Práveže, podľa informácií, ktoré mám ja stojí jeden trakčný stožiar 4x viac, ako bežný stožiar pre VO. Takže ak za 1 ušetrený trakčný stožiar kúpime dva pre VO, ešte nám na ďalšie dva zostane. Pri variante 2 je teda za rovnaké € možné vymeniť stožiare na ešte jednej rovnako dlhej ulici. (i keď je pravda, že neviem, koľko z tej úspory zožerú výložníky).
Naozaj sa na Slovensku musí na všetko stále hľadieť len cez čísla? Kedy sa konečne začne riešiť aj nejaká nadstavba nad tieto elementárne pudy, čiže estetika a podobne? Kedy, ak nie teraz, keď to má ísť cez eurofondy?
Nemusí, ale malo by sa na to prihliadať. Nie som zástanca stĺpov všade, ale keď pozriem na fotku hore, veľmi esteticky mi to nepríde (ale to je vec subjektívneho názoru). Navyše si myslím, na tak širokom bulvári ako je Ružinovská by kľudne mohla byť osvetlená aj trať z trakčných stožiarov, aj cesta a chodníky zo stožiarov vedľa nich (nie v ich strede).
V podstate s tebou súhlasím a keďže sa zhodujeme v tom, že Ružinovská by mala byť bulvárom, tak som presvedčený, že nech tam už bude použité akékoľvek riešenie, mali by sa osádzať estetické moderné stožiare (v zahraničí nájdeme X príkladov) miesto našich trikrát zúžených rúr, to by aj fotka hore lepšie vyzerala.
Ide mi o to, aby tú ulicu na desiatky rokov nezabili nejakým nezmyslom ako v Dúbravke, kde zostali káblové trasy v pôvodných polohách a kvôli tomu - okrem nového stĺporadia - nájdeme použité aj staré napájacie stĺpy a sem-tam z nich preves...
V projekte som postrehol nejaké návrhy na zmenu napájania trate a káblových trás, tak snáď sa to bude riešiť komplexne.
Akokoľvek budú rozmiestnené stĺpy na Ružinovskej, pri nazoomovanej fotografii budú vždycky tvoriť to stĺporadie, pretože ak má raz ulica štyri kilometre a je v úplne priama, tak sa isté veci jednoducho oklamať nedajú. Nakoniec, ak by mal pribudnúť ďalší rad stĺpov, čo je šetrnejšie k verejnému priestranstvu, dva alebo tri rady stĺpov?
anbis
Ide mi o to, aby tú ulicu na desiatky rokov nezabili nejakým nezmyslom ako v Dúbravke, kde zostali káblové trasy v pôvodných polohách a kvôli tomu - okrem nového stĺporadia - nájdeme použité aj staré napájacie stĺpy a sem-tam z nich preves...
V projekte som postrehol nejaké návrhy na zmenu napájania trate a káblových trás, tak snáď sa to bude riešiť komplexne.