Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ámos #55274:
e #55274 ževraj sa majú budúci rok robiť 10x reko 2xT3P a 8xK2S ale s klasickým čelom.
Celemu gangu iMHD prajem stastne a vesele vianoce ?

Re #55243 Andy: A cim sa to lepilo predtym?

Re #55249 fobust: Ja som napisal ze Porschetra sa mi paci, aale ze ta cena je dost vysoka a kedze netusim ani priblizne cenu ziadnej inej eliny tak som to nevedel porovnat ci je vyhodna alebo nie.

Pls viete mi tu niekto povedat cenu nejakej NP eliny?

Re #55260 fobust: este doplnim, 14T ma 69miest na sedenie a nieco okolo 231 na statie
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: slovanista21 #55160:

"-Prepojit tram route na Safku a na Trnavskom myte nasledovne:
Cez Malu scenu,Kablovku,ASMN,Karadzicova(tusim sa tak vola),Trnavske myto??"
Tam už akosi niet miesta.
"-L4 nechat premavat v sedle aj tie dve hodiny ktore zo Zlatych pieskov nechodia tramvaje (okolo obeda)"
Ja by som skôr rozšíril obdobie ukončenia na Novom Meste. V sedle na Zlaté stačí linka 2.
"-Postavit davnejsie planovanu vozovnu Dubravcice"
V tom s Tebou plne súhlasím, už to dávno malo byť. Odpadla by kopa jalových km.
"-nechat L 12 premavat nasledovne : Dubravka - KV - nabrezie - Safko - nam SNP - tunel - KV - Dubravka"
Zatiaľ sa nedá kvôli výhybke pri Veľkom Baťovi. Až bude výhybka, bude už zrejme aj nové linkovanie.
"-Nechat vecer zajst dve L9 do dubravky a nasadit ich z dubravky na L5 a tym zahustit a predlzit premavku tejto linky vecer kedze chodi len do cca 21,00"
Z Dúbravky ide posledná 5 o 21.38, čo je bohato dosť.
"-nechat dva spoje L 17 zajst az d race rano"
Prečo? Tam je kapacita dostatočná a je posilnená aj dvomi súpravami z linky 9, ktoré prechádzajú na linku 11.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: slovanista21 #55167:
Prerátavať intervaly sa Ti nechce? Tak odkiaľ vieš, že ti budú stačiť 3/4 vozového parku?
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Peon #55162:

a) Na letisko idú dva spoje, ale jeden ide potom naprázdno nazad, lebo robí služobák, ktorý potom pokračuje z Rádiovej ako 513.
d),e) Niektoré robia služobáky a niektoré by zasa boli súbežné s prvými spojmi denných liniek.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Peon #55148:
"Pozrel som si na 24.12. aj SAD najmä v smere na Stupavu, tam práveže majú niektoré spoje v poznámkach, že nejde 31.12., ale na Štedrý večer podľa toho ide. Dožvie aká bude naplnenosť tých spojov... A prečo práve na Silvestra nejdú a na Štedrý večer idú?"
Ja som zatiaľ listoval v SADistickom CP len zbežne, ale nezdá sa mi, že by bolo veľa spojov, ktoré idú 24.12. a nejdú 31.12. Na niektorých linkách sa také nájdu, ale väčšinou s tým, že predchádzajúci alebo nasledujúci spoj nejde 24.12. a ide 31.12. Treba tiež brať do úvahy aj to, že 24.12. sa jazdí ako v nedeľu, kým 31.12. ako v sobotu - preto spoje "b" majú len poznámku "nejde 31.12.", ale na Štedrý deň nejdú tiež.

