Elektricky na patronku a dalej asi nie su take nelogicke kedze elektrickou na patronku boli plany uz ked sa zacala stavat v BA. Teraz by sa zisla ale asi by bol problem s miestom. Najskor tunelom ako zeleznica.
Vzdialenosť SAV - Kooperativa je na 100% kratšia ako SAV - Hl.st. A keď nechceš veľa chodiť a máš dosť času môžeš ísť 92 na Patrónku a odtaiľ 63, resp. 83, 84 na Hroboňovu a odtiaľ 63.
Re #50023 Technopol: Lenže mnohé T3 boli dodané po roku 1985, takže ešte stále v životnosti sú. To že vyzerajú ako tie z rokov 60. je už vec iná...
Re #50025: Ja mám tiež vo fantázií pokračovanie električky do Lamača, lenže kompetentný radšej postavia diaľnicu popod Karpaty ako toto. A k tomu prestupu 201 - 93, povedz, z ktorej zastávky 201 ideš na stanicu, aby si sa dostal do Petržalky.
Re #50048 slovanista21: Autobus, kt. je na obr. http://www.karosa.cz/images/products/city_bus_kloub/01_b.jpg , teda 18 M Citybus, vo svete známy, myslím ako Agora, nemáme. Citelisovu karosériu uvidíš na našich ŠKODA 25 Tr. A neviem či Novoplan je to pravé orechové...
Re #50049 slovanista21: Tá vynovená T6A5 bola už tak vyrobená, ako všetky naše T6 3. série.
sú aj iné faktory, ktoré prispievajú "efektivizácii" linky na DD - napríklad dátum volieb
Samozrejme, ak sa "nedá" riešiť zobojsmernenie Patrónky alebo odbočka Pražská - Hroboňova, tak baviť sa o rozvoji T-busových tratí je asi dosť akademická debata (Vlárska - Koliba sa ešte nejaký čas stavať nebude - problémy s pozemkami) ale napríklad vzhľadom na nárast dopravy smer Avion by sa možno zišla aj trať cez Galvaniho k Avionu a na letisko (namiesto celej 61/časti 63)... atď
Až tak hrozne ďaleko ako sa na prvý pohľad zdá to nie je, ale pravdaže, je to kus cesty. Tá investícia je z pochopiteľných príčin samoúčelná. Samotná duozvrhlosť tam prinesie iba nové kĺbové vozy. Pokiaľ by sme mali autobusy v normálnej výbave, tak by tam mohli klobásky premávať aj teraz.
Keby sa spravila trolejbusová trať, dala by sa krásne obslúžiť ekologickou dopravou ďaľšia časť mesta. Najbližší trolejbus je na Patrónke, prípadne Hodžovom nám. Pokiaľ by išli dráty po nábreží, tak by išli prevažnú časť trasy tam, kde je aj tramvaj, takže by teoreticky stačilo zavesiť tie dráty a nadimenzovať meniareň. Ďaľší námet na trolejbusy je do Slávičieho údolia, kde chodia autobusy vyťažené dostatočne. Sú tam linky ako napr. 39, ktoré veľkú časť trasy idú pod drátmi.
Čo by sme však chceli, keď toto mesto nie je schopné postaviť ani kúsok drátu a zobojsmerniť Patrónku, vďaka čomu musí premávať napr. úžasná linka 49, ktorá ide okrem úseku Vojenská nemocnica - Patrónka (t.j. 1 zastávka) celú trasu pod drátmi.
Tak v tom případě mi smysl té investiční akce dost uniká! Z Hroboňové to je opravdu poněkud daleko a aby se nakonec nestalo, že trolejbusy budou jezdit na pomocný pohon všude (když to jde takový lán cesty, proč by to nešlo i jinde, že?). A duobusy už zlikvidovaly hodně trolejbusových provozů v Evropě!
Bohužiaľ, b) je správne. Je to hovadina, pretože napr. po ceste také Slávičie údolie priam kričí od toho, ako chce troleje a stále ništ. Nuž ale kto chce kam, pomôžme mu tam...
to je tazka otazka... medzi tymi dvoma navestami je iba odbocka na obratisko Vinohrady... mozno s nou v cykle natvrdo pocitali... to by sa ale malo dat opravit
No já zase Tr21 (a hlavně Tr22) moc nemusím, takže díky za potěšující informace. Abych řekl pravdu, byl jsem moc rád, když se loni ty české shity přestaly dělat a místo toho teď bude naše města zdobit francouzský výrobek (i když už taky lehce de mode...). Každopádně pro Bratislavu je dobrý jakýkoliv trolejbus, jen nechápu politiku města- jak se budou ty skvělé trolejbusy na Dlhé Diely dostávat? To tam bude dlouhá manipulační trať, nebo to bude přes půl Bratislavy jezdit na pomocný pohon? Řekl bych, že by se v tom městě našly i jiné úseky hodné zatrolejování a které by byly dostupné ze sítě.
Pěkné, leč celkem zbytečné! Renault 180 by měl být stejný jako staré Jelcze, kterých je dosud plné Polsko (licenční výroba) a opravdu to skoro stejně vypadá. Já tím jel v trolejbusové verzi v Marseille a což o to, pěkné to je, ale je otázkou, jak dlouho by to přežilo extrémně drsný bratislavský provoz! Totéž lze říct o Citelisu (upgradovaná Agora), který je primárně určen do francouzských podmínek a v čechách to stárne velmi rychle- a co teprve Bratislava!
