Čo sa s ňou plánuje, keď už nemá papiere?
Evidenčné číslo: | 7086 | ||||||||||||||||||||
Typ: | K2YU | ||||||||||||||||||||
Výrobca: | ČKD - Tatra Praha | ||||||||||||||||||||
Výrobné číslo: | 172203 | ||||||||||||||||||||
Rok výroby: | 1983 | ||||||||||||||||||||
Sprevádzkovanie: | 1.5.1983 | ||||||||||||||||||||
Odstavenie z premávky: | 30.6.2009 | ||||||||||||||||||||
Vyradenie: | 2009 | ||||||||||||||||||||
Nadobúdacia cena: | 745 020 Kčs | ||||||||||||||||||||
Depo: | Krasňany | ||||||||||||||||||||
Informačný systém: | BUSE BS 100 (od 1999)
BUSE BS 200 (od 2005) | ||||||||||||||||||||
Iné údaje: | Vozeň bol získaný zo súbehu pre Juhosláviu, pôvodne dodaný s podvozkami pre rozchod 1435 mm (určené pre Brno), úzkorozchodné podvozky získané z náhradných dielov.
Vozidlo bolo po vyradení z prevádzky (7/2009) zachované, avšak bez možnosti príležitostnej premávky, keďže jeho technický preukaz dostala novostavba K2S #7134. | ||||||||||||||||||||
Posledné záznamy o vypravení: |
|
upravovač fotiek
2. Bežní vodiči s oprávnením na zrýchľovače a TV1. T2R sa ovláda rovnako ako T3 so zrýchľovačom.
3. Bežné prevádzkové náklady. DPB v minulosti vyhadzoval peniaze na oveľa väčšie hovadiny, ktoré sa nedali marketingovo "predať" ako "atrakcia".
4. "Druhá T2" je, čo sa elektrickej stránky týka, T3 v skrini T2. Pre obsluhu prakticky rovnaké ovládanie a technika jazdy ako na 7819+7820 (čakám kto mi to z objektívnych dôvodov vyvráti, lebo sa nejedná o súpravu ) alebo 275. Údržba vozňov pre "linku H" nie je ako údržba dvojosákov. Dielne majú všetky potrebné veci pre bežnú údržbu zrýchľovačovových vozňov typu T a K. Prevádzkové a úrdžbové náklady nebudú tak vysoké ako pri dvojosákoch.
Z vyššie uvedených dôvodov považujem za logické, aby mal DPB vozy "na humpľovanie" a vozy "klenoty" v zbierke historičákov. Nebol by zďaleka jediný, viď Praha, Viedeň, Budapesť. V prípade elektrickej trakcie by to boli trolejbusy 53 a 6309 (8144), ktoré by sa "humpľovali" podobne ako vozne linky "H". Klenoty by boli 152 a 67. Trolejbusová "H" linka: BÚDKOVÁ - Hodžovo nám. - Nám. slobody (v trase linky 44 po zastávku Úrad vlády SR) a potom doprava znovu doprava, obslúžiť zastávku Nám. slobody a vrátiť sa rovno na Kollárovo nám. Tých 550 m jednostopého trolejového vedenia vrátane jednej rozjazdovej výhybky, jedného dvoch krížení a jednej zjazdovej výhybky by DPB určite zvládol vybudovať a prevádzkovať, pri celkových nákladoch sú to "peanuts" a historicky trolejbusy v tej trase aj jazdili. Jazdná doba vrátane obratu 25 minút (víkendová chronometráž). Pre prestávky by bol striedač. 53 je, čo sa elektrickej výzbroje a techniky jazdy týka, rovnaká ako 14 Tr. Interaval 15 minút s dvoma vozmi vyjazdíš. Záloha by bola 6617. Premávka 9:00 - 19:00 počas víkendov a sviatkov. "Šotouši-voziči" by mali dilemu či sa od rána do večera vyvážať v tomto, alebo v električkách.