Po ukončení opravy bude na druhý zberač premávať aj súprava električiek T3S.
V dohľadnej dobe budú všetky bratislavské električky Tatra T6A5 premávať iba na druhý polpantograf. Pôvodne sa tak malo diať od 1. februára 2017, avšak kvôli výhybke na Námestí SNP v smere na Kamenné námestie, ktorej výmenu nie je možné prestaviť zadným zberačom, bolo zavedenie povinnosti jazdiť na zadný polpantograf odložené na neurčito. Momentálne platí prechodné obdobie, počas ktorého môžu "téšestky" jazdiť na ľubovoľný zberač. Na zadný polpantograf bude premávať aj jediná súprava električiek T3S po dokončení opravy po nehode.
Výhodou jazdy na druhý zberač je možnosť lepšieho rozjazdu pred vzdušnou križovatkou s neutrálnym poľom pre električky (napr. na Račianskom mýte, Kollárovom námestí či Molecovej), menšie znečistenie čelného skla zadného vozňa od uhlíka a konkrétne v prípade súprav vozidiel T6A5 aj absencia rezonancie v prednej kabíne vodiča (ktorá je najvýraznejšia na Hurbanovom námestí).
Na zadný zberač súpravy električiek T6A5 a T3S v minulosti jazdili, no od 15. apríla 2007 bola nariadená ich premávka na predný polpantograf v súvislosti s nehodou na Floriánskom námestí, kde bola príliš krátka vzdialenosť medzi povelovým kontaktom a výhybkou. Veľmi malá vzdialenosť od kontaktu po výhybku bola v tom čase na viacerých miestach. V súčasnosti sú už povelové kontakty umiestnené v takej vzdialenosti pred takmer všetkými výhybkami, aby bola jazda cez ne bezpečná aj pre súpravy vozidiel radu T premávajúce na zadný zberač a električky Škoda 30T ForCity Plus idúce článkom B napred.
fanatikmhd
johnym- zivotnost, je jedina vec, v ktorej prekonavani je Bratislava majstrom.... Nech prikladom za vsetko su IK 4xx... takze aj u tych K2S to nevidim tak zle, Jasne, 103 a jej kolegyne su adepti uz 10 rokov na zasluzeny odpocinok.... Ale zas, 126-134 su funglovky. Z povodnych vozidiel maju len papiere. Takze mi pride este celkom rentabilne na 10 rokov im vypomoct aby dostali hlbsi vyznam v premavke. Ci nie?
zlomok-100% nie aj áno. Náklady ušetrené na výstavby, a NAD (ako tu rád spomínal jeden expert) predpokladám (možno niekto relevantnejšie doplní) prevyšujú zvýšené náklady na údržbu a nákup obojsmerného vozidla. (29T - 2 450 000€, 30T - 2 620 000€) Inak s dverami nesúhlasím, čím viac dverí, tým viac SOR, nie?
A keď nepríde k 100% obojsmernosti, je možné, že príde k najskôr k obojstrannosti. Prakticky vždy lacnejšie pri stavbe tratí vybavovať jednu zastávku, než dve, nie? A teda prídu ostrovné nástupišťa zmiešané s klasickými po vonkajších stranách. A už aj keď máš slučku, vyžadujes obojstranný jednosmerný voz (alá T5C5).
A v neposlednom rade, Bratislava ma trošku špecifickú električkovú dopravu - centrum, a dlhé radiály. Osobne si myslím, že vačšie percento obojsmerných vozidiel umožní stavbu úvraťových konečných ako je Molecova, Trnavské mýto, Kapucínska a spol kde netreba budovať nákladné slučky, ale stačí koľajová spojka. Tým pádom to umožní lepšie využitie vozidiel. Miesto ťahania prázdnych vozov odnikieľ nikam (nech príkladom je l.17 - Vinohrady full, Mladá Garda empty, a do centra naprázdno sa otočiť....Nestačila by jedna obojsmerná sranda po gardu a späť? )
Som rád, že sa normálne inteligentne zapájate viacerí do diskusie, bez osočovania a hádok. Až nejak sa mi nechce veriť že to takto môže na imhd fungovať