"Dostupnosť na zastávku MHD bola stanovená na 400 metrov, resp. do 5 minút pešej chôdze" - akurát článok zabúda dodať, že toto pravidlo bolo platné aj pred optimalizáciou (snáď jedinou výnimkou je bezprostredné okolie zastávky Výstavisko).
"cestujúci sú nútení prestupovať, t. j. vo väčšine prípadov strácať čas a platiť viac." - Tento výrok je podľa mňa nepravdivý. Keď už, tak malo byť napísané "strácať čas ALEBO platiť viac", čo by bolo na diskusiu. Vzhľadom na to, že väčšina platiacich cestujúcich má električenku, nie sú nútení platiť viac.
"aj rozhodnutie, že zrušením zastávky "Mladá garda" vyrieši problém, lebo v nej ubytovaní študenti budú prinútení cestovať električkou(!)." - Tento bod som si nie úplne istý, no ak sa nemýlim, tak zrušenie zastavovania na zastávke Mladá garda sa
plánuje len pre 59 - teda je to návrat do čias pred optimalizáciou. Ak je to zrušenie aj pre 75, tak sa ospravedlňujem.
"Bodkou symbolickou je odstránenie MHD z Viedenskej cesty - z oddychovej a obchodnej zóny, pričom nemálo Bratislavčanov si pamätá na "tam" - z niekdajšieho Mosta ČA -smerujúcu električku č. 6, resp. X." - Linka č. 6 premávala len po zastávku Sad J. Kráľa. Do uvedenej lokality premáva aj dnes linka č. 50, na opačnú stranu (keď už sa hovorí o obchodnej zóne) je možné dostať množstvom liniek na zastávku Aupark.
Vážený Pražáci. Je nám v BA super. DPB ako Mercedes Volva a iné neznáša... má rado same IK ako samý Maďar v BA. V elinách to naďalej hompála, niektorý vodič sa prehnane vlečie a niekto neplinule brzdou trhá ? Niekde sú okienka zapečené, hrdzina spod okien prezrádza starobu, hlučnosť sa nedarí stlmiť. Vrzganie a hompalanie sedadiel v Tr doda pocit hojdačky, sem tam tieklo aj zo stropu .Sedadiel je primálo a ešte sa tlačíme. Pritom máme krásny 1 NP Tr.a sme hotový ? v 2 pásme ani 1 revizor tak tam je to pre vetšinu zadara a je nám z toho DPB na zaplakanie. ? ? Stále tá rovnaká piesnička ?
Riaditeľ Dopravného podniku Bratislavy Ján Zachar prežil aj uplynulý týždeň. Doslova na krku mal za necelé dva týždne 1228 písomných kritických poznámok od Bratislavčanov k "optimalizácii linkového vedenia". Odvážne sa vrhol do boja s nimi a prakticky sa vyhlásil za víťaza. O zásadnejšej optimalizácii "optimalizovaného linkového vedenia" nechce ani počuť a nemálo autorov kritických postrehov si môže pripadať ako poddaní DPB. V zmysle predstavy jeho "mozgov": Nastúp, prestupuj, plať, a pamätaj, že ticho lieči. Inak v preklade, nech urobíš čokoľvek, aj tak bude po našom. Ilúzia píšucich občanov o rozumnosti svojich podnetov je dojímavá. Dostupnosť na zastávku MHD bola stanovená na 400 metrov, resp. do 5 minút pešej chôdze, čo by bolo okrem zimy v takej mestskej časti Petržalka so štvrtinou obyvateľov metropoly akoby v poriadku. Citeľným problémom však je skomplikovanie cestovania a to tak, že sa vytratili mnohé priame spoje a cestujúci sú nútení prestupovať, t. j. vo väčšine prípadov strácať čas a platiť viac. Čo starší si spomínajú nielen pri cestovaní MHD, ale aj pri pozorovaní vnútornej politiky ľudovú múdrosť: "Sľuby sa sľubujú a blázni sa radujú(!)". I keď, z určitých reakcií riaditeľa DPB J. Zachara po prerokovaní správy v mestskom zastupiteľstve by sa mohlo zdať, že časť obyvateľstva je z neznámych dôvodov na omyle, alebo nemá na to, aby pochopila rozumnosť a prezieravosť prijatých riešení. Príkladom za všetky sú fámy, že DPB viní študentov za problémy v hromadnej doprave. Riaditeľovi DPB J. Zacharovi sa pričíta výzva školám, aby posunuli začiatok vyučovania na neskôr a aj rozhodnutie, že zrušením zastávky "Mladá garda" vyrieši problém, lebo v nej ubytovaní študenti budú prinútení cestovať električkou(!). Bodkou symbolickou je odstránenie MHD z Viedenskej cesty - z oddychovej a obchodnej zóny, pričom nemálo Bratislavčanov si pamätá na "tam" - z niekdajšieho Mosta ČA -smerujúcu električku č. 6, resp. X.
Bolo by rozumné, keby si nielen v DPB, ale aj samotný primátor a mestskí poslanci pripomínali vlastné sľuby - záväzky, a najmä to, čo bolo a fungovalo...
