pokial viem tak nie je to len MC Nové mesto, ale predovšetkym primator Ďurkovský, ktorý si predstavuje, že na dnešnom kolajisku pri Kukurici bude obytna stvrt
co viem, tak sa koridor vysokorychlostnej trate pariz - vieden - bratislava zaradil medzi 30 prioritnych projektov EU.
naklady sa odhaduju na cca 14 miliard korun, s tym ze by sa urobilo dvojkolajove tunelove prepojenie popod dunaj, podzemna stanica Filialka, zdvojkolajenie trate od petrzalky a schopnost prijimat vysokrychlsotne vlaky ICE.
dalej je sucastou projektu napojenie na stanicu nove mesto, hlavnu stanicu (tunelmi) ako aj napojenie na letisko.
EU by financovala 90% nakladov.
problem je na strane mesta, ktore sa nechce dohodnut na ziadnej moznosti.
poukazujem na to, ze by sa mohol hned budovat NDS vo svojej finalnej podobe, ze by skratka mesto ZSR a stat spojili a mohol by sa (priklad) robit jeden dvojkolajovy tunel pre zeleznicu pod dunaj a jeden dvojkolajovy tunel pre metro/rychloelektricku, s tym ze jeden pre druhy by bol zachranny.
mesto by to zrejme vyslo drahsie ako terajsi plany, ale vysledok by stal za to...
preto narazam na malost MsU ...
inak MC nove mesto samozrejme chce pozemky vo fililake
pokial si pamätam tak boli 2 navrhy ako sa napojit na uz existujuce trate.Len sa nieco udialo a lezi to na mrtvom bode jednalo sa o to ze mesto vyhodi zbytocne peniaze ked zrekonstruje stary most lebo by to stlo najmänej 1,5mld a aj tak je definitivne naprojektovany tunel pod dunajom.Takze teraz sa asi uvazuje o tom ze nebudu nic robit so starym mostm. ?
Caute.Vedel by mi niekto napisat,ze ako sa skoncilo rokovanie mezi mestom a ZSR ide o stavbu BID Raca-Trnavske myto(tunel)-Nivy-Petrzalka(koniec tunela)-ZST-Petrzalka.Mozno to poznate pod nazvom Koridor Paris-Vienna-Blava.Pri posledku viem len tolko ze MC N.mesto robilo ako nepricetne nechcelo dovolit stavat podzemnu stanicu na Trnavskom myte ale neviem ako sa to dalej vyklulo.Ak vie niekto co sa deje dalej nech mi napise dik.
Ohľadom petržalskej električky, ako by sa mala napojiť na Šafárikovom nám.? Myslím ako by to bolo s parkom, obratiskom busov a zdvojkoľajnením Štúrovej. Sú nejaké zverejnené projekty? ? ? ?
Jasné, veď som písal, že je to na odľahčenie Na druhú stranu, nadpolovičná dĺžka viedenských U4 a U6 nie je podzemná, takže tunelovanie nie je jediná možnosť spoľahlivej dopravy. Dokonca aj povrchová úrovňová doprava ako električky môže mať o dosť vyššiu spoľahlivosť pri vylepšených technických opatreniach na jej zabezpečenie (vyhrievanie výhybiek, zníženie počtu kolíznych miest, ...)
No, keďže návrh nemá byť aký, keďže mesto odmieta rokovať pre svoju malosť, nemôže teda návrh (keďže neexistuje) navrhnúť využitie železnice pre pre NS MHD a teda mesto nemôže posúdiť, či bude schopný návrh stavby železnice zabezpečiť požiadavky mesta na NS MHD ? Ale vážne, určitú predstavu využitia trate pre NS železnice (a Reming Consult) majú, inak by si nemali s čím ani sadnúť k rokovaciemu stolu s mestom. Táto predstava je zatiaľ nedostatočne publikovaná (čo chápem, 99,99% ľudí by to aj tak nič nepovedalo...). ?
K tomu využitiu železničného tunela pre NS MHD len zopakujem, že všetky zatiaľ publikované zámery neobsahovali rozvedený konkrétny spôsob využitia, takže posúdiť návrh nemôžem ...
Ámos: Na ten vysoký podiel zelene na obyvateľa v Bratislave má vplyv aj to, že značnú časť mesta tvorí zeleň (našťasie). To však nie je vnútromestská zeleň, ktorá je na ústupe. Čo sa týka Medickej alebo záhrady pri pionierskom paláci, či Sadu J. Kráľa, nikdy som nemal pocit, že by boli málo navštevované ...
"Keby HP bol tiez len hora buriny, uz davno tam stoja vily a rezidencie." - Stav parčíku pred tunelom podľa mňa pripomína horu buriny skôr teraz Určitá časť ochranárov nemala dôvod pred výrubom protestovať - stromy stáli a na pohľad im nič nebolo ... tak čo riešiť? A ako vieš, že sa ochranári o nič nesnažili? Problémom skôr je, že činnosť ochranárov je prakticky nehonorovaná a tak sa do toho okrem pár nadšencov nikto nehrnie a vzhľadom na kopu problémov tiež nemôžu riešiť všetky (mimochodom v ochrane zelene prebehlo posledných 15 rokov dosť veľa akcií), čiže napr. taký brihády v celkom zachovalom parčíku (z hľadiska stavu stromov) nebol až tak veľmi aktuálny. Mimochodom, v takom HP majú tiež problémy s vilkami, niektorí "susedia" si už posunuli plot o nejaký kúsok na úkor parku ... inak proti výrubu parčíka pred tunelom boli zrejme aj nadšenci z HP
Re Dopravak: To je pravda. Preto ma prijemne prekvapila Eurovea.
Ale cely problem so zelenou v BA je sirsi. Zeleny len vedia kricat ako sa nici zelen, ale ked ich niekto zavola k stolu tak maju take nenormalne poziadavky ze az. Typickym prikladom je zelen pred tunelom. 15 rokov sa o ten park nikto nestaral a zeleny drzali hubu. Ked prisiel niekto, ze to kupi, nieco postavi a bude aj reko okolia, tak zacali hubovat. Co im branilo cele tie roky zorganizovat brigady a o ten park sa starat tak ako to robi skupinka nadsencov v Horskom parku? Keby HP bol tiez len hora buriny, uz davno tam stoja vily a rezidencie.
Ale to ze tu chyba koncepcia rozvoja zelene, a ze investor ktory vyrube 100 stromov by ich mal nahradit v koeficiente 1:5 alebo 1:6 a nie 2:1 ako sa to robi teraz. Ako to tu pisem, tak je mi z toho normalne blyvno.
aquila
ako zrejme sam dobre vies, az ministerstvo prinutilo si sadnut spolu ZSR a mesto, ked povedali, ze stat neprispeje BA na metro.
ohladne U4 a U6 mas trosku mylne informacie.
konkretne U4 je v drtvej casti pod urovnou resp pod zemou.
U6 je pod zemou len asi z 25% potom je na viaduktoch/estakadach.
ale pointa je v tom, ze v centre to ide pod zemou resp tam kde treba
sam vies, ze v petrzalke som aj ja za urovnovy variant, bolo by zbytocne mrhanie penazi tam stavat podpovrchovy ...
ale co som zasadne proti, je nezmyselne napojenie na safku.
ked tak som za konecne riesenie jedenj radialy, a nie docasne riesenie, ktore tu bude strasit nasledujucih 20 rokov ...