Ty tie kapacity z čoho cuciaš? Vlastný rozum by pri tom používať nešlo:-P?
Re #55294 Quakeman: Osobne si síce myslím, že *****asie čelo je nevídaná zvrátenosť, ale keď už je 22 novokáčerov *****asích, tak by som ešte tých pár dorazil, nech vyzerajú rovnako. A inak, čísla som už počul veľakrát a všelijaké, ale dúfajme... A dúfajme aj, že tie T3P budú aspoň sčasti Wane...
Re #55352 Max: Osobné čísla už veľa rokov nie sú trojmiestne, nie je žiadna linka, ktorá by nemala výdrže a ak by sa išiel na niečo takéto vodič sťažovať, tak by ho určite nevyrazili. Takže, zhrnuté, Tvoj príspevok je od začiatku do konca nezmysel:-P.
Re #55370 SZKV: Volá sa to rytmický zákon, čiže striedanie krátkych a dlhých slabík.
Re #55386 Presbourg: Samozrejme, že "my" Wiener Linien nič neplatíme. Kde si na to prišiel?
Re #55396 hoppusmark: Musím povedať, že tá SK električka je veľmi pekná a našiel som tam v tých slovenských prekladoch len jednu chybičku, skôr preklep (Artemedia).
Re #55398 Presbourg: Ty máš veľké komplexy a si prudko neomylný, čo?
Re #55418 81-71: Buď si ma s niekým mýliš alebo si ma zle pochopil. Ak na to nejaké mesto (napr. Praha) má, tak som všetkými dvadsiatimi za súbeh. Ale stavať v BA metro (ktoré aj tak ešte aspoň 30 rokov nebude) tam, kde už sú električky, nota bene na segregovanom telese, je hádzanie perál sviniam.
Re #55420 aquila: Čo to trepeš?
Re #55434 aquila: ČO TO TREPEŠ???
Re #55449 aquila: Buahuahuahuahuahuahua.....
Re #55459 Red-Hawko: A počul si niekedy o tom, že na svete existujú rôzne jazyky? A že v niektorých z nich sa Slovensko povie Slovakia a v iných zase Slowakei a ešte v iných napríklad Félvidék:-P?
Re #55460 Presbourg: Ešte väčší komplex, než som si myslel.
Re #55478 Presbourg: Ty si možno myslíš, že máš čím rozmýšľať. Ale nič nenaznačuje, že by tomu bolo tak.
Re #55483 Presbourg: Čím viac čítam, tým je mi to jasnejšie. Si chruňo.
Re #55508 Presbourg: Prečo webmaster tohto chumaja, čo raňajkoval rádio a každého tu bezmyšlienkovite uráže, hoci ten najväčší trkvas, ktorého otec sa sem len toť prisťahoval zo Žitného ostrova, je on, nevymaže?
Re #55510 aquila: Áno, všetci normálni brňáci sú nadšení z toho, že banda zakaždúcenumodernizačných momotov chce odťahovať stanicu na predmestie. Netrep o tom, o čom si lůen v televízore videl. Inak, takú otázku som miánule pár známym kládol - čím to bude, že čo zástanca metra v BAS, to rúra ropovodná? Ešte taký sommelier alebo yale, tí aspoň vedia ako-tak argumentovať a majú to v hlave v poriadku, metrovagón je na hranici, ale toto tu, to je des....
Re #55514 Presbourg: Hehe, vrana k vrane sadá, tupoň tupoňa si hľadá:-D.
Re #55515 Presbourg: Ty zakomplexovaný chudáčik...
Re #55517 Presbourg: No ty si tam musel spraviť Slovensku reklamu...
Re #55518 PvvS: Že se s těmi chudáčky impotentními bavíš...
Re #55531 Presbourg: Ty ŽEBRÁK!!! Zdochni! Ty chudák! Smrť by ti bola vykúpením!
Re #55535 Spectre: Tipneme si? 12? 13?
Re #55556 Ámos: Názor na žebráka Presbourga máme rovnaký.
Re #55579 yale: To sa ale zásadne mýliš. Nič takého sa na tomto webe ako jediný správny názor neprezentuje. Tu sa prezentuje, že metro by bola dobrá vec, ale NIE SÚ naň peniaze. Opakovalo sa to tu desiatky, možno stovky krát. Si schopný to pochopiť, alebo Ťa mám priradiť k Pofrancúzštelej Bratislave a Lacnej Minerálke Z Karlových Varov?
