Čo sa s ňou plánuje, keď už nemá papiere?
Evidenčné číslo: | 7086 | ||||||||||||||||||||
Typ: | K2YU | ||||||||||||||||||||
Výrobca: | ČKD - Tatra Praha | ||||||||||||||||||||
Výrobné číslo: | 172203 | ||||||||||||||||||||
Rok výroby: | 1983 | ||||||||||||||||||||
Sprevádzkovanie: | 1.5.1983 | ||||||||||||||||||||
Odstavenie z premávky: | 30.6.2009 | ||||||||||||||||||||
Vyradenie: | 2009 | ||||||||||||||||||||
Nadobúdacia cena: | 745 020 Kčs | ||||||||||||||||||||
Depo: | Krasňany | ||||||||||||||||||||
Informačný systém: | BUSE BS 100 (od 1999)
BUSE BS 200 (od 2005) | ||||||||||||||||||||
Iné údaje: | Vozeň bol získaný zo súbehu pre Juhosláviu, pôvodne dodaný s podvozkami pre rozchod 1435 mm (určené pre Brno), úzkorozchodné podvozky získané z náhradných dielov.
Vozidlo bolo po vyradení z prevádzky (7/2009) zachované, avšak bez možnosti príležitostnej premávky, keďže jeho technický preukaz dostala novostavba K2S #7134. | ||||||||||||||||||||
Posledné záznamy o vypravení: |
|
Andrej
Co sa tyka poslednych dodavok T3, tak tam vidim jeden velky nedostatok vzhladom na dobu, kedy boli vyrobene, a to je to ze nemaju klimatizaciu. V 80 rokoch tato technologia bola vyspela a funkcna. Ja inac nemam dojem, ze 60 az 80 roky bola doba ked bol nejaky velky vyvoj technologii v prospech cestujucich. Bezbarierovost a digitalne informacne systemy sa zacali masovo pouzivat az v 90 rokoch. O neochote CKD modernizovat vyzbroj nepisem, lebo cestujucim je taka vec uplne jedno.
V Amerike sa v 90 rokoch pouzivali hydraulicke plosiny, podobne ako na nasej Karose 1199, za ucelom dostupnosti. Toto by som urcite uvital na vozidlach z tejto doby, vratane T3, ale problem je v tom, ze toto riesenie sa neadoptovalo v Europe masovo. Teda ide o nedostatok celkovej Europy, nie s CKD.
https://www.youtube.com/watch?v=eEwQZk1RxEE
Zvysok tvojho prispevku sa mi zda skor ako stereotypy. Zapad je vyspelejsi maximalne v tom, ze riesil bezbarierovost skor. Ale povazovat zapad ako nejaky monolit urcite neni spravne, ja ti mozem povedat o kope miest kde tiez prevadzkuju zastarale vozidla ako udajne sa robi len na Slovensku. V Toronte jazdili elektricky CLRV 40 rokov, vyradene boli az v 2019; v New Yorku v januari vyradili vozne metra typu R32 ktore jazdili od 1964; v Londyne jazdia vozne z 1972 a na ostrove Isle of Wight dokonca do 2021 jazdili stare vozne z Londynskeho metra vyrobene v 1938; o parizskom metre a RER radsej ani nehovorim.
Este tu napisem, ze nie vsetko v Kanade a v Amerike je take elegantne ako LFS. Pridavam tu zopar fotiek autobusovych typov, ktore poznaju v Toronte tiez. Vsetky boli len mierne upravene pocas doby vyroby.
Orion V, roky vyroby 1989-2009
Orion VII, roky vyroby 2001-2007
New Flyer D40LF, roky vyroby 1991-2010