Dobrý deň,
moje skúsenosti z klimatizáciou v autobusoch sú asi také , že mám šťastie ak nastúpim do autobusu s klimatizáciou funkčnou. Veľa krát je aj zapnutá ale autobus súčasne aj vykuruje a tak efekt je nulový.Pravidelne cestujem zo Slovnaftu do Devínskej Novej Vsi, čo je dosť dlhá vzdialenosť na posúdenie.
Pokiaľ sa dá preferujem trolejbusy, ktoré sú väčšinou klimatizované a prestúpim na Patrónke odkiaľ už nejako vydržím aj vo vykúrenom buse.
Navrhujem vedeniu dopravného podniku nech sa v tomto tropickom týždni odvezú autobusom bez funkčnej klímy aby videli, čo sestujúci zažívajú o vodičoch ani nehovorím. Klobúk dolu pred ich prácou v tieto horúce tropické dni.
Na záver verím, že magistrát už niečo začne konečne riešiť a kultúra cestovania aj v letnom období bude vyššia aj v autobusoch.
Ďakujem Boris
moje skúsenosti z klimatizáciou v autobusoch sú asi také , že mám šťastie ak nastúpim do autobusu s klimatizáciou funkčnou. Veľa krát je aj zapnutá ale autobus súčasne aj vykuruje a tak efekt je nulový.Pravidelne cestujem zo Slovnaftu do Devínskej Novej Vsi, čo je dosť dlhá vzdialenosť na posúdenie.
Pokiaľ sa dá preferujem trolejbusy, ktoré sú väčšinou klimatizované a prestúpim na Patrónke odkiaľ už nejako vydržím aj vo vykúrenom buse.
Navrhujem vedeniu dopravného podniku nech sa v tomto tropickom týždni odvezú autobusom bez funkčnej klímy aby videli, čo sestujúci zažívajú o vodičoch ani nehovorím. Klobúk dolu pred ich prácou v tieto horúce tropické dni.
Na záver verím, že magistrát už niečo začne konečne riešiť a kultúra cestovania aj v letnom období bude vyššia aj v autobusoch.
Ďakujem Boris
3pa3ck3
Ono pri klíme v MHD je problémom, že cestujúci sa tam zdrží relatívne krátko, a teda dvakrát po sebe zažíva teplotný šok. Mladý, zdravý človek nemá problém zvládnuť aj 10 stupňov rozdiel, avšak pre starších, prípadne ľudí s kardiovaskulárnymi problémami to problém byť môže. Preto je potrebné nájsť kompromis, aby to vyhovovalo všetkým. (Napríklad v kancelárii nie je problém nastaviť klímu aj na 20 stupňov, keď je tam človek 4-5 hodín v kuse, tak telu je jedno, koľko je vonku. Problémom sú iba prechody.)
Fúkanie studenéhi vzduchu je ale samostatný problém, keďže niektoré časti tela sú potom naozaj ochladzované viac, ako by bolo vhodné. Plus, najmä ak sa nečistia filtre, dostávajú zabrať aj alergici. Čiže cesta by sa mala uberať inými formami chladenia (aj keď v dopravných prostriedkoch si ich neviem veľmi prestaviť).0