Re #55593 aquila: Ty máš pojem o "businesse":-D? Šuhajko môj maličký, tu diskutujú ľudia, čo sa obchodom živia a nie len pubertálne detičky ako ty....
Re #55651 Presbourg: Práve si napadol človeka, čo ti dobre chcel, čím si opätovne dokázal, aké NIČ si.
Re #55682 yale: Zaujímavým spôsobom odporuješ sám sebe. Rozostavanie diery je zárukou jej dokončenia, ale rozostavanie ľahkého koľajového systému je zárukou jeho nedokončenia?
Re #55684 aquila: O predĺžení trasy A na letisko ešte nebolo rozhodnuté, ale aquila už vie, kedy bude stáť aj koľko bude stáť.
Re #55708 petert: Zasa píšeš príspevky ožratý, modrogum?
1 linka na 1 radiálu je BLBOSŤ, pretože ako tuším laminátka pred časom písala, na konci radiál budeš mať neuveriteľne premrštenú kapacitu - a to si v BA nemôžme dovoliť. Jedine, že by mali niektoré spoje skrátenú trasu (napr. na račianskej radiále by každý druhý končil pri ŽST Vino)
Opäť sa tu diskutuje o tom, čo sa tu preberalo už miliónkrát..
Je jasné, že v súčasnej dobe je metro nerealizovateľné, resp. keby sa začalo realizovať, určite by sa nedokončil ani 1. úsek..
Druhá vec je, že načo bude Petržalčanom metro(kvôli ktorému budú musieť fárať do podzemia a aj tak ho budú mať ďaleko od domu), keď skončí na Kamennom... To bude musieť každý minimálne 3 krát prestupovať!!!! (ja som za prestupný systém, ale nie až tak prehnaný!!! ? )
Takže prosím, riešte radšej to, kedy sa už tá električka (ktorá sa zatiaľ zapojí na trať na Šafku) konečne začne stavať lebo tento stav je už neúnosný..
Diskutovať sa dá stále: napr. na tému, ktorý z troch variantov električky v Petržalke je najleší (podľa mňa úrovňový)...
Výhoda električky bude predovšetkým v tom, že to už bude naozaj aký-taký nosný systém a keď sa už v Petržalke bude musieť niekto dopraviť autobusom k električke a prestúpiť na ňu, tak ho tá električka už aspoň odvezie priamo do Karlovky/Rače/Ružinova/na Zlaté Piesky a neskončí na Šafku...
1. Lenže tu ide aj o bezpečnosť cestujúcich...
2. Keby sme takto rozmýšľali tak by sme vlastne ani nemuseli mať MHD lebo "aj tak ju niekto ničí" a vlastne nemuseli by sme ani chodiť do školy, lebo "v 80. roku života ti to bude aj tak naprd..."
No dobre, tak tu je výprava:
prac. dni/víkend/prázdniny
1: 10/6/8
2: 10/5/9
3: 6/4/6
4: 10/6/8
5: 13/8/11
6: 4/3/3
7: 4/0/0
8: 6/4/5
9: 15/5/8
11: 7/4/6
12: 6/4/5
14: 6/3/5
17: 6/0/0
Poznámky:
L2: cez prac. dni do cca 19. hod 6 poradí, poradia 7 - 10 obsluhované sólami, premávajú od 19.hod.
L2: v so - ne por. 2/5 robí iba 1 kolo ráno a poobede, okrem toho aj na linke 6 1 kolo ráno a poobede
L3: cez prac. dni škol. roku v úseku ŽST Vin. - Rača aj striedači
L5 v so - ne por. 5/5 robí kolá z Rače aj na 3/5 a 11/5
L6: cez prac. dni aj prázdniny aj striedač
L7: kachny ráno robia L17; mimoriadne premáva cez jarné prázdniny s 3 poradiami
L8: v so - ne 1 poradie (8/6) robí kolá aj na 14/6 a 9/6
L11: cez prac. dni ráno tam 1 kolo spravia dupláky z 9/12 a 9/13 (po sebe), popoludní sú tam striedači v úseku ŽST Vin. - Rača
L12: cez prac. dni aj šk. prázdniny sú striedači v úseku K. Ves - Pri Kríži
L17: jedno poradie pokračuje ako L14/10, pri L17 (17/5) som ho nezapočítal; 17/6 pokračuje ako vozovňový záložák v Kraksňanoch; vodič 17/7 robí potom striedača pre L3, por. 1 - 4 robia popoludní L7; linka sa vypravuje mimoriadne cez jarné prázdniny, a to so 6 poradiami.
