Nechápem, čo majú s vymieraním mesta minibusy a 15 m NP busy. Predsa tieto dve veci s NDS nesúvisia.
Re #55684 aquila: Trať do Petržalky je nosná v tom, že zo stavebného hľadiska sa stáva 1. etapou NDS a preto by ju mal podporiť štát.
Čo sa týka prudkých klesaní električiek do podjazdov, choď sa pozrieť do Budapešti a uvidíš na akých krátkych úsekoch sa to dá.
Re #55688 SKODA-Sanos: Podľa mňa by bolo najlešpie trať spojiť so súčasnou sieťou.
Re #55708 petert: Jednotný 12 min. interval bol zavední v E doprave začiatkom 90. rokov.
Re #55730 S499.1023: Plný súhlas s tvojimi nazormi na Presbourga, aquilu, and comp.
suhlasim s tebou a čo sa týka tej architektury tak:
medzi Pajštunskou - Šintavskou je jama ktorá by mohla byť ako podzemna stanica a nad ňou vybudovane 5-8 možno viac poschodove budovy s tým že investor by mal v zmluve stanovený určitý bod v ktorom by musel finančne či inak podporiť výstavbu dráhy v tomto useku
Nemienim sa hádať o názore, že tunel je okrem ceny vo všetkom lepší ako most. Len prirovnanie: Okrem ceny je po všetkých stránkach lepšie kúpiť si nového méďu ako opravovať starý favorit. Ale keď na toho méďu nemám, musím opravovať favorit.
Dva dvojkoľajné tunely sú určite lacnejšie než štyri jednokoľajné. Ale zasa dva dvojkoľajné tunely sú drahšie ako dva jednokoľajné, prípadne jeden dvojkoľajný so záchrannou štolou. Európske peniaze sa asi dajú získať na železničný tunel popod Dunaj, ale na ten druhý (resp. na rozdiel ceny štoly a dvojkoľajného tunela) asi ťažko. A pokiaľ viem, EÚ nezaplatí všetko - niečo musia priložiť aj domajší. A keďže mesto MUSÍ opraviť most (alebo ho zlikvidovať), výdavky na tunel nie sú alternatívou, ale peniazmi navyše.
Téza o tom, že by si tunely navzájom robili funkciu záchranného, je pekná, ale v praxi nie tak celkom realizovateľná. Trasy železnice a NDS sa totiž musia prekrížiť, čiže tunely budú niekde musieť viesť nad sebou. To by asi ako "záchranný" tunel neobstálo.
Treba striktne oddeliť debatu o prechode Dunaja od toho, ako bude NDS pokračovať v centre. Asi nikto nespochybňuje, že v centre bude musieť ísť pod zemou. To sa však dá dosiahnuť pri oboch variantoch prekonania rieky. A ako tu už ktosi správne podotkol, šanca, že sa "Pepka" napojí na existujúcu sieť na Šafku a tým to zhasne, je asi rovnaká, ako tá, že sa postaví tunel popod Dunaj po Kamenné a tým to zhasne.
Prosím, aby ste sa zobudili zo sna, že by štát niečo mestu na NDS poskytol, aj keby sa stavalo metro. Politici si urobili trhací kalendár zo všetkého, ústavou počnúc a volebným programom končiac, a sľuby, že štát mestu dá x miliárd, nemajú cenu ani toho papiera, na ktorom sú napísané.
Ešte otázka: Je tu pár ľudí, ktorí sa tvária, že rozumejú biznisu. Ak ma pamäť neklame, mesto pred časom vložilo pozemky v trase metra do spoločnosti Metro. Teraz sa má časť zo 120 miliónov, určených na výstavbu električky v Petržalke, použiť na výkup pozemkov, ktoré patria spoločnosti Metro. Viete mi to niekto vysvetliť inak, než že je to nehorázny tunel na mestské peniaze?
Ešte som zabudol dodať že stých 44 sólo vozov by vzniklo 22 súprav čo treba pre petržálku v hodnote cca 400miliónov T3 forever čo mi z toho tak vychádza,nechajme sa prekvapiť.
