Správne pustenú klímu v DPB zažijem okrem električiek možno raz za mesiac. ForCity ako jediné chladia na riadnu komfortnú teplotu. Abusy sú naopak úplná tragédia, tam spravidla buď nejde vôbec, alebo fúka teplý vzduch.
Za mňa sú najelšie trolosorky a električkoškodovky. Človek sa v nich cíti príjemne. V Medveďoch je tá klíma slabšia, trochu sa človek potí, ale dá sa. Busosorky (hlavne vzadu pri motore) sú mobilné sauny. No a Otokar... to je pojazdná chladnička. Normálne by som si tipol že tam je 12°C.
Zaujímavé, jeden tvrdí, že v Mercedesoch je mraznička, iný, že je v nich klima slabšia . Ja pri svojich zriedkavých návštevách Bratislavy najčastejšie využívam a-83, takže práve Mercedesy a moja skúsenosť je, že v nich býva tak akurát. A druhá moja najvyužívanejšia linka je e-4 ale tam mi zhodou okolností vždy príde vysokopodlažná neklimatizovaná klasika.
Klima? To asi este stale malo platime za listky aby bola aj klima ...za 1,10 by uz sem tam aj mohla ist .katastrofa dnes c.70 smer mesto ..to sa im zda normalne ze za 1,10 mi tecu kvapky potu po chrbte a klimu tento bus asi este v zivote nevidel. Fakt si tu uz z nas kazdy robi srandu ...?!
Veris aj na Jeziska a zubkovu vilu, alebo iba na vyrobcov, ktori ti predaju klbak v cene, ako su konkurencia uctuje za solo a vobec pritom v procese vyroby a selekcie komponentov nebudu robit kompromisy?
moznoze ma Mrdcedes lepsiu cenu skrz toho ze viac vyrabaju , a moznoze to dotuje iny segment v ramci znacky - akakolvek hviezda na ceste lepsia nez ziadna.
Na druhej strane je pravda, že v tých Mercedesoch tá klíma reálne fungovala v podstate počas celej ich prevádzky, čo sa o iných vozidlách nedá povedať. Možno to je iba kvalitnejšou údržbou, aj keď potom by bolo zvláštne, že ju dostávali hlavne MBCC?
Na Mercedesoch to tiež fungovalo len pár rokov, kým sa štandardom stali pootvárané okná a všetci sa tvárili, že to je v poriadku. Ale to nie je len o klimatizácii. Autobusy sú celkovo v hroznom stave a všetko tam trieska, škrípe a smrdí tam nafta (najmä petržalské Sorky).
Ja sa vôbec nečudujem ľuďom z oblastí, kde nepremávajú električky alebo trolejbusy, že majú problém vrátiť sa do MHD, zaplatiť za lístok viac ako euro a vyjsť odtiaľ po pár minútach cesty ohučaný, spotený a smradľavý. Tu sa jednoducho negarantuje akýkoľvek štandard, nielen v tom, že nepríde rozpadnutý autobus, ale že v júli, keď je nižšia výprava, že aspoň pôjde klíma. V roku 2023.
Veď to je škandál, že sa nakúpia nové vozy a dokonca ani tam nejde klíma, ale ešte horšie je to, že sa to napriek tomu vypraví s nefunkčnou klímou, ľuďom zasvieti na odchodovej tabuli vločka a príde pojazdné peklo.
Jeden z dôvodov je to, že tam vypadáva klíma po prejazde cez izolované úseky (vypnuté trolejové križovatky prechádzané nižšou rýchlosťou), keď opätovne nenabehne kompresor chladenia. Problém rovnako aj pri klimatizácii v kabíne, je potrebné to reštartovať cez istič. Okrem toho sa môže stať, že niekedy kompresor zhodí a už nenabehne a je potrebné to reštartovať, je to elektrický spotrebič. Takisto sa teraz stretávam s nefunkčnou klimatizáciou v „D“ článku, pravdepodobne nedostatkom chladiva v klimatizačnej jednotke. To je porucha, ktorá sa vodičovi neukazuje a neviem, či sa zobrazuje aj v rozširenom servisnom móde.
Na to si prišiel ako?
Napríklad ja som nezaznamenal, že by sa tu niekto sťažoval, že v letiskových Solarisoch nefungujú klímy a pri tom tie vozy sú tu s nami dlhšie než Otokary.
Otokar 3350 aktualne sauna a to ma pootvarane okienka. Mohol by sa DPB verejne vyjadrit, ako je mozne ze v najnovsich autobusoch nefuguje v lete klima.
Nebuď zase naivný, aj letiskovým zhoralisom som už išiel viac ako raz od ich dodania tak že bola klíma vypnutá a ešte aj okná zamknuté.
Ale keď jazdia na jednej linke (ťažko sa mi píše, že s prižmúrením očí na dvoch keď aktuálne cez víkend už nejazdia vôbec odkedy sú sóla na L96) je šanca že nimi pôjde niekto kto by sa tu alebo inde posťažoval keď premávajú s vypnutou klímou je nižšia ako pri Otokaroch, ktoré jazdia na všetkých kĺbových linkách.
Už nehovoriac o tom, že aktuálne každý víkend jazdia len štyri z jedenástich a zvyšok stojí odstavený vo vozovni.
Problem pri trolejbusoch je, ze ta klima v podstate ide, ale pri teplotach ake boli aj dnes sa pocas dna jednoducho prehreje a vypne. Predpokladam, ze aj na tebou zmienovanych vozov zajtra bude opat fungovat, tak zhruba do obeda. Udajne to je sposobene slabym vykonom (plus klimakompresor na streche je napad na facku).
Úprimná otázka: Je šanca, že si to tu prečíta niekto z DPB a podnik to začne riešiť z vlastnej iniciatívy alebo treba napísať oficiálnu sťažnosť? Či nepomôže ani to?
Ja to neobhajujem, v tomto teple je voz bez klímy peklo aj pre cestujúcich a hlavne aj pre vodiča. Problém je však v tom, že veľa vodičov sa bojí ísť na poruchu "len" kvôli klíme. Stále sa to na výpravniach berie štýlom, že "šak čo si rozmaznaný, je to len klíma, voz je pojazdný".
Co ja viem, ja som kaput klimu nahlasoval iba raz, ale normalne som bol poslany na poruchu, dispecing ani vypravca to nijako nekomentovali.
Aj ked je pravda ze to bolo pred dvomi rokmi, ked sa este ziadna epidemia poruch nekonala, a mozno na trolejoch to beru inak.
Ecomat
neotravujte, tu sme pri najlepšom vedení ever :))