Po ukončení opravy bude na druhý zberač premávať aj súprava električiek T3S.
V dohľadnej dobe budú všetky bratislavské električky Tatra T6A5 premávať iba na druhý polpantograf. Pôvodne sa tak malo diať od 1. februára 2017, avšak kvôli výhybke na Námestí SNP v smere na Kamenné námestie, ktorej výmenu nie je možné prestaviť zadným zberačom, bolo zavedenie povinnosti jazdiť na zadný polpantograf odložené na neurčito. Momentálne platí prechodné obdobie, počas ktorého môžu "téšestky" jazdiť na ľubovoľný zberač. Na zadný polpantograf bude premávať aj jediná súprava električiek T3S po dokončení opravy po nehode.
Výhodou jazdy na druhý zberač je možnosť lepšieho rozjazdu pred vzdušnou križovatkou s neutrálnym poľom pre električky (napr. na Račianskom mýte, Kollárovom námestí či Molecovej), menšie znečistenie čelného skla zadného vozňa od uhlíka a konkrétne v prípade súprav vozidiel T6A5 aj absencia rezonancie v prednej kabíne vodiča (ktorá je najvýraznejšia na Hurbanovom námestí).
Na zadný zberač súpravy električiek T6A5 a T3S v minulosti jazdili, no od 15. apríla 2007 bola nariadená ich premávka na predný polpantograf v súvislosti s nehodou na Floriánskom námestí, kde bola príliš krátka vzdialenosť medzi povelovým kontaktom a výhybkou. Veľmi malá vzdialenosť od kontaktu po výhybku bola v tom čase na viacerých miestach. V súčasnosti sú už povelové kontakty umiestnené v takej vzdialenosti pred takmer všetkými výhybkami, aby bola jazda cez ne bezpečná aj pre súpravy vozidiel radu T premávajúce na zadný zberač a električky Škoda 30T ForCity Plus idúce článkom B napred.
BigMac
T3 to mala schválené od výroby a všetky jej klony to prešlo, lebo to nik nemal potrebu likvidovať. Dokonca to nelikvidovali ani tam, kde to nikdy nepoužili.
Ideovo to problém nie je. Technicky už áno ale je to riešiteľné. Problém to je legislatívne. Je to zmena od schváleného typu a tú potrebuješ prehnať homologáciou.
V prípade bratislavských K2S je to úplne bezpredmetné, navyše ani K2S nie sú jeden typ, ale TRI: TV 14, PROGRESS analóg a PROGRESS digitál. Každý z nich má úplne iné ovládanie a riadenie. Tzn.: Buď by si potreboval úpravy na klasickú paralelku TV14/TV14, TVPa/TVPa a TVPd/TVPd a podľa toho ich spájať do nejakých dvoj-/trojčiat.
Systémovo celé zle.
Alebo to môžeš riešiť tak, že si vytvoríš nejaký riadiaci protokol, ideálne jednoduchý digitálny (kľudne môžeš aj analógový trebárs na princípe viacnásobnej telefónie a telegrafie) a ďalšiu krabicu do vozidla, ktorá bude spracovávať vstupy zo zadania (radiče, tlačítka, pedály, prepínače) na signál, ten pustíš do linky a inú krabicu, ktorá signál dešifruje a pošle na konkrétne akčné členy riadeného vozidla. Nič iné, len klasický MASTER - LINE - SLAVE.
Otázka č.1: Kam tú krabicu napchatú elektronikou dáš?
Otázka č.2: Kto Ti to vyrobí?
Otázka č.3: Koľko to bude stáť?
Otázka č.4: Kto to schváli?
Otázka č.5: Kto to schválenie zaplatí?
Otázka č.6: Za koľko sa to ekonomicky vráti?
Ďalšia vec: Ani tie jednotlivé subtypy K2S nie sú rovnaké, 7101 má iný rozvádzač ako 7102 a 7103 zas iný. Iné sú aj ochrany, hlavne pomocných pohonov, konkrétne ventilátorov. Iné statické meniče. Sprosto povedané čo kus, to prototyp.