Reply on: aquila #55453:
Hej, zhodujeme sa, rozdiel je len v tom, čomu neverím ja a čomu Ty. Ja neverím, že sa podarí presadiť výstavbu dvoch dvojkoľajných tunelov popod Dunaj až na Filiálku, bez ktorých je železničná trať pre ICE a TGV ťažko použiteľná pre MHD. Hoci by bola zaujímavá predstava čakať na vozidlo DPB, pričom by cez zastávku prešlo TGV z Paríža ?
aquila
naklady sa odhaduju na cca 14 miliard korun, s tym ze by sa urobilo dvojkolajove tunelove prepojenie popod dunaj, podzemna stanica Filialka, zdvojkolajenie trate od petrzalky a schopnost prijimat vysokrychlsotne vlaky ICE.
dalej je sucastou projektu napojenie na stanicu nove mesto, hlavnu stanicu (tunelmi) ako aj napojenie na letisko.
EU by financovala 90% nakladov.
problem je na strane mesta, ktore sa nechce dohodnut na ziadnej moznosti.
poukazujem na to, ze by sa mohol hned budovat NDS vo svojej finalnej podobe, ze by skratka mesto ZSR a stat spojili a mohol by sa (priklad) robit jeden dvojkolajovy tunel pre zeleznicu pod dunaj a jeden dvojkolajovy tunel pre metro/rychloelektricku, s tym ze jeden pre druhy by bol zachranny.
mesto by to zrejme vyslo drahsie ako terajsi plany, ale vysledok by stal za to...
preto narazam na malost MsU ...
inak MC nove mesto samozrejme chce pozemky vo fililake