Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
V Karlovej Vsi sa začalo s demontážou reťazovkového trolejového vedenia vybudovaného počas rekonštrukcie električkovej trate v roku 1992. Reťazovkové trolejové vedenie, používané aj na železnici a rýchlodráhach, bolo pri tejto rekonštrukcii vybudované v úseku Riviéra - Karlova Ves. Pri tomto type vedenia je nosné lano vedené súbežne nad trolejovým vodičom, ktorý je s nosným lanom spojený v pravidelných vzdialenostiach zvislými závesmi. Napriek tomu, že sa vedenie osvedčilo v intenzívnej premávke na Karloveskej radiále, nahradené bude obdobným vedením ako na zvyšku siete električkových tratí.

Nechápem tomuto kroku... ? ❓ ?
Reply on: KLF #50174:

1) Ráno okolo siedmej som drtil bajkom po Obchodnej a kde nič - tu nič a tam tiež nič, nedeje sa úplne a vôbec nič (zatiaľ)...
Jaktozto novacik tu na fore (vacsinu z vas fakt nepoznam, stare xychty s anejak vytratili...) 😉 mam 2 otazky:

1) na Obchodnej sa aj zacalo pracovat, alebo sa len vylucili eliny ?
2) preco vyluka na Kapucinskej sa zrusila ? Snad to nechcu robit az na buduci rok ???
Reply on: tomas1 #50155:
Aj ja som za taký semafor jak na železnici... Ale čo natom, niektorí ľudia by nedodržiavali ani to... viď priecestie vlakové Tnavská cesta-Ivanská cesta...
Reply on: tomas1 #50169:

Ako kde, ale keby chodci počuli...
Článok dobrý, akurát trochu kydal...
Ja by som bol tiež rád keby tu niekto konečne detailne popísal tie chyby interiéru Ik435.
#50156 TeBeCe: "normalny clovek nepotrebuje ziadny semafor, staci ked sa jednoducho pozrie ci sa elektricka nepriblizuje. a kto prehliadne elektricku tak s velkou pravdepodobnostou ani nedovidi na semafor" - Máš čiastočne pravdu.
ko kde, ale keby chodci počuli aj zvonenie tak by možno neprebehovali cez trať jak magori keď uvidia svoju električku (v Prahe tuším nedávno tak niekoho zabilo). ☠
____________________________
Re #50167 NN - K článku "MHD ide príkladom": Ďalšia bonusová úloha je pri automatoch na lístok, napr. na Šoltésovej som nedávno s automatom prehral, nedal mi ani lístok ani mi nevrátil mince ? . Článok dobrý, akurá trochu kydal na nové 5ržalské linkovanie.

Ja by som bol tiež rá keby tu niekto konečne detailne popísal tie chyby interiérun Ik435. ❓
Spectre:
Tak pod tím, co jsi napsal bych se klidně podepsal. Máš naprostou pravdu a ten problém tu popisuji už léta.

"V DPB neexistuje unifikácia. Unifikáciu trakcií ja moc neuznávam, ale unifikácia jedného typu v rámci smradobusov. Ani tak ani tak nebude dobre."

No jo takže potom tedy není chyba v unifikaci, ale v tom, že NEUNIFIKUJE DPB!!! A to je rozdíl.

Samozřejmě, že dnes jiná možnost než unifikace neexistuje, protože jen ztěží by se dnes v globálu uživil výrobce orientovaný jen na trolejbusy. Pakliže DPB koupí 25Tr Citelis, pak je asi opravdu nejrozunější kupovat Citelisy.
Reply on: hoppusmark #50163:
no to by ma tiez zaujimalo, co je na interieri zle, ved predsa usporiadanie sedadiel sa da prakticky lubovolne menit u takeho IK435 s plochou podlahou, chapem ze u NP busov ktore v BA vobec nejazdia je asi dolezita sirka tej ulicky medzi vyvysenymi sedadlami ale beztak aj tam sa s nimi da manipulovat

inak sa musim pripojit k tvojmu dojmu, ze Tambusy povazujem v BA za busy s najlepsie riesenym interierom, neviem preco ale je to jediny bus v BA z ktoreho mam dojem ze cestujem naozaj mestskou HROMADNOU dopravou, kde clovek citi v buse nejaky priestor a ze je to naozaj robene pre kvanta ludi, takyto dojem urcite nemam z IK435 ktory mi pride byt vnutri maly, nastupovanie a vystupovanie neviem zhodnotit, az tak casto sa nim nevozim (ako u IK435) a neskumam to, akurat aj vcera cestou na zastavkou moj pohlad spocinul na krizovatke stojacom tambuse kde som zvonka obdivoval ze tak nejak si predstavujem priestorovo bus MHD, domov som siel samozrejme IK435