V Karlovej Vsi sa začalo s demontážou reťazovkového trolejového vedenia vybudovaného počas rekonštrukcie električkovej trate v roku 1992. Reťazovkové trolejové vedenie, používané aj na železnici a rýchlodráhach, bolo pri tejto rekonštrukcii vybudované v úseku Riviéra - Karlova Ves. Pri tomto type vedenia je nosné lano vedené súbežne nad trolejovým vodičom, ktorý je s nosným lanom spojený v pravidelných vzdialenostiach zvislými závesmi. Napriek tomu, že sa vedenie osvedčilo v intenzívnej premávke na Karloveskej radiále, nahradené bude obdobným vedením ako na zvyšku siete električkových tratí.
Jaktozto novacik tu na fore (vacsinu z vas fakt nepoznam, stare xychty s anejak vytratili...) mam 2 otazky:
1) na Obchodnej sa aj zacalo pracovat, alebo sa len vylucili eliny ?
2) preco vyluka na Kapucinskej sa zrusila ? Snad to nechcu robit az na buduci rok ???
Aj ja som za taký semafor jak na železnici... Ale čo natom, niektorí ľudia by nedodržiavali ani to... viď priecestie vlakové Tnavská cesta-Ivanská cesta...
Ako kde, ale keby chodci počuli...
Článok dobrý, akurát trochu kydal...
Ja by som bol tiež rád keby tu niekto konečne detailne popísal tie chyby interiéru Ik435.
#50156 TeBeCe: "normalny clovek nepotrebuje ziadny semafor, staci ked sa jednoducho pozrie ci sa elektricka nepriblizuje. a kto prehliadne elektricku tak s velkou pravdepodobnostou ani nedovidi na semafor" - Máš čiastočne pravdu.
ko kde, ale keby chodci počuli aj zvonenie tak by možno neprebehovali cez trať jak magori keď uvidia svoju električku (v Prahe tuším nedávno tak niekoho zabilo). ☠
____________________________
Re #50167 NN - K článku "MHD ide príkladom": Ďalšia bonusová úloha je pri automatoch na lístok, napr. na Šoltésovej som nedávno s automatom prehral, nedal mi ani lístok ani mi nevrátil mince ? . Článok dobrý, akurá trochu kydal na nové 5ržalské linkovanie.
Ja by som bol tiež rá keby tu niekto konečne detailne popísal tie chyby interiérun Ik435.
Spectre:
Tak pod tím, co jsi napsal bych se klidně podepsal. Máš naprostou pravdu a ten problém tu popisuji už léta.
"V DPB neexistuje unifikácia. Unifikáciu trakcií ja moc neuznávam, ale unifikácia jedného typu v rámci smradobusov. Ani tak ani tak nebude dobre."
No jo takže potom tedy není chyba v unifikaci, ale v tom, že NEUNIFIKUJE DPB!!! A to je rozdíl.
Samozřejmě, že dnes jiná možnost než unifikace neexistuje, protože jen ztěží by se dnes v globálu uživil výrobce orientovaný jen na trolejbusy. Pakliže DPB koupí 25Tr Citelis, pak je asi opravdu nejrozunější kupovat Citelisy.
no to by ma tiez zaujimalo, co je na interieri zle, ved predsa usporiadanie sedadiel sa da prakticky lubovolne menit u takeho IK435 s plochou podlahou, chapem ze u NP busov ktore v BA vobec nejazdia je asi dolezita sirka tej ulicky medzi vyvysenymi sedadlami ale beztak aj tam sa s nimi da manipulovat
inak sa musim pripojit k tvojmu dojmu, ze Tambusy povazujem v BA za busy s najlepsie riesenym interierom, neviem preco ale je to jediny bus v BA z ktoreho mam dojem ze cestujem naozaj mestskou HROMADNOU dopravou, kde clovek citi v buse nejaky priestor a ze je to naozaj robene pre kvanta ludi, takyto dojem urcite nemam z IK435 ktory mi pride byt vnutri maly, nastupovanie a vystupovanie neviem zhodnotit, az tak casto sa nim nevozim (ako u IK435) a neskumam to, akurat aj vcera cestou na zastavkou moj pohlad spocinul na krizovatke stojacom tambuse kde som zvonka obdivoval ze tak nejak si predstavujem priestorovo bus MHD, domov som siel samozrejme IK435
Veľa podnikov na západe IMHO nakupuje takmer v každej sérii od iného výrobcu. Netvrdím, že je to ideálne, ale je to tak.
Inak čo je to "debilné usporiadanie interiéru", ktoré tu pri Ik4xx stále popisujete? 2+2 vzadu? Netvrdím, že je to dobré, ale nebude to náhodou tým, že Ik4xx jednoducho neunesie toľko vlkov, ako tanky Ik2xx?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
orax
1) Ráno okolo siedmej som drtil bajkom po Obchodnej a kde nič - tu nič a tam tiež nič, nedeje sa úplne a vôbec nič (zatiaľ)...