Jedná sa vôbec o relevantnú anketu? Vzhľadom na to ako pomaly sa parkovací systém v meste zavádza a ako malá časť mesta je zatiaľ pokrytá, tak väčšina ľudí naozaj nepotrebuje ani len rozmýšľať nad presadnutím do MHD.
Ze ako cezpolny ak chcem zaparkovat a som ochotny zaplatit musim mat na to specialnu appku, (a co dochodcovia) neda sa cez sms a na niektorych miestach (nebiem ci vsade) su tie tabule s QR kodmi vysoko v 3,14či (napr. Hagarova) ze mi fotak ten kod ani nezosnima. Nehovoriac o tom ze nie kazdy ma net v mobile. Nic v zlom minule som parkoval na hulvata bez platenia lebo som prisiel zaparkoval chcel zaplatit ale po 10 minutach trapenia som si len zanadaval a povedal ze ich mozem osrat a nech mi skusi djst pokuta potom nimi zamavam...
Na jednu stranu sú v zónach rozmiestnené platobné automaty, takže teoreticky vieš zaplatiť aj bez appky. Na stranu druhú viem, ako "skvelo" sa tie automaty hľadajú, takže je to tiež niekedy nepoužitelná možnosť.
Pomalá implementácia a delenie daňovníkov do rôznych kást. Malo to byť implementované po mestských častiach. Minimálne Staré Mesto malo byť spravené naraz.
S pomalou implementáciou súhlasím, ale to ide trochu proti kritike že ten systém je zlý. Keby bol zlý, tak by sme ho rýchlejšie implementovaný asi nechceli
"Deleniu daňovníkov" nerozumiem. Rezidentská karta, ako názov napovedá, slúži na parkovanie v mieste bydliska.
Máš dvoch rovnocenných občanov (daňovníkov) Starého Mesta. Jeden môže zaparkovať u druhého bez problémov. Druhý u prvého musí platiť.
Nám parkovacia politika priniesla viac cudzích áut na ulicu, ktoré navyše parkujú arogantne obmedzujúc chodcov. Subjektívne sa nám tak stav zhoršil kvôli parkovacej politike, aj keď rozumiem širším súvislostiam.
Presne tak najst tie automaty je snad horsie jak hladat pokemonov. Pritom sms system by bol pre BA aplikovatelny a je uzivatelsky velmi privetivy a komfortny. Tak ma BA jeden z najhorsich parkovacich systemov s akymi som sa zatial na SK stretol (a ze ich nebolo malo).
Rezidentská karta síce slúži len na parkovanie v mieste bydliska, ale podľa mňa by mala existovať možnosť zakúpenia 1, max. 2 zón navyše k základnej rezidenčnej zóne. V niektorých častiach mesta by sa tak lepšie využili parkovacie miesta, keďže by sa tam počas dňa vystriedali rezidenti a pracujúci.
Jasne chapem lepsie je raz za cas vybrat vypalne. Nasrac na uzivatelsky privetivy parkovaci system. Zaujimalo by ma, ze ked je to tak zle, preco to polovici Slovenska vyhovuje.
Odkedy máme v Prahe možnosť parkovania cez appku, som automat nehľadal. Fascinujú ma fiktívni dôchodcovia bez smartfónu a dát v mobile ale zato s SUV-čkom. To hrdinské mávanie by som chcel vidieť .
uprimne, do (starobneho) dochodku ma caka este nemalo rokov, ale telefon preferujem a pouzivam klasicky tlacitkovy, ktory sluzi na to na co ma - na telefonovanie, je relativne maly a spratny a nabijacku mu staci vidiet raz za 10-14 dni....
(a v tomto smere aj ekologicka postranna vec - ten co pouzivam ma ~10rokov, takze zaroven aj o kus mensia stopa v podobe zabordelenia planety)
Ad1 No ja som donedavna data v telefone nemal (este tak 2 tyzdne dozadu). V case udalosti ich mala manzelka (ale co ak by so mnou nebola). Takze tak. A to nemam este ani 40 rokov a celkom dlho nebudem mat. Proste vedel som zit bez nich.