Ja sa priklanam k druhemu rieseniu, totiz jedine toto je nieco rychlodrazne, zalozene na hustom naslednom intervale a prestupoch. Zdoraznujem, ze si to vyzaduje vystavbu prestupnych terminalov, krytych, s prestupom na hrane. Linky si uz sam dobre naznacil. Malo by ist o zakladne spojenie vychod - zapad a sever - juh, konkretne:
Linka 2:
Potom Karlovka - nabzezie - Safko - Spitalska - Krizna - Trnavske myto - Zlate piesky (kazdy druhy spoj by zachadzal na Nove mesto, kde by koncil).
Linka 3:
Raca - Racismyto - Vazovova - Americke nam. Spitalska - otocka okolo Safka (po vybudovani Petrzalky do petrzalky). Vybrane spoje iba po ZST Vinohrady.
Linka 4:
Spojenie HLST po trase linky 13: HLST - Obchodna - Nam. SNP. - otocka okolo Safka a spat rovnakou trasou. Po vybudovani Petrzalky linku z Race a zo Stanice presmerovat rovno po Sturovej do Petrzalky.
Prestupne terminaly: Molecova (s priamym prestupom aj na trolejbus na DD), Novy most, Kamenne namesie, Obchodna, Vazovova, Trnavske myto.
Tebou navrhovana linka HLST - ZST Nove mesto je zaujimava, kazdopade by trebalo zistit ci by nevolizla vzduch, teda v porovnani s ostatnymi linkami.
Ked, tak by malo zmysel spravit ju ako plnohodnotnu
Linku 5:
HLST cez Vazovou, Racismyto, Raciansku a tam novou tratou "subezne" s vlakom na ZST Nove mesto. Tak ci tak sa tam planuje vystavba cestnej komunikacie, takze potiahnut tam tramvaj MA opodstatnenie. Zaroven sa tym zabezpeci akasi "polokruzna linka", ktora sa vyhladovo moze krizovat aj s Ruzinovskou radialou a moze koncit niekde v Prievoze. To si vyziada dalsie prestupne terminaly. Zaroven odlahci linku do Race , totiz isla by s nou subezne po zastavku Mlada Garda.
mali by tam dat radsej dve cervene svetla ako na zeleznicnom priecesti a bol by problem so zbytocnym zastavovanim elektricky....a pozri sa na efekt doteraz vybudovanych preferencii, cestovna doba sa predlzila tak, ze cestovanie elektrickou je uz maximalne neatraktivne...
Dosť ma serú CSS predchdy pre chodcov cez trať.. Električka musí dať prednosť dokonca chodcom..
Nejak by sa mala vyriešiť aj križovatka pri tuneli, odbučujúce električky z tunela, do tunel musia vždy stáť... Ináč smerom do mesta by sa tam hodila aj tretia koľaj, veľa krát sa stáva, že stojaca odbočujúca električka zavadzia tej čo ide priamo...
Je jasné, že napr. na takách križovatkách ako je Trnko, Račko, Šafko,... atď nemôže fungovať prefrencia. Ale na takých križovatkách ako Botanická/Mlynská dolina, Sch.Trnavského/Harmicova, Sch.Trnavského/Alexho, Saratovská/Drobného, pri ŽST Vinohrady (kde sú už semafory) by sa mohla uplatniť 90-100% električiek, keby to bolo inteligentne nastavené... Stáva sa totiž že cez priecstie nejde žiadna elina, ale má signál voľno, a keď tam príde musí zastaviť.. Tá frekvencia električiek nieje až taká veľká.. Taktiež plá prefencia by sa dala dosiahnuť aj na priecestiach Miletičova, Račianska/Hečkova, Račianska/Pekná cesta, všetky pri Poluse, Vajnorská/Magnetová, Vajnorská/Stará Vajnorská.
Ono to má byť tá "prefrencia", cieľom je ozdstrániť kolízne body na trati. Také niečo by malo byť na KAĎEOM električkovom priecestí na radiálach.. Len ja som si to predstavoval úplne inak... ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
AAA
Re #50023 Technopol: Lenže mnohé T3 boli dodané po roku 1985, takže ešte stále v životnosti sú. To že vyzerajú ako tie z rokov 60. je už vec iná...
Re #50025: Ja mám tiež vo fantázií pokračovanie električky do Lamača, lenže kompetentný radšej postavia diaľnicu popod Karpaty ako toto. A k tomu prestupu 201 - 93, povedz, z ktorej zastávky 201 ideš na stanicu, aby si sa dostal do Petržalky.
Re #50048 slovanista21: Autobus, kt. je na obr. http://www.karosa.cz/images/products/city_bus_kloub/01_b.jpg , teda 18 M Citybus, vo svete známy, myslím ako Agora, nemáme. Citelisovu karosériu uvidíš na našich ŠKODA 25 Tr. A neviem či Novoplan je to pravé orechové...
Re #50049 slovanista21: Tá vynovená T6A5 bola už tak vyrobená, ako všetky naše T6 3. série.