Anketa: Dopravný podnik bude nakupovať nové vozidlá s koženkovým, resp. koženým poťahom sedadiel. Ako hodnotíte túto zmenu?

Interiér hybridného Mercedes-Benz Citaro
Foto © P. K.
bude to zlepšenie oproti súčasným textilným poťahom (46 %)
viac mi vyhovujú súčasné textilné poťahy (33 %)
vhodnejšie by boli bezpoťahové drevené, alebo plastové sedadlá (16 %)
neviem (5 %)

	

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Aby ich chuligáni na nočákoch rozrezávali a museli vymieňať
Reakcia na: viktor679 #1:
Ty si v živote nočákom necestoval, však nie?
ako nechápem čo okrem údržby je na koženke (koži) dobré. V zime je to vkuse studené- asi nie moc vhodné na sedenie podľa mňa a v lete to bude zasa vkuse horúce takže sa na tom každý bude potiť, lepiť...😆
Reakcia na: Minko #3:
Nezdá sa mi, že by sedadlá napr. v Karose alebo T6 boli v zime nejako studené, na rozdiel od sedadiel, ktoré mali T3. Koženka je zároveň pohodlnejšia než plast alebo drevo a ak bude v tých vozoch fungovať klíma, nemal by s ňou byť problém ani v lete.
Reakcia na: TomJ #4:
nehovorím, že plast alebo drevo sú v tomto smere lepšie. pokiaľ ide o komfort najlepšie sú jednoznačne látkové poťahy. Navyše ani údržba nie je nejako extra komplikovaná.

Čo sa týka teplotného komfortu sú na tom koženka, drevo a plast v zime cca narovnako v lete si myslím, že s koženkou to bude horšie. btw. ani klíma ti nezaručí, že v lete bude koženka príjemná, prečo si myslíš, že v lepších autách na koženné sedadlá montujú "odvetrávanie" sedadiel (neviem ako to presne nazývajú)?

čo sa týka údržby, sú na tom nalepšie plast s drevom. Čo sa týka látkového poťahu má výhodu v tom, že jeho údržbu zvládne aj priemerne zdatná čistiaca firma- vytepovať. Ak sa ti niečo zažerie do koženky a nemáš firmu, ktorá sa špecializuje na čistenie kože môže takáto neskúsená firma na tej koži spôsobiť nenávratne škody poškodením kože, popraskaním, vypálenými fľakmi z chémie a podobne.
Reakcia na: Minko #5:
"Navyše ani údržba nie je nejako extra komplikovaná."

Nie je, lebo sa nevykonáva a všetok bordel je zažratý v textile a molitane pod tým.
Reakcia na: Valec #6:
Lenže to, že sa nevykonáva, ale vykonávať by sa mohla bez extra veľkých nákladov za to látkový poťah nemôže.
Aj v osobných autách poznám veľa vodičov, čo ho nedajú vytepovať jak je rok dlhý, niekedy aj za celú životnosť vozidla ani raz. Ja to robím "iba" 1x ročne a keď vidím tú farbu vody mám dosť.

Za toto sedadlá nemôžu, to je vec prístupu. Navyše ako asi budú tie koženné (koženkové) sedadlá v MHD vyzerať, keď sa budú rovnako "neudržiavať"? Popraskaná koža, zažratá špina- zmena odtieňa koženky a iné podobné problémy.
Reakcia na: Minko #3:
az si raz sadnes na mokre (textilne) sedadlo, ze mas rifle totalne premocene a musis ist domov prezliect sa, pretoze s takymi tazko do prace, tak mozno pochopis, pri textilnych nemas sancu vidiet, ze su mokre
Reakcia na: martinah #8:
koľko takých prípadov je? lebo mne sa to za niekoľko rokov využívania MHD nestalo ešte ani raz. navyše pri vhodnom type resp. odtieni látky je vidieť aj to "zmočenie" sedadla.
Reakcia na: Minko #9:
to, ze sa ti to nestalo ani raz, neznamena, ze sa to nedeje a nezneprijemnuje komfort cestovania
Reakcia na: Minko #7:
"bez extra veľkých nákladov" - toto tvrdenie máš niečim podložené, alebo si to len myslíš. Lebo čo ja viem, v Prahe alebo Viedni menia textilné poťahy sedadiel práve kvôli vysokým nákladom na ich čistenie.
Reakcia na: Valec #11:
ako pardón ale "jeden tepovač" (v preklade potrebný počet kusov na plán údržby) a k tomu dobrá chémia (v prípade tepov zase nie je ani tak strašne drahá) nie sú žiadne extra veľké náklady. Zvlášť ak takejto očiste sa budú musieť podrobovať aj kožené sedadlá- len s iným technologickým postupom. Koža, ale aj koženka, aby si udržala svoju kvalitu a čistý vzhľad potrebuje ďaleko vyššiu starostlivosť.
Treba si spomenúť na vlaky ako tie koženky hnusne vyzerali a zapáchali vďaka (ne)údržbe alebo na v súčasnosti jazdiace Karosy.
Reakcia na: Minko #12:
Zial kazdy vidi len naklady na tepovaca a chemiu. Mnoho vacsi problem je, ze po tepovani treba, aby sedadla poriadne vyschli. Kedze jaksi parkuje vacsina vozoparku vonku a nie v krytej, vykurovanej hale, tak nema zmysel tepovat za vlhkeho / dazdiveho pocasia, ci ked je velka zima a riziko ze sedadla v ramci casoveho planu nevyschnu. Ak pocitam ze jednen tepovac vytepuje 1 sedadlo za minutu, tak s prestojmi, pristavenim vozidiel a pod. by mohol teoreticky vytepovat 8 klbakov za den. Tieto vozidla vsak budu chybat minimalne den vo vyprave. A prave toto su tie vysoke naklady, mat v zalohe nejake mnozstvo vozidiel len kvoli tepovaniu.
Reakcia na: dupe #13:
myslím že drvivá väčšina vozov pár krát do roka stojí či už na výmenu spotrebného materiálu alebo na nejakú poruchu. pokojne by sa mohli vytepovávať tie vozidlá popri tom, a nebolo by potrebné zvlášť zbytočné odstavenie. Ono ak by si tie vozidlá v teplom období (čo je v súčasnosti od mája do októbra) nechal stáť vonku s pootvorenými dverami- skleníkový efekt urobí rýchlo svoje. btw. pri poctivom tepovaní (t.j. poriadne tu vodu vysať) tie sedadlá až tak vlhké neostávajú a za 24 hodín určite vyschnú 🙂
Reakcia na: Jadran #2:
Nie, ale nie raz sa mi stalo že boli rozrezané napr. v Škode 15 Tr,...
Reakcia na: viktor679 #15:
No a kto to asi bol???❓
Reakcia na: viktor679 #15:
Aký má materiál poťahu vplyv na to, či bude rozrezaný vandalom? 😁
Reakcia na: Peter6607 #18:
pokial bude material potahu napriklad ocel, tak to vandalom velmi rezat nepojde 🙂
Reakcia na: si #19:
Súhlasím a textilné poťahy idú asi menej rozrezať.

Ďalšie ankety