Čo sa s ňou plánuje, keď už nemá papiere?
Evidenčné číslo: | 7086 | ||||||||||||||||||||
Typ: | K2YU | ||||||||||||||||||||
Výrobca: | ČKD - Tatra Praha | ||||||||||||||||||||
Výrobné číslo: | 172203 | ||||||||||||||||||||
Rok výroby: | 1983 | ||||||||||||||||||||
Sprevádzkovanie: | 1.5.1983 | ||||||||||||||||||||
Odstavenie z premávky: | 30.6.2009 | ||||||||||||||||||||
Vyradenie: | 2009 | ||||||||||||||||||||
Nadobúdacia cena: | 745 020 Kčs | ||||||||||||||||||||
Depo: | Krasňany | ||||||||||||||||||||
Informačný systém: | BUSE BS 100 (od 1999)
BUSE BS 200 (od 2005) | ||||||||||||||||||||
Iné údaje: | Vozeň bol získaný zo súbehu pre Juhosláviu, pôvodne dodaný s podvozkami pre rozchod 1435 mm (určené pre Brno), úzkorozchodné podvozky získané z náhradných dielov.
Vozidlo bolo po vyradení z prevádzky (7/2009) zachované, avšak bez možnosti príležitostnej premávky, keďže jeho technický preukaz dostala novostavba K2S #7134. | ||||||||||||||||||||
Posledné záznamy o vypravení: |
|
Viko
1) Má to byť turistická linka, vyhliadková linka, dopravná linka, alebo niečo zo všetkého a dokopy nič poriadne? Turistu podľa mňa nezaujíma Vazka, prepravným prúdom jednosmerná 15' linka veľmi neuľahčí, čiže trasa je de facto stavaná na šotoušov-vozičov, rozumiem správne?
2) S tým súvisí, kto by mal tých 80 kôl za víkend obsadiť? Nie je to ohromne prehnaná ponuka? Ako bolo spomenuté, kým jazdia v uliciach nejaké podoby T3, málo bežných návštevníkov akcií (rodiny s deťmi) si bude všímať nejaké drobné rozdiely "pod pokrievkou". Zdá sa mi nereálne, aby toľko spojov dokázali niekoľko rokov zapĺňať len šotouši a turisti.
3) Zároveň, ak to nemá dostatočné publikum, aký bude dôvod to financovať? Pripomeniem, že každý rok sa tu posilňujú iba najurgentnejšie linky a aj to oslabovaním iných, a s obmedzovaním automobilizmu to tak ďalej nepôjde - škrtnuté parkovanie/pruhy bude treba nahradiť pridaním kapacít MHD.
4) Naozaj sme pripravení na reko, údržbu a nákup resp. dnes už často výrobu dielov pre pravidelnú prevádzku druhej T2 a tretej až piatej T3? Jedna vec - nemám pocit, že dielne nemajú rozsiahle nevyužité kapacity. Druhá, závažnejšia - ak to má byť nezisková a otázne vyťažená zábavka, prečo by ju mal podnik preferovať pred opravou, údržbou a prevádzkou početných prvých exemplárov vo svojej zbierke, ktoré dnes nemajú zabezpečenú potrebnú starostlivosť? Nebolo by to jednoducho vyskakovanie nad naše možnosti, ktorého dôsledkom by si historická MHD ako celok práveže pohoršila?