Suhlasim. Ak bude v meste fungovat vsetko ako ma, nie iba nove vozy, ani nie iba MHD, ale uplne vsetko, tak potom moze poskytovat prostriedky aj na taketo nezmysly.
Takže zavrieme aj Mestské múzeum? Galériu mesta Bratislavy? Devín? Zimák? Pasienky? Kedy ušetríme dosť, aby tebou vybraná podmnožina všetkého fungovala, ako má?
Nie je náhodou v množine "uplne vsetko" aj uvedomelý dopravca, ktprý vníma, že ak históriu nenechá chátrať a má ju z čoho opraviť, môže mu prinášať zisk a výrazne zlepšovať renomé medzi obyvateľmi?
Som proti tomu, aby magistrát dával DPB čo i len cent na rozširovanie zbierky historických vozidiel priamo DPB, lebo DPB si to nezaslúži a bolo by to sypanie peňazí do čiernej diery. Som za to aby sa peniaze dali na rozširovanie zbierky, ale nie DPB, to môžu rovno tie peniaze páliť.
No však rovno povedz, že majú ísť priamo na kontá konkrétnych ľudí. Možno by sa historické autobusy a trolejbusy dostali do ešte väčšieho rozkladu, než v akom aktuálne sú. ?
Určite je niekoľko možností ako získať financie na nejaký zmysluplný projekt, čo tento je. Nie som za to, aby prispieval magistrát, resp. iná mestská rozpočtová organizácia. Tá má zabezpečovať prioritne službu občanovi a nie venovať sa v tomto prípade historickým zbierkam a ich zveľaďovaniu. Táto činnosť patrí do rúk dobrovoľníckych organizácii, občianskych združení, alebo komerčnému sektoru. Treba si dať viac námahy - dať na stôl projekt a zámer, vypísať granty a výzvy, začleniť svoj projekt do väčšieho konceptu a získať financie napr. z Eurofondov.
Účelové dotácie by mohlo dostávať aj Múzeum DPB, keby ho po vzore Prahy niekto založil. Netreba to hneď hnať pod iné inštitúcie.
Podľa mňa to nie je riešenie na zahodenie. Na vstupnom by sa možno podarilo vyzbierať si nejaký "zisk" na ich zveľaďovanie (ak zarátam fakt, že krasňanská hala sa musí udržiavať tak či tak, jediné náklady budú na propagáciu a zopár zamestnancov).
Osobne som mierne skeptický voči presunu HV z majetku DPB. Stratil by sa dosah na ich stav (viď minulosť s TM Brno), otázne by bolo zabezpečenie historických liniek a následný postoj k "cudzím vozom" zo strany personálu za ne zodpovedného.
DPB by si v prvom rade mal zalozit obcianske zdruzenie, ktoremu budu historicke vozidla zverene a bude sa o ne starat.
Nasledne by sa mal registrovat pre ziskanie 2% (3%) z dani a prednostne vsetkym zo svojich 2700 zamestnancov prevyplnat tlaciva.
Potencial (rok 2015)
2783 zamestnancov, priemerny plat 1035€, je dan 110 € mesacne / 1320€ rocne.
Z toho 2% je 26€ x 2783 zamestnancov = potencial na ziskanie 72358,-€
(samozrejme je to hruby prepocet a idealny stav, ze vsetci zamestnanci prispeju)
Ak je to účtovný zisk, tak sa z neho platí aj daň a teda možno určiť kam tie 2% (pri firmách je to tuším len 1,5%) poslať.
Mimochodom, to nie je dotácia, ale fakturácia za služby.
dotácia je priama platba zo štátnych alebo verejných zdrojov, pričom za jej poskytnutie sa neočakáva priame pevne kavntifikovateľné spätné plnenie .... tých pár rokov na ekonómii pomohlo získať aspoň základný rozhľad ....
v prípade, o ktorom sa bavíte, ide o objednávku a úhradu služby prevádzkovanej vo verejnom záujme ...
závisí od toho, či sa bavíme o účtovnom alebo daňovom hospodárskom výsledku (HV) .... ak bol daňový HV kladný, tak sa z neho samozrejme vymerala daň z príjmu právnických osôb a vznikla povinnosť ju uhradiť ....
gejza
v prípade, o ktorom sa bavíte, ide o objednávku a úhradu služby prevádzkovanej vo verejnom záujme ...