"Aky je vlastne rozdiel medzi elektrickou a metrom? Hmm? Lebo mam pocit ze sa tu pletie 5te cez 9viate. h? Nieje to nahodou tak ze metro je podzemou (preto sa to vola asi 'underground') a elektricka na/nadzemou." - Nie metro v zásade nemusí mať ani meter trate pod zemou a naopak, električka môže viesť aj v tuneli. Dovolím si citovať definíciu metra z urbanrail.net, ktorá môže pomôcť tým, ktorí v tom nemajú jasno:
What is a metro? A subway? An underground?
1) An urban electric mass rail transport system, i.e. it is primarily used to move within the city
2) Totally independent from other traffic, rail or street traffic
3) High frequency service (maximum interval approx. 10 minutes during normal daytime service)
Obviously a metro does not have to be underground (this is why I prefer this term to 'subway' or 'underground' or 'U-Bahn' as all these terms imply a tunnel), it can also be elevated or at grade. A metro does not necessarily use heavy rail technology, therefore the Docklands Light Railway or the Lille VAL are full metro services, with the only difference that their capacity is smaller according to the needs of the city/area they serve. It's also irrelevant whether the metro runs on steel wheels or rubber tyres, is monorail or conventional double rail, uses third rail power supply or overhead wire, is fully automated or has a driver, has standard, narrow or broad gauge.
There are many mixed forms nowadays and probably there will be even more in the future. In Europe (especially Germany and the Benelux) light rail systems (Stadtbahn, Premetro) have been bridging the gap between metros and trams for some decades now and provide, in most cases, a perfect service in their city. For the time being I can only cover these mixed systems (which I'd like to refer to as metroTrams) in Europe only, although also in America and Asia more and more networks of this kind are being built.
su neake problemy s mysql a srnka netusi preco to robi take chujoviny ako to robi, takze ak sa zadari tak do stvrtka dam dokopy druhy stroj na databazu...
Aky je vlastne rozdiel medzi elektrickou a metrom? Hmm? Lebo mam pocit ze sa tu pletie 5te cez 9viate. h? Nieje to nahodou tak ze metro je podzemou (preto sa to vola asi 'underground') a elektricka na/nadzemou.
Re #55694 Technopol: Ale ked budes chciet ist na zastavku metra tak sa musis trepat 2-3 minuty dole pod zem...
Re #55699 hoppusmark: ale potom by niekto 'vykopol' tu kameru, to radsej nech daju miesto skla drevene dosky...
Re #55701 tr3mp: re: 4odsek: Ale tam asi maju miesto na vyvedenie tunela na povrch.. a ako som pochopil tu sa ludia zhodli/hadaju ze sa nebude robit podzemna draha lebo je drahá, a riesi sa tu ci prejde elektricka pod alebo nad dunajom.
Re #55556 Ámos: "Re #55501 aquila: "Nie, nie je rozdiel ci kopes jeden tunel alebo dva naraz" - vies o tom ze si prave povedal ze 1+1=1 !!?
Re #55657 ivanbuto: Preco si myslis ze nulty obchvat Blavy bude financovat mesto? Vsak to bude dialnica... takze plati stat a aj dake euro-fondo-cashe na to pojdu.
Ps: Admin: V poslednom case (cca5dni) mi stranku nacitava dooost pomaly a obcas vypise 'Nemôžem sa pripojiť k databáze!'
"Vtedy sa staral štát pre jednoduchých občanov. Pre terajšie dlhé čakania si to cestujúci rozmysleli a prešli na vlastné gumokoli."
Človeče, toto snáď nemyslíš vážne. Vtedy sa ti veru štát staral. Staral sa, čo si kde povedal, čo si myslíš, kam máš ísť, ako sa obliekaš, čo počúvaš a čo si máš myslieť.
A MHD teda bola naozaj taká skvelá, že nikoho ani len nenapadlo jazdiť autom. ?
"Vtedy sa staral štát pre jednoduchých občanov. Pre terajšie dlhé čakania si to cestujúci rozmysleli a prešli na vlastné gumokoli."
Človeče, toto snáď nemyslíš vážne. Vtedy sa ti veru štát staral. Staral sa, čo si kde povedal, čo si myslíš, kam máš ísť, ako sa obliekaš, čo počúvaš a čo si máš myslieť.
A MHD teda bola naozaj taká skvelá, že nikoho ani len nenapadlo jazdiť autom ?
