Po ukončení opravy bude na druhý zberač premávať aj súprava električiek T3S.
V dohľadnej dobe budú všetky bratislavské električky Tatra T6A5 premávať iba na druhý polpantograf. Pôvodne sa tak malo diať od 1. februára 2017, avšak kvôli výhybke na Námestí SNP v smere na Kamenné námestie, ktorej výmenu nie je možné prestaviť zadným zberačom, bolo zavedenie povinnosti jazdiť na zadný polpantograf odložené na neurčito. Momentálne platí prechodné obdobie, počas ktorého môžu "téšestky" jazdiť na ľubovoľný zberač. Na zadný polpantograf bude premávať aj jediná súprava električiek T3S po dokončení opravy po nehode.
Výhodou jazdy na druhý zberač je možnosť lepšieho rozjazdu pred vzdušnou križovatkou s neutrálnym poľom pre električky (napr. na Račianskom mýte, Kollárovom námestí či Molecovej), menšie znečistenie čelného skla zadného vozňa od uhlíka a konkrétne v prípade súprav vozidiel T6A5 aj absencia rezonancie v prednej kabíne vodiča (ktorá je najvýraznejšia na Hurbanovom námestí).
Na zadný zberač súpravy električiek T6A5 a T3S v minulosti jazdili, no od 15. apríla 2007 bola nariadená ich premávka na predný polpantograf v súvislosti s nehodou na Floriánskom námestí, kde bola príliš krátka vzdialenosť medzi povelovým kontaktom a výhybkou. Veľmi malá vzdialenosť od kontaktu po výhybku bola v tom čase na viacerých miestach. V súčasnosti sú už povelové kontakty umiestnené v takej vzdialenosti pred takmer všetkými výhybkami, aby bola jazda cez ne bezpečná aj pre súpravy vozidiel radu T premávajúce na zadný zberač a električky Škoda 30T ForCity Plus idúce článkom B napred.
BigMac
Cena špičky cez týždeň je vysoká. Víkend je energetickým sedlom počas celých 24 hodín.
Napájacie úseky sú dimenzované a istené rovnako 24/7.
Praha to robí, lebo ROPID vymýšľa pitchoviny každého trištvrte roka. Niekedy aj častejšie.
Brno to robí, lebo sa potrebuje opičiť po Prahe. Ani nie tak Brno, ako jeden pár mamlasov u DPMB.
Ad spriahadlá: Compact! Jednoznačne Comapct s elektrickým klavírom! To sme tu naposledy mali v pravidelnej prevádzke na dvojosákoch, tak prečo sa k tomu naspäť nevrátiť, aspoň nebudeš musieť mať obavy s možným vytrasením klinu.
Alebo ruskú SA-3. To sme tu ešte nemali. Ešte by prichádzal do úvahy aj veľký Scharfemberg s dvoma dierkami naviac, pre žlté a červené potrubie. To červené pre teplú vodu a žlté pre plyn...
Slabý sólo drôt a slabé napínanie? To je zas čo za úvahu? Ten sólo drôt má v priereze 150 mm2 a je napájaný minimálne z dvoch napájacích bodov v jednom úseku. V kopcoch aj z troch, napríklad Dúbravka. Čo s tým má napínanie? Zas nejaká NEW THEORETICAL IDEA? To ako nekompenzovaný prostý záves má iný merný odpor ako polokompenzovaný? Alebo reťazovka s plnou kompenzáciou pre vmax.= 360 km/h?
A čo takto riešiť problematiku rozchodu, keď tu už máme dva. Síce len na kúsku, ale nemohlo by tam jazdiť TALGO? Španieli také majú, Rusi také majú, nemohli by sme mať aj my? Keď to vie španielskych 1672, resp. 1674 mm, ruských 1524, resp. 1520 mm a normál 1435mm, tak by to hádam zvládlo aj bratislavských 1037 - 994 mm, nie? Navyše to má aj pasívne naklápanie, tak by sa mohlo celou Karlovkou jazdiť 50 a mimo oblúkov aj 65 km/h. To by bola podobná úspora ako z Prahy do Brna Pendolinom, celých 14 minút oproti klasike... Zaviedli by sme zvislé rýchlostníky...