Po ukončení opravy bude na druhý zberač premávať aj súprava električiek T3S.
V dohľadnej dobe budú všetky bratislavské električky Tatra T6A5 premávať iba na druhý polpantograf. Pôvodne sa tak malo diať od 1. februára 2017, avšak kvôli výhybke na Námestí SNP v smere na Kamenné námestie, ktorej výmenu nie je možné prestaviť zadným zberačom, bolo zavedenie povinnosti jazdiť na zadný polpantograf odložené na neurčito. Momentálne platí prechodné obdobie, počas ktorého môžu "téšestky" jazdiť na ľubovoľný zberač. Na zadný polpantograf bude premávať aj jediná súprava električiek T3S po dokončení opravy po nehode.
Výhodou jazdy na druhý zberač je možnosť lepšieho rozjazdu pred vzdušnou križovatkou s neutrálnym poľom pre električky (napr. na Račianskom mýte, Kollárovom námestí či Molecovej), menšie znečistenie čelného skla zadného vozňa od uhlíka a konkrétne v prípade súprav vozidiel T6A5 aj absencia rezonancie v prednej kabíne vodiča (ktorá je najvýraznejšia na Hurbanovom námestí).
Na zadný zberač súpravy električiek T6A5 a T3S v minulosti jazdili, no od 15. apríla 2007 bola nariadená ich premávka na predný polpantograf v súvislosti s nehodou na Floriánskom námestí, kde bola príliš krátka vzdialenosť medzi povelovým kontaktom a výhybkou. Veľmi malá vzdialenosť od kontaktu po výhybku bola v tom čase na viacerých miestach. V súčasnosti sú už povelové kontakty umiestnené v takej vzdialenosti pred takmer všetkými výhybkami, aby bola jazda cez ne bezpečná aj pre súpravy vozidiel radu T premávajúce na zadný zberač a električky Škoda 30T ForCity Plus idúce článkom B napred.
BigMac
A ako sa ten A voz prepne do režimu sólo? To si aj samočinne otočí ten pakeťák PAS zo Z do 0? Zas pateórie? Ono ten pakeťák tam je hlavne ako bezpečnostný prvok, primárne preto, aby si pri manipulácií nedostal pozdrav zo siete 600V=. Navyše to je poistené prídržným obvodom spínacej cievky medzivozového stykača, ktorý sa uzatvára cez 24V klavír protihlavy.
Takže pri roztrhnutí 2xT6A5 bez ohľadu na zberač sa deje:
B voz - strata ovládania a riadenia
- Strata 600V=
- cez bezpečnostné relé aktivácia magnetiek a výstražného zvonca
- zavretie kotúčov (pracovné cievky bez 24V)
- svieti roztrhnutie súpravy
A voz - ovládanie a riadenie zostáva živé
- svieti združená porucha, roztrhnutie súpravy, blok rozjazdu
- ak bol hore 1.zberač 600V= je
- dá sa zadať dynamika, kotúče nastupujú podľa poklesu prúdu v obvode EDB cez relé LO.
Laboratórne podmienky si nechaj na rozchod 1435mm, keď budeš kuplovať cargácke 363 do mnohočlenu, tam môžeš experimentovať napríklad v Leopoldove. Traťoví dispečeri CRD Trnava sú na to trénovaní. My čo občas počúvame železničný simplex sa dozvieme všeličo... ?