Reakcia na: tr3mp #55454:
tak nejako ale aj tak skor dokazem verit tomu, ze bude postaveny tunel pod dunajom 2x (zvlastne pre VRT a zvlast pre metro), ako ze sa bude pokracovat zo safka dalej ...
teda ak by si cakal na metro, tak by si ICE nevidel (TGV neuvidia tak skoro ani vo viedni )
osobne to vidim, ale nakoniec tak, ze mesto si postavi elektricku po safko, kde ju zakonzervuje.
ZSR postavi eurokoridor a tym to hasne .. zase sa bude v bratislave len lepit ..
aquila
naklady sa odhaduju na cca 14 miliard korun, s tym ze by sa urobilo dvojkolajove tunelove prepojenie popod dunaj, podzemna stanica Filialka, zdvojkolajenie trate od petrzalky a schopnost prijimat vysokrychlsotne vlaky ICE.
dalej je sucastou projektu napojenie na stanicu nove mesto, hlavnu stanicu (tunelmi) ako aj napojenie na letisko.
EU by financovala 90% nakladov.
problem je na strane mesta, ktore sa nechce dohodnut na ziadnej moznosti.
poukazujem na to, ze by sa mohol hned budovat NDS vo svojej finalnej podobe, ze by skratka mesto ZSR a stat spojili a mohol by sa (priklad) robit jeden dvojkolajovy tunel pre zeleznicu pod dunaj a jeden dvojkolajovy tunel pre metro/rychloelektricku, s tym ze jeden pre druhy by bol zachranny.
mesto by to zrejme vyslo drahsie ako terajsi plany, ale vysledok by stal za to...
preto narazam na malost MsU ...
inak MC nove mesto samozrejme chce pozemky vo fililake