Po ukončení opravy bude na druhý zberač premávať aj súprava električiek T3S.
V dohľadnej dobe budú všetky bratislavské električky Tatra T6A5 premávať iba na druhý polpantograf. Pôvodne sa tak malo diať od 1. februára 2017, avšak kvôli výhybke na Námestí SNP v smere na Kamenné námestie, ktorej výmenu nie je možné prestaviť zadným zberačom, bolo zavedenie povinnosti jazdiť na zadný polpantograf odložené na neurčito. Momentálne platí prechodné obdobie, počas ktorého môžu "téšestky" jazdiť na ľubovoľný zberač. Na zadný polpantograf bude premávať aj jediná súprava električiek T3S po dokončení opravy po nehode.
Výhodou jazdy na druhý zberač je možnosť lepšieho rozjazdu pred vzdušnou križovatkou s neutrálnym poľom pre električky (napr. na Račianskom mýte, Kollárovom námestí či Molecovej), menšie znečistenie čelného skla zadného vozňa od uhlíka a konkrétne v prípade súprav vozidiel T6A5 aj absencia rezonancie v prednej kabíne vodiča (ktorá je najvýraznejšia na Hurbanovom námestí).
Na zadný zberač súpravy električiek T6A5 a T3S v minulosti jazdili, no od 15. apríla 2007 bola nariadená ich premávka na predný polpantograf v súvislosti s nehodou na Floriánskom námestí, kde bola príliš krátka vzdialenosť medzi povelovým kontaktom a výhybkou. Veľmi malá vzdialenosť od kontaktu po výhybku bola v tom čase na viacerých miestach. V súčasnosti sú už povelové kontakty umiestnené v takej vzdialenosti pred takmer všetkými výhybkami, aby bola jazda cez ne bezpečná aj pre súpravy vozidiel radu T premávajúce na zadný zberač a električky Škoda 30T ForCity Plus idúce článkom B napred.
fanatikmhd
mimochodom, keď sa prehodia zberače na nový stav, zber z B voza... pri roztrhnutí by A voz mal navyše prísť o napätie, a potom, ktorá ochrana zaúčinkuje skôr? B voz pre stratu ovládania už stojí, a tu vodičovi začne vrešťať strata 600V...akurát prechádza dlhou vzdušnou, však to je normálne....ale to, že súčasne vreští aj roztrhnutie.... Aj by som to rád videl v realite teda..aspon v labor podmienkach..netreba zapratať račko
U KT8 v mnohočlene cez veľké spriahlo (prototypy, pokusy...) bol obvod u oboch vozov podobný, až na ten rozdiel, že prepnutím prepínača do mnohočlenu sa zmenili obvody tak, že ich ukončenie bolo cez B voz. Teda ak sa čokoľvek stalo so spriahlom, zastali rovnako oba vozy. Prepnutím režimu na sólo, sa obvody cez spriahlo anulovali a išlo sa klasicky...spriahlo ani nemuselo byť na voze... Mal som za to, že tento režim ostal aj na T6...