"Ako tak pozerám na www.cp.sk , zdá sa, že vlaky večer 24. 12. nie sú nijak obmedzené, napr. väčšina na tratiach 110, 120 ide denne a Štedrý večer nie je pre ne výnimkou."
Dôvod môže byť v tom, že na železnici sú viacdenné obehy a obmedzenia jazdy ich výrazne komplikujú. Predstav si napr. súpravu, ktorá ide večer Ba-Leopoldov a ráno pokračuje do Žiliny. Druhá súprava ide večer Žilina-NMnV a ráno pokračuje do Ba. Na pohľad jednoduché - večerné vlaky nepôjdu 24.12. a ranné 25.12. Ale prvá súprava je 5-vozňová z domovskej stanice Trenčianska Teplá a druhá 6-vozňová zo Žiliny. A už máš problém, ako povymieňať súpravy medzi obehmi.
Ak si pozrieš lokálky, kde súpravy pendlujú tam a späť, tak tam sa sviatočné obmedzenie vyskytuje častejšie (116, 125, 128...). Je ich síce menej než bývalo, ale to je dané tým, že vlaky, ktoré nechodili cez sviatky, už nechodia vôbec 🙂.
Reply on: Peon #55269:
Neviem, ci je namieste zaoberat sa logickostou prvych a poslednych odchodov. Je nerealne chciet, aby useknute denne grafikony vyhovovali vsetkym nadvaznostiam. Tak napriklad posledna 83 z Dubravky je dobra pre tych, ktori zmeskaju nocaky a chcu ist do Petrzalky, ale aj pre tych, co este chcu ist do centra. Co sa tyka poctu cestujucich, pri vacsine liniek sa cislo pri poslednych odchodoch bude blizit k nule.

79 a 80 boli chybne na DPB, uz su tu v poriadku. Inak, vlani nemohla byt 80 vynimkou, lebo ta linka este neexistovala 🙂

A este k CP - treba brat aj ohlad na to, ze pri robeni grafikonu sa zohladnuju prestavky, a tak su niektore odchody ine ako podla CP - napr. ak su klasicke odchody 17.00, 17.15, 17.30, 17.45 a 18.00, kludne mozu byt vianocne odchody 17.00, 17.22, 17.45 a 18.00 a jeden z vozov uz ide do vozovne, aby na druhej konecnej nemusel pol hodinu prestavkovat. Vacsina nocakov je okrem toho robena ako prejazdy z dennych liniek. Takze by som to uzavrel tak, ze s usekavanim grafikonov to nie je take lahke, ako to moze na prvy pohlad vyzerat 🙂
Reply on: AAA #55286:
No, predpokladám, že vzhľadom k tomu, že v uvedenom čase je na cestách minimálna premávka, teda zdržanie veľmi nehrozí (ibaže by sa vodič šuchtal), by si to aj mohol stihnúť.
Mám jednu otázku k noci z 24. na 25.12.:
Keď má prísť 516 na Záhorácku o 22:59 a 212 má odchádzať 23:00, myslíte, že keď pôjdem už zmieňovanou 516, stihnem tú 212, alebo sa na to nemám spoliehať. ?
Reply on: 81-71 #55283:
Trumpeta ? ? Ale dik za zelanie (to vianocne myslim) 🙂
A zasa vynechal spoj 95 z odchodom 22:10 Romanova , pribl.17 minút bezva čakanie na smradoIK nosný system. ?
Šťastné a veselé Vianoce všetkým diskutujúcim a fandom dopravy a všetko dobré v Novom roku 2006! A Bratislave želám čo najskôr NDS v podobe ťažkého metra ?
Šťastné a veselé Vianoce všetkým diskutujúcim a aj ostatným.
Reply on: Mike #55279:
Tak s tým ohľadom na prestup na iné linky im to nie vždy vychádza ako som spomínal v príspevku #55269

Áno, aj čerpacie stanice sú v BA nonstop a dožvie aké zamestnania vtedy ešte musia pracovať...

Hej, asi je to s tými poslednými odchodmi 79 a 80 nejaká chyba...
Reply on: Mike #55279:
A ešte je to robené aj s ohľadom na vozidlá z denných liniek, ktoré robia prejazdy na nočné linky. Tak, aby boli už 18:49 bezpečne na Hl. Stanici, pripravené na odchod ☺
(Prejazdy sú úplne iné ako na bežný víkend)
Bežne chodia nočáky nasledovne:
501, 504, 506, 507, 510, 512, 515 - kĺbové
502, 503, 505, 508, 509, 511, 513, 514, 517 - sólo
518 - midi
516 - dva trolejbusy 14Tr z vozovne Hroboňova
Či to bude aj zajtra tak, neviem. Z vozovne Krasňany sa môžu prehodiť vozy sólo a midi (SOR), tamto nebude až tak podstatné.

