Po ukončení opravy bude na druhý zberač premávať aj súprava električiek T3S.
V dohľadnej dobe budú všetky bratislavské električky Tatra T6A5 premávať iba na druhý polpantograf. Pôvodne sa tak malo diať od 1. februára 2017, avšak kvôli výhybke na Námestí SNP v smere na Kamenné námestie, ktorej výmenu nie je možné prestaviť zadným zberačom, bolo zavedenie povinnosti jazdiť na zadný polpantograf odložené na neurčito. Momentálne platí prechodné obdobie, počas ktorého môžu "téšestky" jazdiť na ľubovoľný zberač. Na zadný polpantograf bude premávať aj jediná súprava električiek T3S po dokončení opravy po nehode.
Výhodou jazdy na druhý zberač je možnosť lepšieho rozjazdu pred vzdušnou križovatkou s neutrálnym poľom pre električky (napr. na Račianskom mýte, Kollárovom námestí či Molecovej), menšie znečistenie čelného skla zadného vozňa od uhlíka a konkrétne v prípade súprav vozidiel T6A5 aj absencia rezonancie v prednej kabíne vodiča (ktorá je najvýraznejšia na Hurbanovom námestí).
Na zadný zberač súpravy električiek T6A5 a T3S v minulosti jazdili, no od 15. apríla 2007 bola nariadená ich premávka na predný polpantograf v súvislosti s nehodou na Floriánskom námestí, kde bola príliš krátka vzdialenosť medzi povelovým kontaktom a výhybkou. Veľmi malá vzdialenosť od kontaktu po výhybku bola v tom čase na viacerých miestach. V súčasnosti sú už povelové kontakty umiestnené v takej vzdialenosti pred takmer všetkými výhybkami, aby bola jazda cez ne bezpečná aj pre súpravy vozidiel radu T premávajúce na zadný zberač a električky Škoda 30T ForCity Plus idúce článkom B napred.
Viko
Skutočne sa ti vidí rentabilné riešiť prevedenie a schvaľovanie mnohočlena pre 8 vozov, čo by boli 4 súpravy do premávky?? Ktorá linka je vyjazditeľná so štyrmi súpravami? Čiže by sme akurát získali atyp do výpravy, ktorý by bolo problém rozumne nasadiť. Beztak pomer úspory na platbách energie vs. nákladov na investíciu do vozov so zníženým km priebehom kvôli nejazdeniu celotýždenne podľa mňa nevychádza veľmi pozitívne.
Ak má tych 8 novostavieb akutočne taký super stav a hodnotu, nech sa radšej zarobí na ich odpredaji. 3xT6 by bolo omnoho jednoduchším a efektívnejším riešením, hoci by mali viac "neviditeľných" dverí mimo roviny bočnice (zas ale privretia sú aj dnes zriedkavé, takže to by nemuselo byť takou prekážkou). Rača sa síce chvíľu dá riešiť zahustením na 2' od Vinohradov (aby aj tam bola voľná kapacita pre dochádzajúcich), ale nepotrvá dlho a zas to bude plné, stačia obmedzenia kvôli obchvatu, park.politike či lepší IDS.
#37 johnym, prosím ťa, aké ďalšie ťažkosti vodičovi môže spôsobiť trojička?