ja viem, dodal som to neskor (tu #99612) , akurat som nevedel kde si marcello predstavuje zastavky, preto som spravil dostupnost k trati... kazdopadne 20% to nie je, je to viac... minimalne 50%
Nie, ale bude tam hlavne administrativno-obchodne cetrum BA. A preto hlavny dopravny prud.
Ide o to, ze pri NDS nie je pesia dostupnost takym vyznamnym faktorom ako pri elektricky, co vyplyva z ich rozdielnych charakteristik a kvalitativnych atributov a ucelu nasadenia.
hahaaa to som ani nevedel ze povedal... myslim ze drviva vacsina BA cestuje skor vo vychodo-zapadnom smere ale mne povie ze ucelovo zavadzam s 50% petrzalky...
ale klasika, len preto ze je to on a R14, tak je to automaticka vacsina BA...
Ike + Marcelllooo: Dostupnosť posudzujete úplne mylne. Nemôžete ju rátať tak, že nakreslíte trasu električky či vlaku a rovnobežky vo vzdialenosti 600 či 750 m. Ako prvé priblíženie musíte zakresliť plánované zastávky a okolo nich urobiť kružnice s príslušným polomerom. Cestujúci totiž nebudú chodiť k trati, ale na zastávky. Ako druhé priblíženie treba tieto kružnice zmenšiť vhodným pomerom, ktorý zohľadňuje predĺženie skutočnej vzdialenosti oproti vzdušnej – pretože cestujúci bude musieť dlhočizný panelák obísť, a nie prejsť cez jeho steny, a rameno neprebrodí, ale musí prejsť k mostu.´
A jednoznačne platí, že ak budú zastávky na rovnakých miestach, obslúži dopravný systém rovnaké územie bez ohľadu na to, či ním bude električka alebo vlak.
Ad Re #99611 AAA: Buhaháá... Skús si niekedy prečítať predpisy ŽSR D4, D23, D24 (ak ich medzičasom neprečíslovali). Potom uvidíš, čo to je grafikon a čo všetko musí riešiť okrem dopravných matíc.
A zabudol si ešte na druhú možnosť cesty na Nivy – prestúpiť na Kamennom na druhý polokruh električky, ktorý má podľa ÚP ísť na Nivy a ďalej v trase „vlakového tunela“.
„Je to mozne, ale v BA neaplikovane a bohuzial nateraz sa s aplikaciou ani neuvazuje. Co je na skodu.“
Tomu nerozumiem. V Bratislave je to neaplikovateľné, ale je na škodu, že sa s aplikáciou ani neuvažuje? Prečo by malo byť na škodu, že sa neuvažuje o tom, čo je podľa teba nemožné?
"Trat Petrzalka - Nivy - Flilalka riesi severo-juzny tah, to je aj to, co riesit ma. Je to cca polovica obyvatelov BA."
Prepravné požiadavky na MHD v severo-južnom-smere sa v rannej špičke týka cca 54000 osôb (údaj pre rok 2010), čo je asi osmina obyvateľov Bratislavy a pätina tých, čo v rannej špičke využívajú MHD. Približne rovnaký pomer je vo výhľade aj pre rok 2020.
Laminátka uviedol kompetentné a presné stanovisko. Nekompetentnosť tu predvádzaš ty. Trate majú kategórie únosnosti – 14 t, 16 t, 18 t ...
Bežné osobné vozne ZSSK majú nápravové tlaky do 11 t na nápravu, ťažšie sú len vozne špeciálnej stavby (lôžkové, ležadlové, reštauračné) - do 14 t na nápravu. Ale rušeň, ktorý tento vlak ťahá, nejde pod 20 t (rušne radov 110 a 210 majú 18 t na nápravu, ale nepôsobia v osobnej doprave), takže s nejakými 15-timi tonami uvažovať nemožno ani náhodou. Tvoji poradcovia ti nahovorili bludy.
Cestu (a iné dopravné stavby) navrhuje zvyčajne kolektív. Jedným z jeho členov je autorizovaný stavebný inžinier v odbore Dopravné stavby. Dopravnú kvalifikáciu zvyčajne nemá.
Ad Re #99263: Zákonná norma, ktorú si uviedol v #96650, hovorí o autorizovaných architektoch a autorizovaných STAVEBNÝCH inžinierov. Ja som sa pýtal a stále sa pýtam na autorizovaných DOPRAVNÝCH inžinierov. Takže sa pýtam znovu: Kto je to "AUTORIZOVANÝ dopravný inžinier"? AUTORIZOVANÝ kým a na čo? Na základe akého predpisu? (prosím číslo predpisu a paragraf).
A ku konkrétnym odborníkom:
Dr. Ing. Schlosser, PhD. – máš na mysli Dr. Ing. Petra Schlossera, alebo Prof. Tibora Schlossera, PhD.?
#96511: ing. Dulla - ekonom stavieb #98768: ing. Dulla ... spochybnil korektnost prave tohoto vykresu
Takže je ekonóm? Alebo architekt či stavebný inžinier, keď spochybňuje korektnosť výkresu?
Ad Re #99259: Mohol by si byť konkrétnejší a uviesť, v ktorej kapitole? Nie všetky som podrobne študoval a je možné, že mi niečo ušlo, ale nikde v zámere som konštatovanie, že električka nebude riešiť dopravné potreby už za 10 rokov, nenašiel.
„Hovoris, ze elektricka bude lepsie obsluhovat uzemie Bratislavy. Bude tomu tak aj vo vyhlade 2015, 2025, 2030? Preco?“
Pretože vlakový NDS bude obsluhovať jedine severojužný smer, kým nosný systém na báze električiek rieši aj smer západo-východný. Na tom čas nič nezmení.
DPB môže odkúpiť vyradené C744 SADistov a vhodne ich zrekonštruovať ? ? http://blog.sme.sk/blog/1456/138079/VZNkarosa.jpg
(Fotku som si dovolil použiť, pre svoje osobné šotoúčely vrámci voľnočasovej aktivity počas chorobného stavu, hádam mi bude odpustené) ☺
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Martin Fundárek
A jednoznačne platí, že ak budú zastávky na rovnakých miestach, obslúži dopravný systém rovnaké územie bez ohľadu na to, či ním bude električka alebo vlak.