Po ukončení opravy bude na druhý zberač premávať aj súprava električiek T3S.
V dohľadnej dobe budú všetky bratislavské električky Tatra T6A5 premávať iba na druhý polpantograf. Pôvodne sa tak malo diať od 1. februára 2017, avšak kvôli výhybke na Námestí SNP v smere na Kamenné námestie, ktorej výmenu nie je možné prestaviť zadným zberačom, bolo zavedenie povinnosti jazdiť na zadný polpantograf odložené na neurčito. Momentálne platí prechodné obdobie, počas ktorého môžu "téšestky" jazdiť na ľubovoľný zberač. Na zadný polpantograf bude premávať aj jediná súprava električiek T3S po dokončení opravy po nehode.
Výhodou jazdy na druhý zberač je možnosť lepšieho rozjazdu pred vzdušnou križovatkou s neutrálnym poľom pre električky (napr. na Račianskom mýte, Kollárovom námestí či Molecovej), menšie znečistenie čelného skla zadného vozňa od uhlíka a konkrétne v prípade súprav vozidiel T6A5 aj absencia rezonancie v prednej kabíne vodiča (ktorá je najvýraznejšia na Hurbanovom námestí).
Na zadný zberač súpravy električiek T6A5 a T3S v minulosti jazdili, no od 15. apríla 2007 bola nariadená ich premávka na predný polpantograf v súvislosti s nehodou na Floriánskom námestí, kde bola príliš krátka vzdialenosť medzi povelovým kontaktom a výhybkou. Veľmi malá vzdialenosť od kontaktu po výhybku bola v tom čase na viacerých miestach. V súčasnosti sú už povelové kontakty umiestnené v takej vzdialenosti pred takmer všetkými výhybkami, aby bola jazda cez ne bezpečná aj pre súpravy vozidiel radu T premávajúce na zadný zberač a električky Škoda 30T ForCity Plus idúce článkom B napred.
johnym
#26 spajanie k2s by stalo vela usilia, to nie je len tak ze sa prirobi črevo medzi vozy. Nebolo by to rentabilne pri ich planovanej zivotnosti
#28 trojclankova skodovka by mala vyhodu rovnakych nahradnych dielov ako vozy co nam tu uz behaju, ale v pripade jej obojsmernaho vyhotovenia by bolo extremne malo sedadiel a aj celkovo kapacita diskutabilna
#34 3x T6 sa musi jazdit na dva zberače. Signalizacia poruch je pre voz a vlak. Vlak je jedno ci je dvojicka alebo trojicka.
#all na dlhsie vozy, nez je skodovka nemame v meste podmienky (zastavky i ine zalezitosti) a napr na 3xT6 by sa mi rozhodne nechcelo jazdit, to uz by bolo o dost narocnejsie na vodica
takze co nahradi k2s sa nechajme prekvapit (k2s nespajat - vylucene, t6 nespajat - neprakticke a nepotrebne) a dlhsie vozy nez skodovka nam netreba (a vzniklo by niekolko problemov)