Bezne sa to stavalo na linke 31, 39 aj ked neboli cesty rozkopane. Cestujem do prace z Povraznickej a kazdy druhy den rano tam cakam 15-20 minut na spoj. To by sa v centre nemalo stavat! A teraz, ked su rozkopane cesty, tak cakam aj pol hodinu a nic nechodi.
Problemom je, ze linka 31 je polookruzna a ked mas vodica co ide podla predpisov a potom zavodnika, ktory ide 50km/h do zakruty, cez elektrickove kolaje aj tam kde by nemal a do toho sa zdrzi 39 na Trnavskej, tak sa stretnu 3 vozidla naraz a ide sa vo vlaciku. Vcera vecer 31 a hned za nou 39 a o dve minuty neskor znova 31 v smere na Slavicie.
Pomohlo by, ak by linka 31 nebola polookruzna, ale mala by niekde priebeznu konecnu a rozumny vyrovnavaci cas. Kedze dost velke baliky ludi z 39 vystupuju pri Zimaku a na Bajkalskej, mozno keby sa linka 31 predlzila ku Kauflandu na Sabinovskej (ak sukromnik suhlasi so zriadenim zastavky pred vchodom pre babicky), pripadne niekde inde ukoncit. Takto by sa aspon ciastocne zabezpecilo rovnomernejsie rozostupenie vozidiel a nie ze raz za 20 minut pridu 3 vozidla naraz. Navyse by linka 39 bola prazdnejsia, kedze studenti sa radsej odvezu 39 priamo ako keby mali 1x navyse prestupovat...
Samozrejme, zapcha na Vrankunskej a Trnavskej u linky 39 moze tak ci tak sposobit zhlukovanie vozidiel s 31.
Avsak to zvysi vozokilometre a urcite aj pocet vypravenych vozidiel a teda nie su na to peniaze Vozokilometre by sa dali usetrit len osekanim linky 31 cez skuskove obdobie a mozno tak v sobotu, kedy linka 39 postaci.
39 by sa mohla aj zrusit , lebo koordinacia 31/39 nebude nikdy dokonalene fungovat skrz zapchy a vysledkom je potom bordel prenasajuci sa na CSU. K Suhvezdnej by jazdila nejaka 161 z HS v preklade s 61 (aspon sedlo a poobedna spicka by boli v preklade s 61). Takisto konecna 39tky uprostred nicoho,keby sa potiahla na Astronomicku k elinam.
Riesenia ktore nic neriesia. Ta akoze 161 by mal ale uplne ten isty problem so zapchami nakolko 61 stoji permanentne v zapchach na Ivanskej a Trnavskej + do toho este zapchy na Vrakunskej pre 161 cize preklad by fungoval taksito ako na 31/39. Konecna 39 je uplne v pohode je tam velke parkovisko maju tam busy kde prestavkovat . Na Astronomickej stoja 67 a 87 v jadnom pruhu pred a za zastavku no vtrepat tam este zo 2 klbaky je skor utopia ako realne skor by som prehodil aj 67/87 na Suhvezdnu sak nebol by problem aby si spravila kolecko a nabrala ludi na Astronomickej tak ako si kedsi robievala kolecko byvala 25tka.
Vyhodou 161 moze byt ze zdielaju takmer rovnaku zapchu ak by jazdila spolocne s 61, kdezto 39 a 61 nie. 161 by zachadzala na Astronomicku len v smere z HS ked tak, pretoze 67 chodi z Astronomickej k parkovisku Suhvezdna. Ale nehadam sa, kludne aj inak to moze byt. Mal
Keby bol priestor, bolo by fajn predlzit 39 k elektrickam, lebo takto je pristup z Vrakujne dost nepohodlny, ked ta bus dovezie na Astronomicku a peso si musis odslapat k Suhvezdnej. Cez pracovne dni by to malo este vacsi zmysel, kedze premava posilova 78. Ludia z Vrakune by mali moznost prestupit na elektricky, alebo na 39, ktora ide severnejsim smerom. Paradoxne, elektricky, 78 a 39 by sa stretli znova na Trnavskom myte. Po vybudovani TIOP by sa linky prehodili na Suhvezdnu.
Neviem ci rusit 39 je dobry napad, ale je pravda, ze velky usek je paralelne obsluhovany s linkou 61 a preklad tam nie je vzdy dobre zabezpeceny.
61 ako dnes 8/20/15//20 ( upravilo sa na rano 7-8)
161 navrh 15/20/15//20
31 6/10/6//20, poobede po 14tej 10 min.
V RŠ by tiez mohol chodit len po AVION kazdy 2.spoj y L61 - letisko a par firiem urcite rano nepotrebuje 8minut rano - z toho by sa daco usetrilo pre L31, kde je dlhodobo nerieseny problem - esteze sa studaci radi tlacia ?