inak:
S.A.O. Lučenec predstaví na veľtrhu v Nitre nový model autobusu
http://www.sme.sk/clanok.asp?cl=2397203

http://romanmoravcik.blog.sme.sk/c/21506/MHD-ide-prikladom.html
Reply on: Spectre #50165:
Veľa podnikov na západe IMHO nakupuje takmer v každej sérii od iného výrobcu. Netvrdím, že je to ideálne, ale je to tak.

Inak čo je to "debilné usporiadanie interiéru", ktoré tu pri Ik4xx stále popisujete? 2+2 vzadu? Netvrdím, že je to dobré, ale nebude to náhodou tým, že Ik4xx jednoducho neunesie toľko vlkov, ako tanky Ik2xx?
Reply on: m@rtin #50142:
Aby to nevyznelo negativisticky. Ja si Škodu Ostrov aj cez tieto "chyby" veľmi vážim a pri spomienke na 14/15Tr, či 21/22Tr len ťažko zatlačím slzu.

V Bratislave je jeden problém. Dodávateľ sa vyberá na základe neviemčoho. Objednajú sa vozy na základe tiežneviemčoho. Ikarusy 435 majú dobrý základ, ale mohli vyzerať úplne inak. Normálne usporiadanie interiéru, dopyt, prevodovka VOITH a pod.
(Aspoň že tie kinderká su v default výbave relatívne inteligentne spravené a nechodia do BA nejaké potvory 😉 )

V DPB neexistuje unifikácia. Unifikáciu trakcií ja moc neuznávam, ale unifikácia jedného typu v rámci smradobusov. Ani tak ani tak nebude dobre. Vysvetlím:
Nejaký múdry ujo, prípadne celý kolektív osvietencov (v prípade mesta BA skôr zhasnutcov 😉 ) si vymyslí: "Hurá hop, kúpime duozvrátenosť na Dlhý diel". Kúpi sa duozvrátenosť, napr. Slinťák. Potom si opäť nejaký mestskí údi vymyslia: "Zhrdzavel nám csabaykolbász, už by sa patrilo kúpiť nejaký nový smradobus" a príde 50ks niečoho. ...atď...atď

Karosy, Tambusy, Ikarusy 4xx, Kinderká, Slinťáky... čo ešte

Prečo si nemôžme vybrať nejakého skutočne renomovaného európskeho výrobcu (či už to bude Karosa, MAN, Mercedes, VanHool, Volvo alebo neviemčoešte) a od toho _pravidelne_ kupovať vozy? Miesto toho sa tu furt vypráva do luftu, prípadne sa špekuluje nad plyňákmi a inými blbosťami.

Nech sa teda kupuje pre mňa za mňa aj Citybus (subjektívne pocity stranou), ale nech je to od jedného normálneho výrobcu a nech to chodí pravidelne. Nech sa DPB dohodne s výrobcom, v dnešnej dobe nie je problém spraviť voz presne tak, ako to prevádzkovateľ chce. PREBOHA, NECH TO TU UŽ KONEČNE FUNGUJE ASPOŇ TROCHU NORMÁLNE

...TAK, a pokazil som si pekný večer naparovaním sa nad MHD 😞
Reply on: hoppusmark #50163:
S interiérmi sa zhodneme. Citybus má blbý interiér na prvý pohľad, pre nás zasvätených snáď netreba ani hlbšie rozoberať (spovedať z kacírstva sa budem iba vrchnému vysokomýtskemu inkvizítorovi) ?
to all: som si všimol vaše komentáre k interiérom autobusom. V tomto sa vážne nevyznám, takže by som rád vedel čo považujete za dobrý interiér autobusu, resp. ako by mal taký interiér vyzerať, prípadne aj nejaký príklad...

Boli tu názory, že zlé interiéry majú napr. Citybus a Ik435..Prečo?

Podľa môjho názoru a skúsenosti najlepší interiér v BA majú TamBusy(kíbové), v krátkych sa vôbec nevozím a tak nemôžem hodnotiť..
Je tam dosť miesta okolo dverí, jednoduchší pohyb ľudí, menej "bariér" v podobe predelov medzi dverami a sedadlami.Takisto je tam málo sedadiel 2+2 na šírku..
Samozrejme pohodlnosť drevených sedačiek je už o niečom inom ?