Re #55730 S499.1023: tento rok žiadne T3LF karosérie nebudú príde len ďalšia VarCB3 namiesto 7706 ale bol by to dobrý nápad dať ako predný vagón do súpravy T3LF ako majú v Liberci.A ohladom tých nových vozov v počte 44 kusov čo sa tu spomínalo mám také tušenie že to budú T3LF alebo VarCB3 lebo nie nadarmo sa 7704 schvalovala ako nové vozidlo a všetky skúšky prebiehali odznova a preto si počka na 7703.
Aj ja som za úrovňový variant v Petržalke, ale s mimoúrovňovým križovaním - to znamená AUTÁ nad zem, alebo pod zem. Aj keď pri vyústení z mosta sa priam žiada, aby električka išla nejakých pár 100 m ešte nadúrovňovo.
Ešte taká poznámka: Bol by som rád, keby stanice (zastávky) mali nejakú architektonickú hodnotu aj za cenu, že sa to "prvej generáci domácich" nemusí páčiť.
Si z BA? Ak ano, odporucam navstivit tomograf popr. doporucim primara psychiatrickeho oddelenia Ruzinovskej nemoznice. Lebo tvoje prispevky sa nedaju citat.
Sorry tam malo byt jedno Nie. aquila napisal ze je jedno ci kopes jeden tunel alebo dva a ja som mu chcel oponovat, ze to nie je nejdo.
Re #55721 aquila: Most Kosicka bol v koho kompetencii? Mesta a staval sa za statne. Tak isto ako sa aj severna tangenta bude stavat za statne. Presne tak isto ako sa obchvaty miest stavaju za statne aj ked je to v kompetencii mesta.
Re #55726 tomas1: si mal zrejme namysli jedna linka z kazdej konecnej. Na co do Dubravky jazdia tri linky raz za 12 minut ked by mohla 1 linka raz za 4 minuty.
Mám pocit že to fakt nevydržím, ak ťa niekde na ulici chytím, tak ťa roztrhám ako handu, počuješ? Písali ste tu absolútne tuposti najväčšieho zrna, robíte zo seba odborníkov a HOVNO viete. Pálte niekam na www.mestskadoprava.sk, tam nemáte čo pokaziť! ☠
Všetkým ostatným:
Ináč sa mám super, mám skvelú náladu, len to tým hlúpym detiskám treba takto napásať, lebo ináč to asi nikdy nepochopia. Tupóni. ?
zacne od spodu => zisti si informacie ohladne predlzenie trasy metra A.
ohladom businessu, ach jaj, dalsie "decke" vyjadrenie
a tie tvoj "buabua" tiez o nieco svedcia
2 mike: to myslis, ze ten predkladany navrh na elektricku co je na tejto stranke je nejaka studia ? nenechaj sa vysmiat to je to najhorsie mozne riesenie (ak nepocitame sucasny stav
No reknu to takhle. Dotycnymu sem se smal uz na metrowebu. A kdyz se objevil tady, tak sem si k pocitacu vklidu otevrel lahvovy Aranyos fácán a prinesl misku s olivama. A pak sem se ja a par lidi genialne bavili nad prispevkama, to nema ani na silvestrovsky supersou.
Aj Tebe všetko dobré do nového roku 2006
Adminom: že keď už je tá registrácia, nech zakážu prístup neplnoletým detiskám, ktoré píšu mnoho rokov pred tým, než začnú prvý krát rozmýšľať (a sprostými blbosťami zaťažujú aj iné fóra, naprílad NR)
A zakomplexovaným židoboľševickým metrofilom: že imhd nepodsúva žiaden názor ako jediný správny, na tejto stránke sú iba štúdie podložené reálnymi číslami a podrobnými skúmaniami a meraniami; ľudia, čo tu píšu o električke do Petržlenky ich hlavne robili.
A všetkým prispievateľom: relatívne ľahko sa rozozná príspevok, ktorého napísaniu predchádzal myšlienkový proces od príspevku, ktorý bol napísaný, či skôr strelený len tak, bezhlavo, a teda jeho informačná a praktická hodnota nápadne konverguje k nule.
? ?