No ja vela krat vidim 3 MHD za sebou.. Podotykam rovnake cisla.. Mimochodom za zaphcy v meste nemozu auta, ale cervene vlny, kde dopravny inzinir zle vypocita cas na zelenu vlnu.
pan hudec..
takze aj ty su hcuj ? ved len taki sem chodia...
nuz ale nic.. a ano, vidim 3 mhd za sebou.. cim to je ? padol strom? nie.. kolony? nie (inak by medzi mhd boli aj auta osobne) porucha? ano..
rozostup mhd bol asi 50 metrov, cca 4 sekundy.
a zelena vlna? skusa sa prejst hlavnym tahom, MHD schyta cervenu vlnu taktiez.. pokial ma bus pruh, je psutana ako prva, co je OK (malo ludi pusta MHD).. tie bludy o zelenej ci cervenej vlne su taktiez overitelne.. ale k tomu treba byt nezaujaty a objektivny,
ono sice ta zelena vlna plati, ale to by clovek musel ist 60kmh, co je priestupok. cize je nastavena na byvale pravidla, ked nas EU nedonutila ist 50 v meste.. tymto vznikaju kolony, zvysene emisie Co2 a logicky aj meskanie MHD (radovo v minutach, ale predsa, ani ta jazda nie je plynula a nafta sa mina daleko viac)
Ty fakt DPB obvinujes zo vsetkeho, ze nie su nastavene zelene vlny, ze nemame metro, ze mame zlu vladu...Toto je stranka pre fanusikov MHD, ocividne tu nemas co robit a mohol by si navstivit stranku DPB.sk kde sa mozes stazovat a nemusis tu spamovat diskusiu. Dakujeme
nienie, nepochopil si ma.. neviem preco si taky ofenzicvny, podla seba sudim teba ?
pisal som vsetko, co musi trpiet vodic MHD a co mesto ako take robi zle..
cervena/zelena vlna by prospela MESTU celkovo, aj osobnym autom, aj MHD (tu sa bavime o MHD).
niekto pisal, ze MHD vynechava, meska, toto bola moja reakcia na to.
vasu stranku nespamujem, respektujem ju, je funkcna, pomoze naplanovat trasu, posielam vdaku a pochvalu autorovi, aj programatorom a vsetkym, ktori sa na tom podielali, pochopitelne.
imhd zveladuje uroven MHD a malokto sa zamysla nad tym, ze je to len fanusikovska stranka
ohladom zelenej vlny som uz viackrat pisal na mesto..
K tým zeleným vlnám, ony sú nastavené, ale aj nie sú...
Chcem tým povedať, že pár semafórov je nastavených, ale kazí to, keď ďalší už nie.
Napr.:
Dolné hony - smer mesto (Gagarinova, Prievozská). Semafór - križovatka s diaľnicou a nasledujúci (zapnutý, teda nie ten permanentne oranžovo blikajúci pri pumpe) semafór (Gagarinova - Ondrejovova) vôbec nie sú prepojené, dokonca majú rozdielne intervaly slučky.
Takisto Miletičova, tam nie je žiadna zelená vlna, a pritom by mohla byť, kľudne mohli byť tieto 3 križovatky s Miletičovou (Záhradnícka, Košická a Trenčianska) zosúladené, ale nie je vôľa. ? (Aj keď teda by museli zrušiť dopytnosť (práve som vymyslel nové slovo ?) križovatky s Košickou) A je mnoho ďalších ciest, kde by sa dalo spraviť. Pritom to nie je finančne náročné, nastaviť zelenú vlnu.
Musim jednoznacne nesuhlasit, lebo dolne hony smer mesto je zelena vlna nastavena uplne presne, ale nie pre autobus. Skus to ist autom a na tachaci medzi 50 a 60 a ani raz nestojis.
Som si vsimol, ze teraz dogabali zelenu vlnu na nabrezi tou novovybudovanou krizovatkou na Safku, akonahle tam dostanes zelenu, v smere k mostu SNP na namesti L. Stura dostanes cervenu na niekolko sekund a to nehovorim o autach ktore idu rychlejsie nez je predpisana rychlost ale o buse, ktory ide normalne az pomalsie a aj tak ju vychyta.
zelena vlna funguje ked mozes ist tou nastavenou 50kou... ked je zapcha na prievozskej, resp. od cintorina vrakuna az po krizovatku prievozska bajkalska a ide sa krokom, mozes mat nastavenu zelenu vlnu ako len chces...
N/A
Neviem ci rusit 39 je dobry napad, ale je pravda, ze velky usek je paralelne obsluhovany s linkou 61 a preklad tam nie je vzdy dobre zabezpeceny.