Anketa: Mal by sa dopravný podnik pred kúpou nových vozidiel zaujímať o preferencie cestujúcich k usporiadaniu ich interiéru (napr. rozmiestnenie a počet sedadiel)?
Najlepšie interiéry mali staré električky (T3 a T6) - 2 rady sedadiel a hotovo, nie ako tie nové trolejbusy SOR 30 Tr a 31 Tr, ktoré vyzerajú ako diaľkové autobusy do Anglicka.
Neviem si predstavovať "preferencie cestujúcich k usporiadaniu ich interiéru". Na to by mal byť proste jeden štandard a hotovo. Nepredpokladám, že Bratislavčania majú iné preferencie ako Košičania či Slováci iné ako Nemci, Francúzi, Španieli, Američania...
Možno skôr autor narážal na to, že je napríklad rozdiel pri cestovaní linkou 50, kde sa cestuje sa na krátke vzdialenosti, veľká výmena cestujúcich, časté zastávky a linkou 29 alebo 65, kde sa cestuje na dlhšie úseky, kde by si viac cestujúcich radšej sadlo. To isté je napríklad pri trolejbusoch, kde sú vozy 31 Tr s veľkým počtom sedadiel vypravované na linky 201 a 202, kde v čase dopravnej špičky kapacitne nepostačujú, ale povedzme na linke 207 by ten nadimenzovaný počet sedadiel postačoval. Dopravca však prieskum nevykonal a pre linky s odlišnými potrebami nakúpil vozidlá v jednotnej konfigurácii. Podobný problém riešil viedenský dopravca, keď na základe prieskumov odstraňoval druhý rad sedadiel v súpravách ULF na linke 43, aby vytvoril viac miesta na státie = zväčšoval ponúkanú kapacitu vozidla.
Myslíš teraz Wiener Linien? Lebo tam po odmontovaní sedadiel robili PR akciu, že ako to cestujúci vnímajú, že majú viac miesta na státie, kočíky a celkovo teda viac priestoru pre cestovanie, na úkor disponibilných sedadiel.
PR je PR.
Ma sa DPB, co by mal byt dom plny odbornikov, pytat "plebsu" na interier vozidla? Popripade motor, typ prevodovky.
DPB/mesto naraba s verejnymi prostriedkami, mal by komunikovat ake vozidla a preco kupuje, ich vybavu etc., mozno vyvolat diskusiu, aby poznal nazory laickej verejnosti. Ale len v rovine, ze moze ziskat nezainteresovany pohlad. No asi by to nemalo dopadnut ako so starym mostom, kde ludia vyberali farbu mosta.
Je uplne normalne ze firmy si robia studie a prieskumy trhu. Podobne by to mohol robit DPB, ktory by mohol na focus group testovat rozne riesenia. Ale uznavam ze v tomto segmente je to pomerne nestandardne.
Solider