Z pohľadu cestujúceho je to ale jedno či je klimatizácia plne funkčná a vodič ju nepustí lebo; je funkčná, pustená a nestíha; alebo je nefunkčná a vypnutá (alternatívne zapnutá).
Výsledok je rovnaký: vo vozidle sa nedá hovoriť o tepelnom komforte a v závislosti od okolností bude problém aj s prúdením čerstvého vzduchu – to sú veci, ktoré mala klimatizácia zaistiť.
Dopravný podnik má zabezpečiť aby boli všetky klimatizačné jednotky plne funkčné a všetky vozidlá vybavené klimatizáciou jazdili so zapnutou a správne nastavenou klimatizáciou celý deň, počas celého roka.
To sa nedeje.
Poznámka: tiež si myslím, že anketová otázka mala byť naformulovaná inak.
To nie je správny príklad. Lepšia otázka je, či považuješ za funkčný televízor, ktorý má v prítmí dostatočný jas, ale na prudkom slnku na ňom nič neuvidíš.
Samozrejme ze nie. To je pokazeny televizor. Takze si dal zly priklad.
Spravny priklad je inak. Mas televizor, ktory je plne funkcny. Ale potrebujes tymto televizorom "obsluzit" 150 ludi naraz. To pochopitelne nieje mozne. Takze aj napriek tomu, ze je televizor plne funkcny, tak nedokaze dostatocne pokryt pozadovane naroky. Bud potrebujes vacsi televizor alebo viac televizorov.
Ak aj klíma nestíha, tak stále z nej bude cítiť fúkať chladný vzduch, akurát v autobuse nebude príjemných 24, ale ani vonkajších 36, ale niečo medzi. Ak však klíma nevládze ani fúkať ten chladný vzduch, potom je jednoduchšie ju rovno vyhodiť a otrieskať o hlavu tým, čo písali a schválili jej výkonnostné parametre. Demontážou sa ušetrí na spotrebe jej prevádzky aj na zbytočnej záťaži na vozidle.
Tak v prvom rade sa pozrime na klimatizácie, ktoré majú primeraný výkon a aj tak nefungujú, ako sú Urbanwaye, a najnovšie už nad 25 stupňov dosť mizerne chladia aj trolejbusy.
jozin