Ad2 tak aspon nech nie su tabule vo vyske pre zirafy, ja so svojimi 180 cm som sa nedokazal natiahnut tak aby mi ten qr kod nacitalo.
Ad3. Z nejakeho dovodu google play nespolupracoval pri manualnom vyhladavani appiek tretich stran nechapem preco BA nema nieco ako svoju ci svoj modul ktora by bola lahko dohladatelna a tretie strany naintegrovat iba.
Dá sa na to pozrieť aj z inej strany. Tých zón, ktoré zatiaľ patria do PAAS je tak málo, že tam jednoducho väčšina ľudí ísť nepotrebuje. A zatiaľ sa nikto netvári, že by sa pokrytie malo nejako výrazne rozšíriť v najbližšej dobe.
Takže kým ako vodič, ktorý sa v postate o spoplatnené zóny nijako nezaujíma, nemám potrebu mať nainštalovanú nejakú appku navyše v telfóne len aby mi tam zebrala miesto.
Čo mi teda ako človeku bez nainštalovanej appky ostáva? Môžem pred každou cestou kamkoľvek otvárať mapu a zisťovať, či náhodou cieľ mojej cesty nie je v PAAS a nainštalovať ju len kvôli tej jednej ceste vopred.
Alebo môžem prísť na miesto, podľa tabuliek zistiť, že som v PAAS a tú appku stiahnuť na mieste. Ale čo ak práve teraz nejdú dáta? Alebo nemám čas inštalovať appku?
Môžem ísť zaplatiť k automatu. Super. Ale to by som ho musel vedieť nájsť, ale už sa mi stalo, že som chodil po okolí pol hodinu ako blbec, než som nejaký našiel.
Alebo (a toto mne osobne príde ako používateľsky najpríjemnejšie riešenie) môžem absolútne neriešiť, prísť na miesto, zaparkovať, nájsť ceduľku PAAS a zaplatiť cez SMS. Preto to má zmysel. Alebo by mohli umiestniť toľko automatov, aby ich nebolo treba hľadať. Aby boli naozaj na každom kroku, ako sa hovorí.
Na jednu stranu absolútne súhlasím, na druhú starnu neustále počúvame, že cieľom parkovacej politiky nie je zisk. A keďže ani nie sú predstavené žiadne konkrétne riešenia na zlepšenie MHD, kam by takto získané financie mohli putovať. Takže ak cieľom nie je zisk, tak takéto navýšenie platby nemá veľkú oporu.
Ak si dobre pamätám, tak prevádzkovatelia appiek si vytendrovali nejakých 8 %, zatiaľ čo pri platbách cez SMS sa provízia pohybuje od 14 do 20 % (v extrémnych prípadoch, čo ale BA pri počte transakcií nebude, až do 30%).
Občas chodievam k príbuzným, ktorí bývajú na Námestí 1. mája. Úprimne povedané radšej zaparkujem v garáži za 2 € na hodinu a nemusím sa starať ako dlho tam budem (platím pri odchode a ešte je auto pod strechou) ako 1,50 € na hodinu na ulici, pričom musím platiť vopred, vedieť ako dlho tam budem a ešte špekulovať ako zaplatiť.
A to som minule ani na Banskobystrickej ulici nevidel žiadne voľné miesto.
ja sa lokalitam kde treba platit vyhybam (a prevadzky ktore tam su a predtym som ich vyuzival tak je mi luto, ale necham radsej chcipnut hladom (hlasujem "nohami") a idem tam kde takyto problem riesit nemusim....)