Ináč prajem všetkým diskutujúcim a čitateľom z iMHD príjemné prežitie vianočných svitakov plných pokoja, lásky a radosti.
?
Reply on: Peon #55269:
Tá 79 a 80 zajtra sú podľa mňa preklepy. Ak si všimneš, tak sú rovnaké odchody ako 31.12, tak omylom to nejako prekopírovali. A že to iMHD prebralo automaticky z DPB... ? A navyše minulý rok to určite nebolo.
Tie večerné 63 a 67, to je aj preto, že odvezú zamestanancov DPB z vozovne Trnávka a Jurajov Dvor domov, a že sú Vianoce, tak to bude brať aj bežných ľudí, a dokonca aj pri jazde späť do vozovne (však nepôjdu po trase naprázdno.)
A ostatné posledné odchody sú robené najmä s ohľadom na prestávky (či vodič bude, alebo nebude mať za službu 30 min. PP) a snáď aj s ohľadom na prestupy na iné linky a trakcie (A-BUS/T-BUS, či A-BUS/TRAM) ☺
Prvé 74 a 77 sú určite kvoli Slovnaftu, Spaľovni a možno prevádzkam pozdĺž Slovnftskej.

a môžeš si tipovať, že koľko prevádzok akých rôznych zamestnaní robí non -stop aj cez Vianoce, resp. začína 25.12 skoro ráno. Možno aj oni mali nejaké akceptované požiadavky na DPB ohľadom prvých a posledných odchodov (neviem)
To ani zďaleka nie sú iba hasiči, záchranka a policajti.
Tak vám všetkým prajem príjemne strávené tieto sviatky pokoja, mieru a totálneho obžerstva. ?
Reply on: Ámos #55274:
No neviem, ale podľa mňa by sa malikupovať aj nejake nové T-busy ako náhrada za jestvujúce 14 Tr.
Reply on: Ámos #55273:
Jáj, čo ty tak nahnevane na mňa? Ja som to uviedol len ako takú zaujímavosť. Samozrejme, že viem čo je NOU (môj strýko tam pred niekoľkými rokmi najskôr úspešne, ale po čase neúspešne dobojoval s rakovinou).

Samozrejme, že som rozmýšlal prečo je to tak a došiel som presne k tým istým záverom ako ty a diskutujúci AAA. Ale aj tak mi to pripadá dosť zaujímavé na to, aby sa o tom diskutovalo. ☺

Išiel som už aj cez Lieskovec ku Štátnym lesom (pozri môj príspevok #46553 ). Lenže cez bežné dni ide odtiaľ posledný spoj 22:35 h, zatiaľ čo na niektorých linkách aj po 23:30 h z konečnej (napr. 37-ka zo Záhorskej Bystrice).

Kopčany sú od najbližších zastávok liniek nočákov tiež dosť ďaleko. Najbližšie je určite zastávka 508-ky "Kolmá", čo je bližšie než z Podunajských Biskupíc do Lieskovca. Tak mi napadlo, že či by tá 80-ka nemala mať na Štedrý večer po 18:50 h zriedené intervaly (napr. išiel by len každý tretí spoj). Prečo má byť časť Petržalky obsluhovaná 80-kou zvýhodnená oproti ostatným častiam, kde budú premávať iba nočáky v 75-minútových intervaloch?

Re #55275 mrcheef: No ale ako pôjdu starší nemotorizovaní Prievozčania na polnočnú omšu a späť? Nočák ani mimoriadnu linku pri tej príležitosti nemajú...
Peon: L66 Ti pripada ze na Stedry den posledny odchod bude nevyuzity? Ved prechadza cez oblasti,kde su 2 kostoly, do zadnej casti Prievozu nocak nechodi a byvaju tam sami stari ludia a tym padom to je jediny sposob ako sa dopravia domov z kostola a od pribuznych.Tak ako to tu uz spominal Amos, tie odchody urcite maju svoje opodstatnenie a urcite budu vyuzite.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.