Tak vopred ďakujem za vaše názory, možno sa opäť niečo zaujímavé dozviem ?
ešte na doplnenie, to je dobrá otázka:

koľko času sa podľa vás dá preferenciou ušetriť na jednotlivých križovatkách na karloveskej radiále (až do Dúbravky)?
Reply on: TeBeCe #50156:
ten semafor tam ale nie je ani tak na upozorňovanie na prichádzajúcu električku, ale preto, aby pustil otáčajúce sa resp. križujúce auto až vtedy, keď môže prejazd traťou ukončiť - najmä na Karloveskej býva taká hustá premávka, že sa autá nemôžu zaradiť a dlho stoja na koľajach. A to je presne úloha CSS - rozseknúť ten hustý prúd na hlavnej ceste a pustiť aj toho, kto prichádza z vedľajšej. Takže radšej menej prejazdov cez trať, ale takých, kde je možnosť bezpečne sa otočiť - s odbočovacím pruhom a semaforom. Nápad je to veľmi dobrý, otázkou bude realizácia. Nie je to preferencia smerujúca k skráteniu jazdnej doby električky, ale k zvýšeniu spoľahlivosti a pravidelnosti prevádzky.
SZKV:
No samořejmě, že měla být Škoda Ostrov prodána, jenomže tehdy to byla pouze dceřinná společnost Škody Holding, ta měla vše v rukou. Nadruhou stranu určitě si vzpomínáte na doby, kdy řvali rudofašisti, že se prodává české zlato do západních rukou.

Citybusy znám jak své vlastní boty, takže netřeba popisovat...:)
Samozřejmě, že mají spousty much, ale po motorové stránce, elektrika, přístupnost pro mechaniky, živost vozu atd. Jsou opravdu na vysoké úrovni. Co je ovšem opravdu zpatlané, je interiér. Druhá série Citybusů od #3330 (V Praze) nemá vzadu sníženou podlahu jen kvůli marketingu (100%NP), ale je to kvůli motoru Iveco a hřídeli k náparvě, která se musela nacpat výš než bylo žádoucí u Citybusů z první série. Proto ty sedadla na vysoké podestě.

Ovšem jednu výhodu tu přeci jen přineslo a to motor Iveco Cursor, který má spotřebu srovnatelnou se Citarem a oproti motoru Renault se zdá být i o dost spolehlivější.

"takže byly pro normálně rostlého člověka dostupná všechna místa ve voze"
Nebyly a nejsou, měřím 183 cm a za vysokého se nepovažuji. A v Citybusu* si pohodlně sednu opravdu jen na sklápěčky na plošině.
*Ve všech nízkopodlažních vozech se mi nesedí pohodlně.

"kloubová verze je v tomto ohledu v pohodě"
Není, ta tam má místa na sedadlech ještě méně. Jezdím s ní každý den na lince 119.

V Paříži už samozřejmě kupují Agory s motory Iveco, ale jedná se především o kloubové vozy. To, že tam nejezdí typické české třídvéřové Agory je dáno hlavně celozápadoevropským specifikem (nástup předem). Třídvéřové jsou snad už jen předchůdci Agor R312, které se dvoudvéřové standartně snad ani nevyráběly.

Já už tu psal roky, že dokud se nezmění v DPB přístup k MHD, nikdy nebude veřejná doprava v BA v pohodě. Ikdyby dostával DPB mnoho miliard korun, stále by jezdily vozy špinavé a služby byly mizerné. Ale nechme toho, je to dokola ta samá píseň, která se tu rozebírala X-krát.
Reply on: AAA #50135:
budes sa divit, ale z cilizskej 🙂 torzo z byvalej L97 a taktiez aj 78 uz nemozem povazovat za rozumnu dopravu....
Reply on: Mikimaus #50157:
sak preco to spravit na jednu vyluku, ked mame moznost cestujucich dopliest dvomi po sebe iducimi vylukami ? asi sa magoriat spolieha na to, ze sa pri tom uplne zabudne na petrzalku ?
Reply on: TeBeCe #50148:
Na svojej stranke ma DPB stale informaciu v polozke Vyluky na rok 2005 aj Kapucinsku a aj Obchodnu...len neviem ako to stihnu... ? Bolo mi to hned od zaciatku podozrive, ked este v piatok neboli oznam o vyluke. Dnes dokonca este neboli zmenene ani CP L5 ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.