SZKV:
"Je pravdou, že my v Praze máme na to stavět metro vlastními silami (a jaké- i v polích striktně pod zemí, stanice jsou podzemní paláce a povrchový úsek železničního typu je prostě tabu)"
Opět, zvolte si konečně jiné radní. Metro se tu sice staví v podzemí, ale už rozhodně nesouhlasím s palácemi. Jestli to tu má fungovat více jak dalších 100 let, jsem jedoznačně pro, abychom tu dalším generacím zanechali, nějakou architekturu, za kterou se nebudu muset stydět. Dost bylo šedivých paneláků a krabic Tesco a podobné architektonické návrhy jako Rajská zahrada či Střížkov jen město zvedají a lidem se líbí. Metro po povrhu Vám tu začně jezdit za 3 měsíce, takže to tu jde.
"Tramvaje se skoro deset let neobnovují, teď konečně (snad) přijde 20 nových tramvají s nadějí na obdobné počty později, což je při počtu cca. 950 tramvají směšné"
Aha a co je prosím pěkně 250 modernizací za poslední 4 roky? Mimochodem tramvají nemá být 20, ale do roku 2010 jich má být 60, což při současné kapacitě za náhradu dvou vozů T3, dovolí vyřadit 120 tramvají. Což si nemyslím, že je směšné. Jinak je vypsáno výběrové řízení na dalších 250 kusů, což dovolí vyřadit 500 klasických vozů T!
"autobusy už jsme rok nekoupili vůbec žádné"
Ano nekoupili, protože jsme za posledních 16 let kupovali ročně v průměru 120 nových autobusů, protože průměrné stáří vozů je 5 let, protože se v roce 2004 otevíralo metro do Kobylis a tramvaje na Barrandov, čímž se vyřadilo přes stovku starých vozů. Proto nebylo třeba loni kupovat žádné nové vozy. A další věc je ta, že magistrát chce vyřazovat Karosy 700 po deseti letech a Karosy 900 po 12letech. A přesně loni byl generační posun, kdy nebylo třeba kupovat vůbec nic. protože jedny z posledních sedmistovek byly už vyřazeny a nejstarším devítistovkám nebylo ani 11 let. Takže nákup dalších nových autobusů v loňském roce by bylo jen plýtvání penězi. Mimochodem letos má přijít opět další stovka nových autobusů!
"se šetří a všichni se při tom zaklínají mantrou, že "metro je drahé"!
Co je špatného na šetření nevím, na jednu stranu se rozčilujete nad rozhazováním a potom nad šetřením.
"Fakt je, že Praha si tento přístup může několik let dovolit, protože máme celkem rozumný ROPID, který to částečně kompenzuje rozumným linkovým vedením (byť taky ne vždy a všude) a ještě jsme "neprožrali" všechny zdroje z minulých let, ale v Bratislavě na něco takového nemůžete ani pomyslet!! Ikarusy a socialistické Karosy se vám během pár let rozpadnou bez ohledu na to, jestli budou jezdit na Petržalce nebo třeba v Rači, NP tramvaje byste v dohledné době taky potřebovali jako prase drbání (a s tím souvisí nutnost razantnější obnovy svršku), o vhodnosti zachování cenově dostupného tarifu ani nemluvě."
Tady, ale musím se vším souhalsit.
co sa tyka mnozstva 44 kusov vozidiel, tak je este otazka ze ake by tie vozidla boli - ak by vozidlo bolo viaclankove relativne dlhe a teda kapacitne a vlak = jedno vozidlo, tak 44 vozidiel je viac nez dostatocne mnozstvo. Pokial budeme uvazovat tak ako sa to robi dnes - teda ze sa spoja 2 vozidla do 1 supravy, tak zo 44 vozidiel mas 22 suprav. Trasu cez petrzalku po safarikovo/kamenne namestie (vcetne asi 6 alebo 7 zastavok, uz si to presne nepamatam) sa da prejst za cca 12 minut (realisticky odhad, pri dobrej trati a vhodnych vozidlach by sa to dalo este skratit); takze obeh tam a spat je 12 + 12 = 24 minut - pri dvojminutovom spickovom intervale mas na (novej) trati 12 vlakov (6 v kazdom smere), co je este stale slusna rezerva na to aby sa dala potiahnut novymi vozmi trasa volakam do mesta (na druhej strane som sem ale nezahrnul vozy ktore sa budu flakat prave na konecnej z dovodu prestavok vodicov a pod. - toto zozerie tiez nemale mnozstvo vozidiel a dost to pokazi )
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Matej Balog