a v krajnom pripade ak sa tomu vyhnut neviem (urady, lekari) tak sice nerad, ale pouzijem moju zazracnu modru karticku s vozickom a strcim sa na miesto pre invalidov (aj ked pohybovymi problemami nastastie zatial v nejakej pozorovatelnej miere netrpim a tak mozno obsadim miesto niekomu viac nudznemu ako som sam)
ked tato "vymozenost" dalsieho zdanenia dorazi do koncin kde byvaju pribuzni na sidliskach, tak to bude asi vyzerat tak, ze ked pojdeme na navstevu tak budem parkovat u nich v garazi zatial co vyparkuju oni svoje auto na ulicu (vsetcia pribuzni co byvaju v meste mimo zastavby rodinnych maju zabezpecene parkovanie vo svojich garazach a nezavadzaju so zaparkovanymi autami na ulici)
a doma ma nastastie tato vymozenost trapit snad nebude, predpokladam ze kym bude v tomto state platit aspon nejake zakladne pravo, tak si nebude moct dovolit mesto vyberat parkovne na mojich sukromnych pozemkoch ani ked lezia pri ceste....
A co prevadzka automatov? To je prakticky fixny naklad- od udrzby a prevadzky automatu cez software, ostranovanie poruch, nie je to lacna zalezitost. Este raz, keby to bolo tak zle, neficala by na tom viac nez polovica slovenska.
Platenie provízie má pridanú hodnotu - máš možnosť platby cez SMS. To je úplne to isté ako pri tom automate kde pridanou hodnotou je možnosť platby cez automat.
Kým ty svoje obľúbené podniky necháš vykrvácať, iní ľudia ich začnú navštevovať, lebo sa tam bude dať pohodlne zaparkovať.
Takáto argumentácia mi totiž veľmi pripomína prezentáciu z gréckeho mesta Seres, kde som bol na študijnom pobyte. Keď tam v centre zavádzali pešiu zónu, prevádzkari sa búrili že skrachujú, lebo sa tam nedostanú hostia. Po polroku zistili, že ulica bez áut je prijateľnejšia chodcom a hostí majú ďaleko viac. Prevádzkovatelia z vedľajších sa zároveň začali dožadovať rozšírenia pešej zóny aj k nim.
Pýtal si sa na províziu spracovateľa platby. Prevádzka automatu výrazne kolíše podľa toho, aký má predaj, keďže náklady na jeho prevádzku sú viac menej fixné. Automat na Hlavnej stanici bude mať výrazne lepšiu ekonomiku, ako automat na zastávke Mláka. Pri SMS ale platíš identickú províziu či predáš 2 alebo milión SMS lístkov.
Preto SMS parking v Novej Sedlici môže byť výhodnejší ako prevádzkovať automat, zatiaľ čo v Bratislave to môže byť opačne.
Navyše, cez SMS nezaplatí zahraničný návštevník (a v BA ich je dosť), takže pre neho potrebuješ ďalšie riešenie možnosti platby.
Od zavedenia PAAS využívam auto viac ako alternatívy keďže sa mi v zavedených zónach parkuje omnoho lepšie a zadarmo. Kým na Hodžko som chodil bežne električkou/bicyklom, od zavedenia PAAS mám pri prezidentskom paláci kopu voľných miest v akomkoľvek čase a mám 2 hodiny zadarmo
Áut neubúda ,len sa presunuli inam.. , kde to zatiaľ neplatí a a to je drvivá väčšina mesta. Tam sa situácia o dosť zhoršila.. Mali to spustiť naraz alebo aspoň vo väčšine mesta.
Ale ved na SMS este svojho casu- neviem ako dnes prevadzkovalo aj druhe najvacsie mesto v SR. A bezne prevadzkuju dalsie mesta. Asi taka tragedia ako sa tu hrame to evidentne nebude. Inak to s tymi automatmi co si napisal stale nic nevyvratilo. Skor naopak.
Ale s rýchlosťou rozširovania PAAS, akú máme teraz nastavenú, sa to do všetkých častí, kde to treba, dostane najskôr v roku 2030, ak vôbec.
A čakať tak dlho na to, že snáď sa to potom zlepší nie je práve vyhliadka ktorou sa chceš chváliť.
keks