K tomu využitiu železničného tunela pre NS MHD len zopakujem, že všetky zatiaľ publikované zámery neobsahovali rozvedený konkrétny spôsob využitia, takže posúdiť návrh nemôžem ...
Ámos: Na ten vysoký podiel zelene na obyvateľa v Bratislave má vplyv aj to, že značnú časť mesta tvorí zeleň (našťasie). To však nie je vnútromestská zeleň, ktorá je na ústupe. Čo sa týka Medickej alebo záhrady pri pionierskom paláci, či Sadu J. Kráľa, nikdy som nemal pocit, že by boli málo navštevované ...
"Keby HP bol tiez len hora buriny, uz davno tam stoja vily a rezidencie." - Stav parčíku pred tunelom podľa mňa pripomína horu buriny skôr teraz Určitá časť ochranárov nemala dôvod pred výrubom protestovať - stromy stáli a na pohľad im nič nebolo ... tak čo riešiť? A ako vieš, že sa ochranári o nič nesnažili? Problémom skôr je, že činnosť ochranárov je prakticky nehonorovaná a tak sa do toho okrem pár nadšencov nikto nehrnie a vzhľadom na kopu problémov tiež nemôžu riešiť všetky (mimochodom v ochrane zelene prebehlo posledných 15 rokov dosť veľa akcií), čiže napr. taký brihády v celkom zachovalom parčíku (z hľadiska stavu stromov) nebol až tak veľmi aktuálny. Mimochodom, v takom HP majú tiež problémy s vilkami, niektorí "susedia" si už posunuli plot o nejaký kúsok na úkor parku ... inak proti výrubu parčíka pred tunelom boli zrejme aj nadšenci z HP
Re Dopravak: To je pravda. Preto ma prijemne prekvapila Eurovea.
Ale cely problem so zelenou v BA je sirsi. Zeleny len vedia kricat ako sa nici zelen, ale ked ich niekto zavola k stolu tak maju take nenormalne poziadavky ze az. Typickym prikladom je zelen pred tunelom. 15 rokov sa o ten park nikto nestaral a zeleny drzali hubu. Ked prisiel niekto, ze to kupi, nieco postavi a bude aj reko okolia, tak zacali hubovat. Co im branilo cele tie roky zorganizovat brigady a o ten park sa starat tak ako to robi skupinka nadsencov v Horskom parku? Keby HP bol tiez len hora buriny, uz davno tam stoja vily a rezidencie.
Ale to ze tu chyba koncepcia rozvoja zelene, a ze investor ktory vyrube 100 stromov by ich mal nahradit v koeficiente 1:5 alebo 1:6 a nie 2:1 ako sa to robi teraz. Ako to tu pisem, tak je mi z toho normalne blyvno.
81-71:
To, že si komunisti mysleli, že po výstavbě metra nejsou potřeba tramvaje, byla samozřejmě blbost. Metro má své velké opodstatnění, ale na popojíždění v centru města efektivní není - velká hloubka. Návrat tramvají na Václavské náměstí je asi největší spor o tramvajích, který rozdělil obyvatele Prahy na 2 části - na zaryté odpůrce a na nadšené stoupence. Bůh ví, jak to dopadne, každopádně pravdu má ten, kdo tvrdí, že rušení tramvajových tratí v centru Prahy za komunistů byla blbost. Já si myslím, že tramvaje se časem na Václavák vrátí, ale jen do jeho horní poloviny, na Můstek a Příkopy asi už nikdy ne.
No, pockaj si na skutocny stav po reko, lebo u nas na vizualizaciach je tiez plno zelene, len cestou sa to akosik zasekne.
Inak BA je mesto s jednym s najvyssich podielov zelen na obv. vobec. Akurat si vsetci zvykli nadavat, ze v meste nie je zelen, ale Medicka, Grassalkovichova, Horsky park, a ostatne parky v meste zivaju prazdnotou!
Ja by som sa chcel len spýtať že prečo v Bratislave zakaždým ked nasneží nechodia električky? To aj v iných mestách zakaždým po snežení prestanu jazdiť električky?
1.Teraz je problem v tom že výhybky zamrzaju či su upchane snehom ?
2 . nebolo by možne nasadiť na každu radialu 1 električku s pluhom? t.j 5 električiek ( dá sa pluh nasadiť aj na bežnu elinu?)
Celé rušenie trolejbusov v Banskej Bystrici je totálny nezmysel ?
V Banskej Bystrici som okrem Šachtičiek ešte nebol, a už vôbec som tam neskúšal MHD, ale z fotiek z netu usudzujem, že trolejbusy sú tam v celkom dobrom techtickom stave, trolejové vedenie nebolo postavené až tak dávno, takže tam prevádzke trolejbusov nič nebráni.
Práve naopak, mohla by sa ešte rozvíjať.
A že to primátor BB odsúhlasil, tak to je už moc ?
Konečne mi info o tejto kampani osvetlilo to, že prečo, som v 1 tramvaji, keď som bol predvčerom vo Wien videl nápisy po anglicky. Inak musim povedať, že to vyzerá v reáli celkom dobre.
Myslíš, že je celá povrchová doprava nanič, keď ju rozhádže sneženie? Načo ale potom rekonštruujeme železničné koridory a budujeme diaľnice, keď tie sú podobnými výkyvmi počasia takisto ovplyvnené, niekedy dokonca ešte fatálnejšie?
presne, tunak je vidno, ze cely plan nadzemnej urovnovej elektricky, ako sa tu prezentuje na imhd.sk je uplne na pikacu
vo viedni aj napriek uplne inej starostlivosti o cesty a odhrananiu nie len ciest ale aj chodnikov teraz je vsetko mozne, len nie kalamita
a to hlavne vdaka bezproblemov fungujucemu metru
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Andy