Ak je to pravda, tak je to moj prvy dnesny splneny sen. Teda az na tie cela, lebo cestujuci si snimi mysli, ze je to novy voz a to je velmo dolezite. Dufam, ze to tak bude pokracovat aj dalej, len sa nechcem dopredu tesit.
No ved hej, mali. Ale budma radi aspon za hento. Nepopieram, ze by ma potesili 10 solo troflov a 3 klbaky, K2Sky styri alebo pat a este nejake styri T3P. Ale hold, penazi tolko nie je, tak budme radi aspon za hento zlepsenie.
Re #55249 fobust: Ja som napisal ze Porschetra sa mi paci, aale ze ta cena je dost vysoka a kedze netusim ani priblizne cenu ziadnej inej eliny tak som to nevedel porovnat ci je vyhodna alebo nie.
Pls viete mi tu niekto povedat cenu nejakej NP eliny?
Re #55260 fobust: este doplnim, 14T ma 69miest na sedenie a nieco okolo 231 na statie
"-Prepojit tram route na Safku a na Trnavskom myte nasledovne:
Cez Malu scenu,Kablovku,ASMN,Karadzicova(tusim sa tak vola),Trnavske myto??"
Tam už akosi niet miesta.
"-L4 nechat premavat v sedle aj tie dve hodiny ktore zo Zlatych pieskov nechodia tramvaje (okolo obeda)"
Ja by som skôr rozšíril obdobie ukončenia na Novom Meste. V sedle na Zlaté stačí linka 2.
"-Postavit davnejsie planovanu vozovnu Dubravcice"
V tom s Tebou plne súhlasím, už to dávno malo byť. Odpadla by kopa jalových km.
"-nechat L 12 premavat nasledovne : Dubravka - KV - nabrezie - Safko - nam SNP - tunel - KV - Dubravka"
Zatiaľ sa nedá kvôli výhybke pri Veľkom Baťovi. Až bude výhybka, bude už zrejme aj nové linkovanie.
"-Nechat vecer zajst dve L9 do dubravky a nasadit ich z dubravky na L5 a tym zahustit a predlzit premavku tejto linky vecer kedze chodi len do cca 21,00"
Z Dúbravky ide posledná 5 o 21.38, čo je bohato dosť.
"-nechat dva spoje L 17 zajst az d race rano"
Prečo? Tam je kapacita dostatočná a je posilnená aj dvomi súpravami z linky 9, ktoré prechádzajú na linku 11.
a) Na letisko idú dva spoje, ale jeden ide potom naprázdno nazad, lebo robí služobák, ktorý potom pokračuje z Rádiovej ako 513.
d),e) Niektoré robia služobáky a niektoré by zasa boli súbežné s prvými spojmi denných liniek.
"Pozrel som si na 24.12. aj SAD najmä v smere na Stupavu, tam práveže majú niektoré spoje v poznámkach, že nejde 31.12., ale na Štedrý večer podľa toho ide. Dožvie aká bude naplnenosť tých spojov... A prečo práve na Silvestra nejdú a na Štedrý večer idú?"
Ja som zatiaľ listoval v SADistickom CP len zbežne, ale nezdá sa mi, že by bolo veľa spojov, ktoré idú 24.12. a nejdú 31.12. Na niektorých linkách sa také nájdu, ale väčšinou s tým, že predchádzajúci alebo nasledujúci spoj nejde 24.12. a ide 31.12. Treba tiež brať do úvahy aj to, že 24.12. sa jazdí ako v nedeľu, kým 31.12. ako v sobotu - preto spoje "b" majú len poznámku "nejde 31.12.", ale na Štedrý deň nejdú tiež.
"Ako tak pozerám na www.cp.sk , zdá sa, že vlaky večer 24. 12. nie sú nijak obmedzené, napr. väčšina na tratiach 110, 120 ide denne a Štedrý večer nie je pre ne výnimkou."
Dôvod môže byť v tom, že na železnici sú viacdenné obehy a obmedzenia jazdy ich výrazne komplikujú. Predstav si napr. súpravu, ktorá ide večer Ba-Leopoldov a ráno pokračuje do Žiliny. Druhá súprava ide večer Žilina-NMnV a ráno pokračuje do Ba. Na pohľad jednoduché - večerné vlaky nepôjdu 24.12. a ranné 25.12. Ale prvá súprava je 5-vozňová z domovskej stanice Trenčianska Teplá a druhá 6-vozňová zo Žiliny. A už máš problém, ako povymieňať súpravy medzi obehmi.
Ak si pozrieš lokálky, kde súpravy pendlujú tam a späť, tak tam sa sviatočné obmedzenie vyskytuje častejšie (116, 125, 128...). Je ich síce menej než bývalo, ale to je dané tým, že vlaky, ktoré nechodili cez sviatky, už nechodia vôbec .
Neviem, ci je namieste zaoberat sa logickostou prvych a poslednych odchodov. Je nerealne chciet, aby useknute denne grafikony vyhovovali vsetkym nadvaznostiam. Tak napriklad posledna 83 z Dubravky je dobra pre tych, ktori zmeskaju nocaky a chcu ist do Petrzalky, ale aj pre tych, co este chcu ist do centra. Co sa tyka poctu cestujucich, pri vacsine liniek sa cislo pri poslednych odchodoch bude blizit k nule.
79 a 80 boli chybne na DPB, uz su tu v poriadku. Inak, vlani nemohla byt 80 vynimkou, lebo ta linka este neexistovala
A este k CP - treba brat aj ohlad na to, ze pri robeni grafikonu sa zohladnuju prestavky, a tak su niektore odchody ine ako podla CP - napr. ak su klasicke odchody 17.00, 17.15, 17.30, 17.45 a 18.00, kludne mozu byt vianocne odchody 17.00, 17.22, 17.45 a 18.00 a jeden z vozov uz ide do vozovne, aby na druhej konecnej nemusel pol hodinu prestavkovat. Vacsina nocakov je okrem toho robena ako prejazdy z dennych liniek. Takze by som to uzavrel tak, ze s usekavanim grafikonov to nie je take lahke, ako to moze na prvy pohlad vyzerat
No, predpokladám, že vzhľadom k tomu, že v uvedenom čase je na cestách minimálna premávka, teda zdržanie veľmi nehrozí (ibaže by sa vodič šuchtal), by si to aj mohol stihnúť.
Mám jednu otázku k noci z 24. na 25.12.:
Keď má prísť 516 na Záhorácku o 22:59 a 212 má odchádzať 23:00, myslíte, že keď pôjdem už zmieňovanou 516, stihnem tú 212, alebo sa na to nemám spoliehať. ?
Šťastné a veselé Vianoce všetkým diskutujúcim a fandom dopravy a všetko dobré v Novom roku 2006! A Bratislave želám čo najskôr NDS v podobe ťažkého metra ?