Ekonomická univerziza - Most Apollo - Malá scéna - Jesenského. Interval 30 minút.
Na každú linku mať v stave tri vozidlá danej trakcie, vybavené označovačmi.
Električky: 7086, 7610, 211 (všetky sa dajú relatívne lacno spraviť).
Autbousy: DPB by mal vybaviť ŠM11 3350 tarifným systémom, doplniť ju Ikarusom 280 2881 a nejakou Karosou.
Trolejbusy: 53, 6505 a nejakú 14Tr v pôvodnom stave (napr. 6309 - prekopať 8144 späť do stavu po dodaní).
Všetky vozidlá by boli vybavené tarifným systémom. Najviac by sa "hoblovali" 7086, 6309 a Karosa (vyberte si ktorá). 2. vozidlo na linke by sa striedalo: 7610/211, 53/6505 a 3350/2881. Výnimočne (možno dva krát do roka) by sa mohlo vypraviť aj niečo iné, osadené sprievodcami ktorí budú vybavení prenosnými označovačmi fungujúcimi v rámci bežnej tarify (technicky to možné je). Takže napr. na otvorenie sezóny a ukončenie sezóny by boli so sprievodcami vozidlá 38+135/215, 152/80, 236/51.
EDIT: Lovinského - HAHA. Samozrejme myslím Jelačičovu. Myslím že aj čitatelia to pochopili.